Frigg Skrevet 6. november 2010 #1921 Del Skrevet 6. november 2010 enig med Icing. Nå må dere være flinke til å utnytte tiden sammen når lillesnuppa sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 8. november 2010 Forfatter #1922 Del Skrevet 8. november 2010 vi har ikke benyttte alenetiden godt for å si det sånn.. snuppa er så flink,lagt henne ved 21 tiden hver kveld nå,og hun sovner uten grining,koser seg hun men hun bæsjer så sjelden om dagen! kjøpte sviskesaft på fredag og gav henne,da kom det,men ikke kommet noe etter det,og har gitt henne litt sviskesaft hver dag. bør jeg bekymre meg.... :klø: har jo lest at barn som ammes kan ha avføring hver dag ekller en dag i uka,alt er like normalt,men hun får jo mme og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 8. november 2010 #1923 Del Skrevet 8. november 2010 Nei, du trenger ikke å bekymre deg, men gi litt mer sviskesaft så skal du se at det kommer jevnlig Sviskesaft er naturlig så det er bare å gi det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 8. november 2010 Forfatter #1924 Del Skrevet 8. november 2010 Icing: takk igjen,du er alltid så flink til å svare på alt jeg lurer på! så jeg kan igrunn egentlig gi litt hver dag en stund? endelig fikk hun bæsja,ga henne både med skje og i melka. nå er hun rolig og har sovnet i vogna. ---------------------------------- jeg har vært litt flink i det siste,gikk tur en time på fredag,og i går gikk/løp jeg på tredemølla mi i 30 min(da våknet snuppa) og tok situps. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 8. november 2010 #1925 Del Skrevet 8. november 2010 Vi ga det til Poppel i en periode over tre uker tror jeg, før vi fant ut at det var NAN som gjorde at det stoppet helt opp til henne, men når vi ga sviskesaft kom det daglig. Så bare gi jevnlig du, skal du se du får en blid og fornøyd baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 8. november 2010 #1926 Del Skrevet 8. november 2010 for trening! Vi må jo motivere hverandre Jeg tenkte å prøve meg på en tur på tredemøllen snart, men gruer meg litt siden jeg sikkert blir andpusten av å løpe i ett minutt (men jeg tror jeg tar det når mannen er hjemme, så jeg slipper å tenke på lillegull) Håper sviskesaft hjelper om hun får det jevnlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 12. november 2010 #1927 Del Skrevet 12. november 2010 Innom med en god og varm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 13. november 2010 #1928 Del Skrevet 13. november 2010 Hvordan er det med deg og lillejenta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 13. november 2010 #1929 Del Skrevet 13. november 2010 Innom med en og sier jeg tenker på deg....håper alt er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 13. november 2010 #1930 Del Skrevet 13. november 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 14. november 2010 Forfatter #1931 Del Skrevet 14. november 2010 her er alt bra snuppa mi er snill og god,og mam får mer og mer kontakt med henne,hun smiler og ler,imiterer både lyder og mimikk,og er bare helt herlig nå har vi begynt å få litt rutiner på ting og,det har igrunn kommet helt naturlig. en normal dag ser ca sånn ut: 8.30-12 snuppa våkner,vi går å skifter bleie og ammer. morgenstell,kos og lek i babygymmen,flaske og en liten lur på 10-20 min. sitter i vippestol og er med på husarbeid av og til 12 mat og bleie 12-30-15.30 soving i vogn ute,enten på tur eller terrassen 15.30-19 mat,bleie,liten lur av og til,kos,lek, 19 bading,kveldstell 19.30 legging mellom 01.30 og 4 våken en gang for mat 6 mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. november 2010 #1932 Del Skrevet 14. november 2010 Så deilig med rutiner Høres ut som dere koser dere ja Det er så gøy med respons fra dem! Min lille gutt elsker å bli hermet etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 15. november 2010 Forfatter #1933 Del Skrevet 15. november 2010 veldig deilig med rutiner,litt lettere å planlegge ting. og har ikke styra med å få det,hun har ordnet det selv men er mammadalt altså.pappan skulle legge henne i går,og det gikk ikke så bra. ikke noe grin,men han fikk nesten ikke i henne noe mat og da jeg gikk for å se til henne,lå hun lys våken. jeg ga henne da mat og hun tok hele flaska,så her må pappan mer på banen altså. tenkte jeg skullle dra å ta sol i morra når hun skal legges,så er jeg ikke i hus tatt henne inn nå,for synes det ser så stusselig ut å sove ute nå,beg å bli mørkt og det er kaldere. hun ville ikke våkne helt enda,så har åpnet posen,og hun ligger i gangen. på onsdag skal jeg og ei venninne og våre to snupper på ikea,blir koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 16. november 2010 Forfatter #1934 Del Skrevet 16. november 2010 litt krise her om dagen. snuppa har jo begynt å legge seg 19.30,da er hun utrolig sliten og veldig klar for å legge seg. sambo kommer hjem 18.30,det betyr en time før hun skal legge seg... i løpet av en hel dag! den timen ble brukt til grining i går...hun hadde vondt i magen og fikk ikke bæsjet,og roet seg ikke. det var det han var sammen md henne....går ikke an spør du meg. denne tiden får vi aldri tilbake. han driver firma med faren og faren er en stor kødd. viser ingen forståelse for hans nye liv og det å jobbe mindre er uaktuelt før firma kan drives på heltid. what the fuck! men sambo får null sympati fra meg. 2. januar tok jeg positiv graviditetstest,så han har har god tid på å ordne opp i dette (noe han lovet lenge før hun ble født,nå er hun over 2 mnd) LEI av at alt skla gå så tregt,at alt skla tas i siste liten,eller etter! ser ikke hvordan dette slal løses. JEG trenger han ikke,klarer snuppa mi fint selv,men hun trenger å bli kjent med pappan sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 16. november 2010 #1935 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg skjønner du er frustrert, men jeg tror kanskje samboeren din også er frustrert. Ikke gjør noe overilt, men snakk med han ikke gå å hold det inni deg. Vi hadde en slik periode for noen uker siden, det endte med tårer og krangling, men nå er alt bedre. Dere må snakke med hverandre ikke til hverandre. Det kan faktisk hende at samboeren din føler seg dratt i begge retninger og føler at han ikke strekker til verken på jobb eller hjemmebane, jeg syns det er godt å høre at han faktisk tar henne en liten time når han er hjemme, la han få lov til å fortsette med det. Jeg skjønner at du allerede nå føler deg som en alenemor, men fokuser på fremtiden - det jeg prøver å si er at du ikke må gjøre noe uten at det er ordentlig gjennomtenkt. Jeg har stor tro på at det ordner seg for dere, men da må dere snakke sammen, du må forklare hvordan du har det, og han må lære seg å si nei til faren sin og prioritere familien sin, for nå er dere faktisk en liten familie. Det er ikke meningen å høres streng ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. november 2010 #1936 Del Skrevet 16. november 2010 Skjønner godt du er frustrert. Jeg hadde nok blitt temmelig gal over å skulle leve i en slik situasjon. Er noe i det Icing skriver om at han kanskje føler seg dratt i begge retninger, men noe må helt klart gjøres. Det er jo ikke sånn er familieliv skal være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 16. november 2010 Forfatter #1937 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg skjønner du er frustrert, men jeg tror kanskje samboeren din også er frustrert. Ikke gjør noe overilt, men snakk med han ikke gå å hold det inni deg. Vi hadde en slik periode for noen uker siden, det endte med tårer og krangling, men nå er alt bedre. Dere må snakke med hverandre ikke til hverandre. Det kan faktisk hende at samboeren din føler seg dratt i begge retninger og føler at han ikke strekker til verken på jobb eller hjemmebane, jeg syns det er godt å høre at han faktisk tar henne en liten time når han er hjemme, la han få lov til å fortsette med det. Jeg skjønner at du allerede nå føler deg som en alenemor, men fokuser på fremtiden - det jeg prøver å si er at du ikke må gjøre noe uten at det er ordentlig gjennomtenkt. Jeg har stor tro på at det ordner seg for dere, men da må dere snakke sammen, du må forklare hvordan du har det, og han må lære seg å si nei til faren sin og prioritere familien sin, for nå er dere faktisk en liten familie. Det er ikke meningen å høres streng ut ja,han er kjempefortvila. føler han ikke strekker til hverken hjemme eller på jobb.skjønner han,men synes ikke synd på han han har hatt god tid på å få ordnet noe,det jeg har ønsket er at han EN dag i uka slutter kl 15,sånn at han får tid med snuppa,med oss,at jeg kan reise på senter,ta sol,til ei venninne ol før det blir kvelden. da er alt mer tiltak på denne årstiden. vi snakker og snakker uten at det hjelper,han sier alltid at han skal ordne noe,at alt skal bli annerleses osv. han har hatt nesten 1 år,er litt sent å begynne når hun er født. er lei av at alt skal bli! hva med nå? snuppa er lite en gang,det er nå båndene knyttes. vi lever som kompiser. er ikke noe nærhet,kos,sex,kyssing,og jeg savner det ikke lenger heller. han må lære seg å si nei ja,han prøver alltid å skulle gjøre alle til lags,men det går ikke. nå er det på tide at han blir mann og viser faren at ting ikke er som da de startet opp og han kun hadde seg selv å ta hensyn til. du er ikke streng,godt å høre meningene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 16. november 2010 #1938 Del Skrevet 16. november 2010 Er det mulighet for at du å snuppa kan reise bort noen dager, slik at han innser hvor tomt det er uten dere i huset? Når han allerede føler det sånn, bør han ikke holde på for lenge før han brenner lyset i begge ender.. Dere er flinke som snakker sammen, og det kan hende at han faktisk prøver, men hvis far står å drar i den ene enden å gir han dårlig samvittighet og familien på den andre siden som han virkelig prøver for, er det ikke så enkelt for han heller. Sex er en ting som man må jobbe litt med, dess mer sex man har dess mer lyst får man og dette går i perioder, nå er det kanskje ikke akkurat tid for ømet med tanke på kulda, og at vinteren er over oss. Hadde jeg vært samlivsterapauten deres hadde jeg gitt dere i lekse å ha innen uka er over, utrolig hva nærhet kan gjøre, jeg vil faktisk påstå at det gjorde forholde vårt bedre Vi hadde ikke hatt sex på over fire måneder før vi gjorde det nå for et par uker siden Jeg syns dere er flinke som har begynt å prate mer sammen, du kan se om det utgjør noe om du spør om han er sliten og om han vil tilbringe litt mer tid med dere, og si at du forstår han, og sett en frist f.eks 31. januar er det ikke bedring innen da, at han kan komme hjem en dag klokken 15. forstår jeg deg godt om du velger å dra din vei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. november 2010 #1939 Del Skrevet 16. november 2010 uff, skjønner deg veldig godt Mannen min kommer hjem kl 18 hver dag, og to dager i uka trener han etter jobb, og mandager er det noe greier med styret i borettslaget, som han er med i. gruer meg til goffel legger seg tidligere nå legger han seg 22.30, samtidig som oss, men det varer vel ikke så lenge han tar han masse på kveldene, men hva når goffel skal legge seg kl 19-20 må nok ha en alvorsprat snart vi også! han har flexitid, så han styrer det selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 16. november 2010 Forfatter #1940 Del Skrevet 16. november 2010 icing må bare si at du er helt fantastisk! tar deg alltid tid til gode,lange og gjennomtenkte svar uansett hvor mye du har å tenke på selv. du er virkelig en jeg skulle ønske jeg kjente irl. du virker tvers igjennom god har vært to ganger hos foreldrene mine nå i det siste nettopp for å komme vekk og for at han skla se hvor tomt det er. tror han skjønner at det hadde vært jævli,men klarer ikke gjøre noe med det. god ide å gi han en frist! takk for tips,gjør at man har noe konkret å forholdr seg til og gir han litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg