Neytiri Skrevet 13. oktober 2010 #1821 Del Skrevet 13. oktober 2010 for det første så hører jeg du ammer mer og mer eller?? uansett synes jeg du er en fantastisk mor som prioriterer som du gjør! Her har jeg ikke vært klar for å gå fra Bumba heller, og jeg fødte ganske lenge før deg altså! sorry men hun mugget der vet jo ikke hva det er å være nybakt mor da vel, lurer på om hun husker hvordan småbabyer er og dems sitt måltidsplan...ammet hun kanskje ikke :klø: at hun skal LÅNE snuppa er jo bare absurd med mindre du har spurt om hun kunne avlaste deg litt......er du ikke klar så er du ikke klar! Ikke godt å høre hvordan du og sambo har det....har dere snakket om det? har du sagt at du likevel kunne vært alene siden du føler det blir sånn??? uff er vel det beste å faktisk si det rett ut, se hvordan han reagerer....men skjønner det er vanskelig! Nå er jo snuppa det viktigste i ditt liv, hun vil du ha for alltid, så fortsett å gjøre som du gjør å gjøre det beste for henner send meg en PM om du føler behov for å prate mer om dette, for jeg har hatt mange av samme tankene til tider, både med mann og mugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 13. oktober 2010 #1822 Del Skrevet 13. oktober 2010 Først vil jeg gi deg en Send svar til mugget, om at du syns det er hyggelig at hun vil låne lillesnuppa, men du er ikke klar for det enda og syns hun er litt for liten Dette er et ordentlig svar og det burde svigermugget respektere. Angående mannen, her er det kun kommunikasjon som gjelder. Snakk med han hvordan du har det, at du føler deg som en kompis og alenemor, og at du har vurdert å gå fra han. (som du selv sier så har du ikke merket store forskjellen) Dette burde være en vekker for han. Når det gjelder å snu om på flisa for å endre kompisforholdet så er det rett å slett å bare forføre han Jeg blir så oppgitt når det er litt på tværke mellom meg og mannen og sender han litt frekke sms... Bare for å sjekke reaksjonen.. Jeg lover det hjelper. Og er du klar for en kjapp en, ("mens du strikker") Tidsklemma.. Så er det bare å kjøre på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 13. oktober 2010 #1823 Del Skrevet 13. oktober 2010 En god klem til deg Høres ikke greit ut. Syns det er skikkelig drøyt av mugget å spørre om å låne en så liten baby! Og håper hun forstår dette selv når du sier nei. Jeg har hatt pass til min tidlig, men det er fordi jeg trengte det selv, han er jo veldig krevende, skriker i mange timer hver dag, og har kolikk. Hadde aldri latt svigermor passe han så liten fordi hun hadde lyst til det. Du må snakke med samboeren din om problemene. Det blir nok ikke bedre uten at dere får rensket luften skikkelig. Si hva du forventer av han, og hva du hadde trengt hjelp til. "Kompisforhold" blir det her også, tror det er ganske normalt. Får så mye nærhet fra babyen, at jeg knapt orker å klemme han. Deilig å være litt "alene" når babyen ikke trenger meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 13. oktober 2010 #1824 Del Skrevet 13. oktober 2010 Tror du trenger en stoooor akkurat nå, så her kommer en kjempe stor ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #1825 Del Skrevet 13. oktober 2010 Takk og lov for kg altså! hjelper å skrive ting av seg her inne og så komme å se så gode råd og ord fra fine jentene takk! for det første så hører jeg du ammer mer og mer eller?? uansett synes jeg du er en fantastisk mor som prioriterer som du gjør! Her har jeg ikke vært klar for å gå fra Bumba heller, og jeg fødte ganske lenge før deg altså! sorry men hun mugget der vet jo ikke hva det er å være nybakt mor da vel, lurer på om hun husker hvordan småbabyer er og dems sitt måltidsplan...ammet hun kanskje ikke :klø: at hun skal LÅNE snuppa er jo bare absurd med mindre du har spurt om hun kunne avlaste deg litt......er du ikke klar så er du ikke klar! Ikke godt å høre hvordan du og sambo har det....har dere snakket om det? har du sagt at du likevel kunne vært alene siden du føler det blir sånn??? uff er vel det beste å faktisk si det rett ut, se hvordan han reagerer....men skjønner det er vanskelig! Nå er jo snuppa det viktigste i ditt liv, hun vil du ha for alltid, så fortsett å gjøre som du gjør å gjøre det beste for henner send meg en PM om du føler behov for å prate mer om dette, for jeg har hatt mange av samme tankene til tider, både med mann og mugg takk for søte ord ja,jeg ammer mer og mer,og det kommer mer og mer melk,men enda ikke nok,så hun får mme til de fleste måltidene. men hun kooooser seg med puppen,noen ganger er det kun det som roer henne. godt å høre at jeg ikke er helt rar som ikke vil låne bort snuppa mi. skjønner at hun vil,men hallo,låne for kosens skyld har hun mange år på,nå e rhun 4 uker,og vi trenger hverandre har jo ikke dratt fra henne mens hun er hos pappan sin engang jeg og mugget maser alltid om at hun vil være støtte for meg osv,jeg har aldri sagt jeg sliter eller trenger henens støtte..... prøvd å snakke med sambo,men følr at jeg ikke kommer igjennom. vet ikke om han ikke tror jeg mener det jeg sier,at jeg virkelig tenke rpå å dra han har sånn irriterende holdning om at alt ordner seg,men det gjør det ikke av seg selv!!! takk for tilbud om pm,prater ikke om noen irl om dette,så godt å vite at jeg kan prate med noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #1826 Del Skrevet 13. oktober 2010 Først vil jeg gi deg en Send svar til mugget, om at du syns det er hyggelig at hun vil låne lillesnuppa, men du er ikke klar for det enda og syns hun er litt for liten Dette er et ordentlig svar og det burde svigermugget respektere. Angående mannen, her er det kun kommunikasjon som gjelder. Snakk med han hvordan du har det, at du føler deg som en kompis og alenemor, og at du har vurdert å gå fra han. (som du selv sier så har du ikke merket store forskjellen) Dette burde være en vekker for han. Når det gjelder å snu om på flisa for å endre kompisforholdet så er det rett å slett å bare forføre han Jeg blir så oppgitt når det er litt på tværke mellom meg og mannen og sender han litt frekke sms... Bare for å sjekke reaksjonen.. Jeg lover det hjelper. Og er du klar for en kjapp en, ("mens du strikker") Tidsklemma.. Så er det bare å kjøre på.. sendte mld til mugget,svarte ca det du skrev,og hun ble nok furt ja. jaja,det får være hennes problem,jeg låner bort snuppa når jeg er klar og til hvem jeg vil... har prøvd å snakke med sambo mange ganger,dette er jo igrunn ikke noe nytt problem egentlig... vet ikke hva som skal til for at det skal bli bedre jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 13. oktober 2010 #1827 Del Skrevet 13. oktober 2010 Her kommer en til. Hun svigermoren din husker nok ikke hvordan det er å ha en så liten baby, i hennes hodet tenker hun sikket at hun avlaster deg. Men å ha en så liten baby bare for kosens skyld er ikke vanlig nei, så du skal iallefall ikke føle at det er deg det er noe galt med. Her passa pappa på tulla en times tid i helga mens mamma og jeg dro og handla noe greier, men da var hun mett og sov, så jeg følte det var ok. Og det var ikke snakk om å låne. Jeg kommer ikke til å låne bort tulla til noen bare for kosens skyld på en stund enda, nei! Har du fått svart henne forresten? Leit med forholdet ditt, dere har jo slitt fra før og det å få en baby gjør det jo ikke lettere. Håper dere kan prate ut om dette og at du kan si til han at du vurderer å leve alene. Sånne vekkere kan hjelpe, hender mannfolka må ha det i store bokstaver av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #1828 Del Skrevet 13. oktober 2010 En god klem til deg Høres ikke greit ut. Syns det er skikkelig drøyt av mugget å spørre om å låne en så liten baby! Og håper hun forstår dette selv når du sier nei. Jeg har hatt pass til min tidlig, men det er fordi jeg trengte det selv, han er jo veldig krevende, skriker i mange timer hver dag, og har kolikk. Hadde aldri latt svigermor passe han så liten fordi hun hadde lyst til det. Du må snakke med samboeren din om problemene. Det blir nok ikke bedre uten at dere får rensket luften skikkelig. Si hva du forventer av han, og hva du hadde trengt hjelp til. "Kompisforhold" blir det her også, tror det er ganske normalt. Får så mye nærhet fra babyen, at jeg knapt orker å klemme han. Deilig å være litt "alene" når babyen ikke trenger meg så gald for å høre at det ikke er rart å låne bort babyen min fordi mugget vil passe henne. skjønner hvorfor du har trengt pauser,hadde nok sett annerldes på det om snuppa mi hadde kolikk eller noe. blir bare så irritert når hun maser..... sant det du sier,at man får så mye kroppskontakt av babyen at man ikke vil ha så mye (noe) fra noen andre.... håper ting løser seg,at vi får ordnet opp,for sånn her kan vi ikke ha det i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #1829 Del Skrevet 13. oktober 2010 Tror du trenger en stoooor akkurat nå, så her kommer en kjempe stor ! takk,du har helt rett;trenger det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #1830 Del Skrevet 13. oktober 2010 Her kommer en til. Hun svigermoren din husker nok ikke hvordan det er å ha en så liten baby, i hennes hodet tenker hun sikket at hun avlaster deg. Men å ha en så liten baby bare for kosens skyld er ikke vanlig nei, så du skal iallefall ikke føle at det er deg det er noe galt med. Her passa pappa på tulla en times tid i helga mens mamma og jeg dro og handla noe greier, men da var hun mett og sov, så jeg følte det var ok. Og det var ikke snakk om å låne. Jeg kommer ikke til å låne bort tulla til noen bare for kosens skyld på en stund enda, nei! Har du fått svart henne forresten? Leit med forholdet ditt, dere har jo slitt fra før og det å få en baby gjør det jo ikke lettere. Håper dere kan prate ut om dette og at du kan si til han at du vurderer å leve alene. Sånne vekkere kan hjelpe, hender mannfolka må ha det i store bokstaver av og til. ja,får vel tro hun gjør det i beste mening....men er ikke første gangen hun spør,og snuppa er bare 4 uker. hadde ikke slappet av et sekund om de skulle vært alene første steget er vel å la pappaen være alene,har sovet mens han har hatt henne,men da er vi jo i samme hus. svarte henne ja,og fikk et litt furt svar,og hun hadde ringt sambo og sagt at hun hadde tilbudt seg,men at jeg ikke var klar. for å "sladre" eller? det som er med sambo er at vi har snakket tusenis av ganger,vi har forskjellige behov og syn på det meste,og han skjerper seg kanksje en dag eller to og så er det tilbake i gamle tralter.... (feks når det gjelder å ta i et tak i huset;vi har krangla til utpå nattta noen ganger,og da har han feks støvsuget kl 3 om natta......) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 13. oktober 2010 #1831 Del Skrevet 13. oktober 2010 Takk og lov for kg altså! hjelper å skrive ting av seg her inne og så komme å se så gode råd og ord fra fine jentene takk! takk for søte ord ja,jeg ammer mer og mer,og det kommer mer og mer melk,men enda ikke nok,så hun får mme til de fleste måltidene. men hun kooooser seg med puppen,noen ganger er det kun det som roer henne. godt å høre at jeg ikke er helt rar som ikke vil låne bort snuppa mi. skjønner at hun vil,men hallo,låne for kosens skyld har hun mange år på,nå e rhun 4 uker,og vi trenger hverandre har jo ikke dratt fra henne mens hun er hos pappan sin engang jeg og mugget maser alltid om at hun vil være støtte for meg osv,jeg har aldri sagt jeg sliter eller trenger henens støtte..... prøvd å snakke med sambo,men følr at jeg ikke kommer igjennom. vet ikke om han ikke tror jeg mener det jeg sier,at jeg virkelig tenke rpå å dra han har sånn irriterende holdning om at alt ordner seg,men det gjør det ikke av seg selv!!! takk for tilbud om pm,prater ikke om noen irl om dette,så godt å vite at jeg kan prate med noen Flinka mer du legger hun til mer melk kommer vettu....vil du øke melka så kan jeg anbefale ammete, smaker også utrolig godt! Og at hun roer seg ved puppen, det er jo kjempeflott, da har du det som et middel om du føler du trenger det Herrigud hun berta er jo bare ut å kjøre Om samboeren din ikke tror på deg, så ville jeg rett og slett latt han smake....det gjorde jeg her om dagen når jeg orket ikke mer med mannen, pakket ting for en overnatting hos mamma, tok Bumba og gikk til mamma.....noen timer senere ble det en telefon fra mannen om han ikke skulle hente oss for nå hadde han fått tenkt seg litt om........han synes det var en grusom følelse! Jo skjønner, jeg snakker heller ikke med noen irl, alltid godt med KG jentene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #1832 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ammete ja,høres lurt ut! hvor får man tak i det,og heter det ammete?? merker at det har kommet mer nå,tenke jeg skulle prøve å pumpe meg en gang i helga for å se... smart det med å stikke av! men er ikke så lett for meg,mine foreldre bor en time unna,og jeg vil ikke sette meg i bilen når jeg er så irritert, men kan jo feks si at på mandag tar jeg med meg snuppa og tar en tur vekk,så får du tenkt deg om.. ----------------------- her er det ikke veldig koselig om dagen. vi krangler ikke,men lever hvert vårt liv. i går kveld lå han i sofaen å så på tv,jeg var på nett,vi snakka ikke noe. når snuppa våknet tok jeg henne opp og satte oss å kosa i en godstol i spisestua,litt vekk fra sambo... men hun var så herlig i går smilte masse og prøvde å le :rødme: snuppa sov fra 12 til 3 i natt,sambo mata henne for jeg følte meg elenddig,så vondt i hodet og øret,og sov til 7. da stod vi oppp,spiste og kosa,og la oss igjen kl 9. deilig! stod opp kl 11,spiste og kosa igjen,og nå har vi vært ute å gått en liten tur. gikk bare 45 min,men godt med litt bevegelse og luft! nå ligger hun ute i vogna si og sover videre. tenkte jeg skulle prøve å få henne til å sove i vugga si om natta snart,for hun kommer heeeeelt inntil meg om natta,veldig koselig,men jeg er redd for å legge meg på henne,og litt redd for at hun skal bli for vant til å ligge inntil. skla dra å kjøpe et lammeskinn til til henne,som hun skla ha i vugga,og legge noe som lukter av meg der. gruer meg til å ikke ha henne ved siden av meg jeg prøver første økta nå i begynnelsen iallefall.. i morra skla vi møte ei venninne og hennes baby,skal enten på senter eller på trilletur må få bestilt meg 6 ukers kontroll og.... ikke tenkt så mye på prevansjon. fortsetter det som dette trenger vi ikke noe heller. er det vanlig med gu selv om man har tatt ks? og er det vanlig å ha med babyen sin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 14. oktober 2010 #1833 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ammete får du kjøpt på apoteket. Jeg skal inn til kontroll nå 10. november - jeg tror det er like vanlig med GU siden vi har hatt keisersnitt som vanlig fødsel.. Å i skrivet fra sykehuset står det at man godt kan ta med den lille.. Huff, jeg kjenner jeg får vondt inni meg av hvordan ting er mellom deg og samboeren din.. Syns det er helt forkastelig at han ikke tar initiativ til en prat mellom deg og han eller at han tar lillesnuppa.. på deg, vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. oktober 2010 #1834 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har akkurat vært på 6 ukerskontrollen. Hadde gu, men det var fordi jeg tok celleprøve. Fikk inntrykk av at det kun var derfor, men vet ikke sikkert. :klø: Hadde med babyen ja Men legen sa at de på laben kunne passe han mens jeg tok gu Tok blodprøve også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. oktober 2010 #1835 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ammete ja,høres lurt ut! hvor får man tak i det,og heter det ammete?? merker at det har kommet mer nå,tenke jeg skulle prøve å pumpe meg en gang i helga for å se... smart det med å stikke av! men er ikke så lett for meg,mine foreldre bor en time unna,og jeg vil ikke sette meg i bilen når jeg er så irritert, men kan jo feks si at på mandag tar jeg med meg snuppa og tar en tur vekk,så får du tenkt deg om.. ----------------------- her er det ikke veldig koselig om dagen. vi krangler ikke,men lever hvert vårt liv. i går kveld lå han i sofaen å så på tv,jeg var på nett,vi snakka ikke noe. når snuppa våknet tok jeg henne opp og satte oss å kosa i en godstol i spisestua,litt vekk fra sambo... men hun var så herlig i går smilte masse og prøvde å le :rødme: snuppa sov fra 12 til 3 i natt,sambo mata henne for jeg følte meg elenddig,så vondt i hodet og øret,og sov til 7. da stod vi oppp,spiste og kosa,og la oss igjen kl 9. deilig! stod opp kl 11,spiste og kosa igjen,og nå har vi vært ute å gått en liten tur. gikk bare 45 min,men godt med litt bevegelse og luft! nå ligger hun ute i vogna si og sover videre. tenkte jeg skulle prøve å få henne til å sove i vugga si om natta snart,for hun kommer heeeeelt inntil meg om natta,veldig koselig,men jeg er redd for å legge meg på henne,og litt redd for at hun skal bli for vant til å ligge inntil. skla dra å kjøpe et lammeskinn til til henne,som hun skla ha i vugga,og legge noe som lukter av meg der. gruer meg til å ikke ha henne ved siden av meg jeg prøver første økta nå i begynnelsen iallefall.. i morra skla vi møte ei venninne og hennes baby,skal enten på senter eller på trilletur må få bestilt meg 6 ukers kontroll og.... ikke tenkt så mye på prevansjon. fortsetter det som dette trenger vi ikke noe heller. er det vanlig med gu selv om man har tatt ks? og er det vanlig å ha med babyen sin? Ammete kjøper jeg nå fra en svensk nettside....men kjøpte før på helsekosten i te poser.....ja det heter ammete Jeg har masse melk men pumper jo under 100ml på begge bryst til sammen....så er ikke like nøyaktig da barnet melker mye mer ut. På helsestasjonen har dem vekt som vi har veid før og etter amming...da ser jeg hvor mye hun får (men de spiser ulikt etter tid på dagen) Samsoving behøver ikke være skummelt, men lurer du på noe er ammehjelpe.no med noen tips. Vi prøver fra Bumba sovner rundt 20 å legge hun i vugga, da sover hun til 1-2 tia....da er det samsoving etter det. skal prøve avenne litt å litt.....barn venner seg ofte bra når det ikke er brå overgang Her er det 3 mnd kontroll, snakket prevensjon men jeg var ikke bestemt så kommer tilbake om 2 uker....da tar hun en gu....hun mente det var ikke nødvendig, men et tilbud etter fødselen! Skal vi komme å denge han samboeren din eller :slåss: Skulle ønske jeg bodde nærmere deg, kunne tatt meg en tur og gitt deg en ordnlig klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. oktober 2010 #1836 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hei vennen Hvordan er det med dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. oktober 2010 #1837 Del Skrevet 19. oktober 2010 Innom med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 20. oktober 2010 #1838 Del Skrevet 20. oktober 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #1839 Del Skrevet 20. oktober 2010 milla,pupsilure og neytiry: -------------------------------------- på søndag tok jeg med meg snuppa mi hjem til foreldrene mine. vi kom hjem isted. måtte bare vekk litt,og har hatt det veldig koselig kosa oss med foreldrne mine og vi har truffet to venninner. godt å se litt andre folk og omgivleser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 20. oktober 2010 #1840 Del Skrevet 20. oktober 2010 Godt å høre fra deg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg