Gå til innhold

Sånn går nu dagan

captiva

Anbefalte innlegg

snuppa er nok sliten etter turen. hun sov hele veien hjem,og etter vi kom hjem har hun kun vært våken for bleieskift,litt kos og mat.

håper hun er litt våken i kveld da,for pappan hadde savnet henne veldig...

hun sliter med magen om dagen,hatt noen dager uten bæsj og andre dager med en bleie. hun har tydelig vondt,men det kommer ikke ut. kjøpte maltekstrakt i går som jeg har hatt i melka,uten foreløpig resultat. stakkars snuppa mi :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes kjekt ut med en tur vekk noen dager. Man går jo mye rundt i eget hus og det kan jo være greit å se noe annet også!

Huff, stakkars jenta di da :tristbla: Ikke noe kjekt å ha vondt i magen. Håper du finner ut av noe som hjelper fort :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjekt ut med en tur vekk noen dager. Man går jo mye rundt i eget hus og det kan jo være greit å se noe annet også!

Huff, stakkars jenta di da :tristbla: Ikke noe kjekt å ha vondt i magen. Håper du finner ut av noe som hjelper fort :klemmer:

var veldig godt :) godt å komme litt vekk fra sambo :sjenert: og veldig kos å se venninner jeg ikke har sett på en stund.

ja,fælt når hun har vondt,og vi ikke får gjort så mye for å hjelpe....

:klemmer:

Legger igjen et spor :vinke:

så koselig :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppa koser seg med pappan sin i kveld :) jeg er bare matstasjon.

litt godt å komme hjem,selv om fortsatt er irritert på sabo,ikke såå kos å se han igjen :sukk: ikke hadde han gjort en dritt her heller,stod til og med glass på stuebordet :nei:

trodde jeg var ferdig med å blø,men har jammen begynt igjen., er dt ikke på tide at det gir seg?

snakka med ei venninne hjemme om prevansjon,jeg har ikke lyst til å begynne på p piller,så hun anbefalte hormonspiral. høres veldig greit ut det,og ikke mye bivirkninger,får prate med legen om det når jeg får somla meg dit.

på fredag er det 6 ukers kontroll for snuppa,spennende å se hva de sier om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du søta :klem:

godt med pusterom og samle seg litt.

hmm håper han forstår litt mer han samboeren din, synes han nå kan vokse opp!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var du søta :klem:

godt med pusterom og samle seg litt.

hmm håper han forstår litt mer han samboeren din, synes han nå kan vokse opp!! :kjefte:

:klemmer:

ja,han trenger virkelig en oppstrammer :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

våknet opp til minus 5 grader i dag :fryse: kl 9.15!!! snuppa mi er så flink :)

men hatt en slitsom formiddag stakkars,så vondt i magen,bare gråt og gråt. ga henne en god dose malt ekstrakt i mme og la henne i vogna,hun var stup trøtt,og plutselig begynte det å buldre i vogna,da jeg løftet på dyna møtte jeg et stort smil og en grusom stank. endelig kom det ut,hehe,jeg ble så glad at jeg fikk tårer i øynene :sjenert: er så fælt når hun har vondt...

ëtter det ble hun helt avslappet og sover godt i vogna si.

i dag blør jeg masse igjen,når skal det slutte egentlig???? er jo straks 6 uker siden fødsel nå.

allerede....huff,månedene kpmmer til å gå altfor fort.

og så lurer jeg på er det noe som heter engangsstønad ved fødsel? mener jeg har lest om det før,men finner ikke noe nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engangsstønad er vel det du får hvis du ikke får foreldrepenger, det er kun et engangsbeløp, på ca 35 000.

Utrolig hvor glad man kan bli for bæsjebleier noen ganger :ler:

Hvor mange timer sover hun sammenhengende nå? Og hvor ofte spiser hun sånn ca? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engangsstønad er vel det du får hvis du ikke får foreldrepenger, det er kun et engangsbeløp, på ca 35 000.

Utrolig hvor glad man kan bli for bæsjebleier noen ganger :ler:

Hvor mange timer sover hun sammenhengende nå? Og hvor ofte spiser hun sånn ca? :)

takk for svar:)

var det jeg trodde om den stønaden ja. men kjekt å vite :)

hehe,ja nå skjønner jeg hva folk har ment om at alt babyen gjør er bare såå bra :fnise:

på natta sover hun fra 23.30-00 til 4-5 og så fra 4/5 til 8/9. på dagen er det veldig varierene,noen dager er det små dupper på 15-30 min og andre dager kan hun sove 2-3 timer i strekk.

sover best når vi er ute å triller,så bør vel bli flinkere tilo det :sjenert:

spisingen er litt "kaos". jeg både ammer og gir mme. mme tar hun hver 3/4 time og vil gjerne ha pupp i mellomtiden der,veldig varierende hvor mye hun tar,noen ganger er det nesten bare kos,men vi lager 120 mm flasker,og barn på hennes alder skal ha 100-160 mm. hun spiser sjelden opp de 120,så da får hun tydeligvis i seg endel mm og :) ikke bekymra fpor at hun ikke får i seg nok iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å blø sånn som du gjør nå, det er bare skorpen som har løsnet innvendig. Det går nok over om et par dager/liten uke :Nikke:

Samboeren din kan jeg komme å :slåss: på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

icing: jatakk :jepp:

vært på 6 ukers kontroll med snuppa i dag. fikk så mye skryt av henne :hjerte: hun var sterk i nakken,alle reflekser var som de skulle,hørte godt,hadde veldig god blikk kontakt,og er veldig oppmerksom,og da helsesøster sa hei til henne,smilte hun og kom med en lyd som hørtes helt ut som "hei". flinke jenta mi :rødme: fortalte hs at hun kommer med lyd som høres ut som "au" og,og hun sa at det er kjempebra med disse lydene :)

målene hennes er:

lengde: 57,2 (53 ved fødsel)

hode: 37 (34 ved fødsel)

vekt: 5118 (3990 ved fødsel)

jeg spurte og om blødningen min,for synes det minner mer og mer om mensen,og det sa hs at det mest sannsynlig er siden jeg ikke fullammer. trodde ikke det skulle komme tilbake såå fort :sukk:

herregud,nå er snuppa 6 uker :hakeslepp: får litt noia over hvor fort tiden går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så flotte mål på lillesnuppa :hoppe:

Tiden går utrolig fort.. man gleder seg til at babyen skal komme, og når babyen endelig er her, suser ukene avgårde. Viktig å ta vare på øyeblikkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så fint med en vellykka 6-ukerskontroll da :jepp: Det var jo flott økning i vekt og lengde også, så jenta di har det nok helt topp hjemme hos mammaen sin :hjerte:

Oj, tenk at det var mensen! Det kan vel kanskje stemme det ja, når du ikke ammer fullt ut. Jeg har liksom vent meg til å leve uten mensen jeg, så det haster ikke å få den tilbake for min del altså.

Ha en fin fredagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

milla: ja,hun var helt riktig i følge kureven og det er jo bra :hoppe:

pusla: ja,helsesøster var veldig fornøyd med oss,og det er koselig :) man vil jo det aller,aller beste for babyen sin :hjerte:

huff ja,mensen kunne gjerne holdt seg unna! men blir nok hormonspiral på meg,og da er visst mensen nesten ikke eksisterende.

ha en fin fredag du og :klemmer:

snuppa sover og sover i dag,vi var oppe mye tidligere enn vi pleier,pluss at hun var våken i 5 timer i strekk i går kveld,så er nok sliten.

jeg har vært veldig effektiv husmor i dag da :husarbeid:

skiftet på senger,vasket gulv,vasket bad og kjøkken,brettet og lagt vekk masse klær,ryddet.. deilig å få gjort litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en ganske fin kveld i går :) snuppa fikk bæsja,og var veldig fornøyd :hjerte:

hun er superflink om natta,og det er så deilig! jeg føler meg alltid uthvilt! håper hun fortsetter sånn når hun skla sove i vogga si..er veldig på tide,for jeg har nesten ikke plass i senga,hun tar hele min side,kryper inntil om natta :rødme: gruer meg veldig til at hun skla sove alene,men bør vel gjøre det før hun blir for vant til å sove hos oss.

skal ut noen små ærender i dag,bare vente til hun våkner og har spist en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

og tenk at jenta mi er 6 uker i dag :strix:

hun er så god,skjer mye nå altså,smiler,ler og viser veldig tydelig hva hun vil.

beste,skjønneste jenta i verden :hjerte:

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå :rødme: søte snuppa di!

Og tenk, hun er jo gått forbi Bumba i vekt og lengde :fnise: 6 uker yngre :dåne:

Så godt å høre at utviklingen hennes er så bra! Setter et smil på mamman sin :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...