Gå til innhold

Sånn går nu dagan

captiva

Anbefalte innlegg

:jepp: Lettere å prate om tunge tanker med noen som er i samme situasjon ja, så jeg forstår at det er enklere her inne. Jeg har mange tanker i hodet om dagen jeg og, men føler ikke at jeg får det helt store gehøret hos venner og familie, så jeg prater ikke så mye om det jeg heller. Så det er fint vi har forumet iallefall :) Og du må bare skrive pm til meg om du vil lufte noe, for jeg kjenner meg veldig igjen i mye av det du sliter med om dagen.

Det å flytte og pusse opp er også en påkjenning da, i tillegg til at du er gravid og sliten, så det er klart at det ikke hjelper på forholdet. Det å pleie forholdet og ha tid sammen er nok viktig både nå og når babyen er født, så håper dere får til det!

En god :klem: til deg, håper du føler deg litt bedre når du får luftet ut litt og at du får noen fine vårdager framover. Vi får telle ned til UL sammen - jeg venter fælt på den jeg og ;)

takk for tilbud om pm :klemmer: samme til deg,mye lettere å lufte ting med folk som kjenner seg igjen,og som man kanskje ikke har så nære,for jeg synes endel av dette er litt flaut :sjenert: mange rundt meg som ikke skjønner at jeg er sliten,burde jo bare være lykkelig og sprudle over av energi nå liksom :sukk:

får håpe det hjelper oss når vi er ferdige med oppussing og flytting,at man har bedre tid til hverandre og kan puste litt. var jo ikke helt godt timet at oppussingen skulle komme likt med dette,men..snart i mål!

Vi får håpe at ukene til ul går fort ja :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mange rundt meg som ikke skjønner at jeg er sliten,burde jo bare være lykkelig og sprudle over av energi nå liksom :sukk:

:enig: (denne smileyen er så morsom!) Akkurat den kjenner jeg veldig på for tida og! Mange har fått vite om graviditeten i det siste og jeg får stadig høre at "nå er dere vel lykkelige" og sånt. Jeg er litt sånn "nja, er vi?" :ler: Jeg føler ikke at jeg stråler iallefall, som visstnok mange gravide gjør. Jeg er fortsatt skikkelig kvalm også, og DET skal man jo ikke være etter 12 uker. Så jeg kjenner meg litt pinglete om dagen jeg og.

Godt med vår ute da, det bør jo hjelpe på humøret det :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vennen!

Ikke godt å høre at du har det slik for tiden. Det er visstnok ikke alltid like greit å være gravid. Det er mange hormoner i sving og jeg kan skjønne at dette er vanskelig å ta innover seg både for deg og din kjære. Men det er så utrolig viktig at dere snakker om det. Kan liksom aldri på sagt det mange ganger nok: kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon!

Jeg skal ikke gå så mye inn på det å være gravid, for jeg aner ikke hvordan det er :fnise:

Men jeg håper og tror at dette kommer til å gå veldig bra.

Ta vare på deg selv og den lille i magen din :hjerte:

Stor klem fra Friggen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla: Her går det mye bedre! :klemmer:

tror ikke jeg har godt av helg jeg...altfor god tid på å kjenne på hvor sliten jeg er,og til å tenke....

fortsatt tanker og bekymringer,men har klart å legge de litt til siden.

Ringte den legen i byen her som tar ul,men han hadde ikke noe ledig før 7.mai,så da var det liten vits. men ikke sååå bekymra for det lenger,hajlp at ambriel sa at flere på hennes terminforum hadde opplevd det samme,og de er jo snart fødeklare,så da trenger det ikke bety noe. takk ambriel :hjerte:

deilig på jobb i går,sooooool :sol: og første dagen i år at sandkassa var fri for snø,så barna storkosa seg! hadde medarbeidersamtale som gikk supert,og sånt liker man :nigo:

fri i dag! har vært hos frisøren og sittet ute i sola og lest krim. fikk dårlig samvittighet over bare sløve,så har støvsugd og ryddet litt,mye mer som burde vært gjort,men :sjenert:

sambo jobber sent i kveld,så jeg skal kose meg alene,skal lage meg salat til middag og i dag,og se frustrerte fruer. (hurra for get boks)

burde/kunne dratt til ei venninne,evigheter siden jeg var sosial,men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige uke trodde jeg at jeg ljente liv fra babyen hver dag..Nå har dte vært veldig stille noen dager. men det er vel vanlig det,så tidlig?

Edit: og idet jeg postet dette kjente jeg kilinger i magen :hjerte:

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du synes det går bedre nå :klem: Det vil nok gå litt opp og ned med tankevirksomheten for tida og det hjelper jo ikke å ha god tid å tenke på, nei. Hverdagene er jo greie sånn! :)

Høres koselig ut å jobbe med barn og kunne være ute nå på våren. Jeg sitter inne på kontor og drømmer ut til finværet, men det er nå deilig uansett :sol:

Det er visstnok helt normalt at man ikke kjenner liv så ofte såpass tidlig. Jeg kjenner endel kiling, men er veldig usikker på om hva det er. Tør ikke tro at jeg har kjent liv helt jeg, men samtidig tror jeg kanskje det. Skal bli greit å få bekreftelse på at det er liv der inne snart altså!

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusla: Ja,det går fryktelig opp og ned om dagen,gjør det egentlig til vanlig og,men når hormonene herjer itilegg :sjenert:

Kjekt å ha npe å drive med ja! og trives så godt med jobben min,så håper jeg får jobbet leneg enda uten plager:)

nå klager vi ikke over å jobbe i barnehage nei :)og mange misunner oss. men om vinteren i kuldegrader,snø,vind osv er det ingen som vil ha vår jobb :fnise:

deilig tid :hjerte:

den kilingen du kjenner er garantert babyen :hjerte: KJenner du den hver dag? JA,herlig å se at det faktisk er noe der inne!

Ha en fin kveld du og :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ikke sååå bekymra for det lenger,hajlp at ambriel sa at flere på hennes terminforum hadde opplevd det samme,og de er jo snart fødeklare,så da trenger det ikke bety noe. takk ambriel :hjerte:

Bare hyggelig :klemmer::hjerte:

Og ang det med å kjenne liv, det stemmer det som pusla sier, det er vanlig å ikke kjenner liv hver dag så tidlig :) Det er først fra uke 26 eller noe rundt der du skal kjenne liv hver dag :)

Kose deg masse ikveld vennen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å lurer på om jeg skal bestille meg en privat ul hos en utrolig flink lege her i byen. for å se om han sier noe annet ang termin og klarer å se babyen bedre..

DEt du skrev som jeg har markert gav meg en vekker.. må få byttet fastlege også,og vurdere å bestille meg en time og kanskje få noen prosent sykemelding. for det er slitsomt å ikke orke noe annet enn jobb,særlig nå som det er vår og sol. :sol:

Bivirkninger ja,bra sagt :fnise:

Så godt å høre, en god lege er viktig, men å være god mot seg selv er viktigere ;) Du skal også ha tid til å føle deg som et menneske og du skal orke ting som gjør deg glad utenom jobb...men nå har du jo en ganske aktiv jobb, så ikke rart du er sliten.

jordmor sa til meg mandag at fra uke 25 skal man kjenne liv hver dag, sålangt kjenner jeg liv hver dag nå, men jeg er ikke bekymret om jeg plutselig ikke kjenner en dag....

håper du koser deg ute i det nydelige været :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tung kveld i går ble det etterhvert.mye som skjer i forhold til bestemor,og tenker mye på mitt og sambos forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tung kveld i går ble det etterhvert.mye som skjer i forhold til bestemor,og tenker mye på mitt og sambos forhold.

:kose: Hva skjer med bestemor, har ikke fått det med meg, er hun syk??

Har du og sambo fått snakket noe om følelsene eller? vet du hvordan han føler seg om dagen?

synes du fortjener en god :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Usj da, du skulle jo bare slappe av igår kveld :klem:

Jeg er her om du vil prate, vil bare ikke presse meg på.

Er bestemoren din kommet hjem fra sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: Hva skjer med bestemor, har ikke fått det med meg, er hun syk??

Har du og sambo fått snakket noe om følelsene eller? vet du hvordan han føler seg om dagen?

synes du fortjener en god :klem:

HUn har kreft og har vært på sykehus en stund nå,ikke mest pga kreften i det siste,men pga bena,hun har ramlet et par ganger og kalrer ikke bruke bena akkurat nå. hun skal ha siste cellegiftkur i morgen,håper virkelig det har hjulpet,vi tror det da hun er piggere. nå er hun på et rehabiliteringshjem for å trene opp kroppen igjen. går nok bra med henne,er bare så fælt,hun har vært så sprek i alle år,og klarer plutselig ikke noe selv. og vi har alltid hatt en nært forhold :hjerte: jeg har jo flyttet et lite stykke vekk fra familien min,og pga at jeg er så sliten for tiden får jeg ikke besøkt henne så mye som eg ønsker.

vi snakket litt i går,men det er mest jeg som snakker,han sier at ting skal bli bedre,men han har sagt det en million ganger før uen at det har endret seg. mye går på initimiteten mellom oss :sukk:

Takk for klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj da, du skulle jo bare slappe av igår kveld :klem:

Jeg er her om du vil prate, vil bare ikke presse meg på.

Er bestemoren din kommet hjem fra sykehuset?

takk skal du ha :klemmer: mye i hodet om dagen :sukk:

nei,hun er ikke hjemme,hun er på rehabiliteringshjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUn har kreft og har vært på sykehus en stund nå,ikke mest pga kreften i det siste,men pga bena,hun har ramlet et par ganger og kalrer ikke bruke bena akkurat nå. hun skal ha siste cellegiftkur i morgen,håper virkelig det har hjulpet,vi tror det da hun er piggere. nå er hun på et rehabiliteringshjem for å trene opp kroppen igjen. går nok bra med henne,er bare så fælt,hun har vært så sprek i alle år,og klarer plutselig ikke noe selv. og vi har alltid hatt en nært forhold :hjerte: jeg har jo flyttet et lite stykke vekk fra familien min,og pga at jeg er så sliten for tiden får jeg ikke besøkt henne så mye som eg ønsker.

vi snakket litt i går,men det er mest jeg som snakker,han sier at ting skal bli bedre,men han har sagt det en million ganger før uen at det har endret seg. mye går på initimiteten mellom oss :sukk:

Takk for klem :klemmer:

uff da, det med kreft er ikke lett det vet jeg godt om.....vi satser på hun kommer seg sterkt tilbake!

Men jeg må si at det med intimiteten er noe jeg kjenner meg igjenn med, akkurat nå etter jeg ble gravid. Jeg har jo som sagt en mann som blir borte 5 uker om gangen, og det er allerede tøft....men nå som jeg ble gravid kan jeg faktiskt telle på 2 hender hvor ofte vi har vært intime......jeg til tider kan kjenne det som utrolig sårende.....men jeg tror menn ofte kan få litt problemer med tanke på tredje mann, eller f eks meg som har vært så mye dårlig med oppkast at han føler han tvinger meg til noe jeg ikke orker.....men selv har jeg øsnket mye mye mer en fra før....

Hadde dere intimitet før du ble gravid?altså oftere en nå?....for da kan det være noe dere kunne fått snakket med en tredje person om, eller feks. samlivskurs......kjenner en god veninne som fikk så mye bra ut av et samlivskurs.....men klart må jo begge parter være åpne for det. Dere skal jo ha barn snart, og da er det viktig at ting også er bra mellom dere.....så vet du jo ikke...kan hende han blir helt nyforelsket når dere har laget noe så flott sånn som et barn :rødme:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så leit at du skal ha det sånn :klemmer: Dette er jo en tid hvor du skal glede deg sammen med mannen og det meste skal være bra! Også vet jo både du og jeg at det ikke nødvendigvis er sånn, men jeg synes det er leit at du sliter nå :kose:

Jeg håper du og samboeren finner ut av det og at han virkelig forstår at det må skje noe; de kan jo være litt trege disse mannfolka før de forstår alvoret. Jeg håper virkelig dette ordner seg, for nå er det jo viktig at dere har noe stabilt å bygge på!

Og som du vet er det bare å sende pm når du vil, jeg stiller gjerne opp :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...