Gå til innhold

Sånn går nu dagan

captiva

Anbefalte innlegg

Kvalmen er som regel verst rundt uke 11-12 og gir seg rundt 13-14, så forhåpentligvis så gir den seg snart!

Det hjelper å småspise, ha salte kjeks i nærheten og småknask det! Om det hjelper å spise, så spiser du! Ikke tenk vekt akkurat nå, det kan du tenke på når kvalmen gir seg :)

Her stod det noen tips om mat og slikt ved kvalme http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article517689.ece

Håper du får en fin helg, slapp helt av og ta godt vare på deg selv :klemmer:

Tusen takk for gode ord og link :hjerte:

Er ikke lett å ikke tenke på vekt altså,men vet jeg legger på meg hver dag :sukk: er jo ikke i bevegelse etter jobb,og spiser mer enn jeg pleier,men du har jo rett......

Egentlig flere invitasjoner fra familie i helga,om å komme på middag og noen ville komme å se huset,men jeg orker egentlig ingenting..... er man ego om man tar hensyn til seg selv og blir hjemme? <hater å skuffe folk. e rmoren til sambo som har ivitert oss på middag og der er det lenge siden vi har vært.

Håper du får en fin helg og :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet det er vanskelig å ikke tenke vekt, tro meg, jeg har vært der selv :sukk: Men det gjelder å tenke over HVA du putter i deg også da, kjøp magert pålegg og lag deg noen brødskiver om du har lyst på det.. Jeg merket selv at brødskiver var godt å spise, for det er "lett" mat som metter.. Og salat var veldig godt, laget meg det og kjøpte en grillet kylling jeg renset og hadde i sammen med litt pasta.. Det var god og lett mat.. Knekkebrød (bare pass på å ikke kjøpe noen med for mye fiber for det stopper lett opp hele systemet om du drikker for lite vann -> egen erfaring :sjenert:)

Og nei, du er IKKE ego om du tar hensyn til deg selv å blir hjemme! Husk, svigermor har også vært gravid, og hun vet hva du går igjennom.. Tenk på alt som skjer inni kroppen din, du bærer på et bittelite menneske inni der, hvor alle organgene mer eller mindre er ferdig dannet og skal nå vokse og utvikle seg frem til fødselen. Det er klart du er sliten, det skulle egentlig bare mangle! Sett deg og spira i første rekke nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Ta vare på deg selv vennen :klem:

Hvis du ikke er iform til besøk så er det jo helt iorden. Av og til må man bare være litt strikt og si at nei jeg orker ikke. Dere har da masse av tid til å besøke familien rundt om senere, men nå er det viktigste at du passer på deg selv og lille i magen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter :klemmer:

Men uka har IKKE begynt bra! norsk helsevesen :nei:

nesten ikke sovet i natt og har jo følt meg elendig en stund,fant ut at nok er nok og at jeg bør få sykemelding en liten stund. ringte jo til et legesenter her i forrige uke,og jo jeg kunne få bruke de i grviditeten...det gjalt ikke i dag. etter en times venting!fikk jeg kjeft av hun som tok tlf i dag,jeg måtte bytte fastlege,var helt dum som trodde noe annet osv,osv. hun var ei skikkelig megge.

ble helt fortvilet og satt ut og ringte sambo,som ringte sitt legesenter for meg. jeg klarte ikke selv,bare gråt... der var de fullbooket i dag,men kunne sikkert ta meg inn i løpet av uka om ting ikke løste seg. de sa der at fastlegen min sikkert kunne skrive sykmld til meg uten at jeg trengte å dra dit,da han kjenner meg og jeg er gravid.

jeg ringte mitt legekontor,og fikk kjeeft igjen. fordi jeg ikke byttet fastlege,hun lo faktsik litt av meg da jeg sa jeg ikke hadde lyst til å bytte bort en lege jeg er trygg på mot en annen,har jo ikke akkurta godt inntrykk av legene her av flere grunner. fikk også kjeft fordi jeg ikke hadde vært hos legen på svangerskapskontroll..hjalp ikke at JM sa at dte holdt. da jeg spurte om det var ulike regler fra legekontor til legekontor ang å skrive sykmld,ble hun surere og s ahun skulle gå å høre med legen min.hun kom tilbake enda surere og sa at han hadde sagt han skulle prøve å ringe meg i ettermiddag.

håper virkelig han gjør det,ellers må jeg på legevakta i kveld,orker ikke jobbe akkurat nå :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Næmmen i alle dager for noe folk. Ble helt matt her jeg sitter, at de kan gjøre ting så vanskelig!

Håper det ordner seg for deg vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,jeg er helt satt ut. har grini endel i dag for å si det sånn,tåler jo ikke så mye for tiden :sjenert:

det må ordne seg med sylmld,for klarer ikke å gå på jobb akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Jeg har opplevd noe av det samme på et legekontor jeg har gått til siden jeg var barn.... derfor jeg byttet ifjor sommer, nok var nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUn siste jeg pratet med var på legekontoret jeg og har hatt siden jeg var barn. Det er ei av damene som alltid er sur og frekk,de andre er kjempekoselige. og legen er veldig ok. uten han hadd ejeg ikke kommet meg så greit igjennom den knekken min for noen år siden tror jeg. ikke lyst til å bytte bort han, og mister mer og mer troa på legene i denne byen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hater å vente....vet at legen eventuelt ikke ringer enda,men....så lyst til å få det ut av verden,vite om han ringer,om jeg får sykemelding.

trodde at gravide ble bedre ivaretatt enn dette altså, men hva vet vel de meggene som sitte rå tar telefonen.

samtidig har jeg veldig dårlig samvittighet ovenfor de på jobben,men har virkelig tatt det med ro i helga for å komme til hektene igjen,men trenger visst mer tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ikke hørt noe :sukk: ser ikke ut til at det skal være lett å få en sykemelding nå. akkurat det jeg trenger nå som formen er sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ha verdens beste lege! Nå har han ringt og pratet med meg i 20 min,han sykmeldte meg i 2 uker,og vi skal prates igjen i slutten av neste uke for å høre hvordan det går og om jeg trenger lenger sykemelding.

han ville jeg skulle ha en lege her mens jeg er gravid,og skulle hjelpe meg å finne en som er bra. jeg kunne få bytte tilbake til han igjen etter fødsel om jeg ville. så nå får jeg sykemelding og tips om lege her i posten.

for en service!

dette gjorde godt altså! nå har jeg to uker på meg til å komme meg,samle krefter og ta vare på meg selv og lille :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjort en dritt i dag,selv om jeg har vært våken siden 6.30 da sambo stod opp :sjenert: har skiftet på senga og kjlrt en vaskemaskin og tørkeltrommel. vet jeg skal slappe av,men føler meg udugelig.....ikke har jeg vært ute av døra siden onsdag heller :sjenert: ups,det er kanskje ikke så bra....

ble irritert på svigermor isted. fikk en mld av henne ang noe i huset. hun fremstilte det som om hun og sambo hadde blitt enige om noe som skulle gjøres-noe som er helt motsatt av det jeg og sambo er enige om skal gjøres på de rommene. hun kunne gjerne gjøre det skrev hun. kjempesnilt å skulle hjelpe til-men det må skje sånn som vi vil,det er som skal bo der-IKKE de!! :kjefte:

sendte selvfølgelig mld til sambo og høte med han,men han hadde senest på søndag fortalt hvordan vi ville ha det! omg,er det mulig å skulle blande seg!!!!!!!! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Du skal ikke stresse med ting og føle at du må sysle med noe hele tiden, det er derfor du er sykemeldt, du skal ta det med ro og samle krefter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...