Gå til innhold

Sånn går nu dagan

captiva

Anbefalte innlegg

Det er jo kjempebra at du i det minste får til å amme litt! Så det er bare å stå på, selv om hun må få flaske i tillegg :jepp: Når det gjelder mat finnes det vel ingen babyer som har god tid :ler: Her styrer og kaver hun sånn når hun er sulten at hun ikke skjønner at puppen er rett forran nesen hennes :fnise:

Så dumt at dere krangler. Han må jo skjønne at han må prioritere dere nå. Og det er jo helt feil å si nei når du spør om han kan hjelpe til! Det er jo hans barn også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja,han kan ikke bare ta kosen med å ha henne sovende på brystet...

hørtes kanskje verre ut enn det det er,han hjelper jo til,det han ofte sier nei til er å skifte bleie og sånn,for jeg er mye raskere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si til han at hvis han hadde skiftet på henne litt oftere hadde han sikkert blitt like rask som deg. Jeg synes jo nesten det er litt av kosen å skifte bleie også jeg, men så elsker jenten min å ligge å sprelle på stellebordet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier til han at han må gjøre det for å bli flinkere,men er nok en dårlig unnskyldning for at han synes det er ekkelt.. tissebleier tar han..

noen som vet når man begynner å motta barnetrygd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned etter fødsel kommer barnetrygd, jeg fikk første utbetaling i går :Nikke: (man får ikke barnetrygd den måneden barnet er født, kom snuppa i september får du i oktober osv)

Huff, ikke greit å lese om deg og samboeren din - her har mannen vært borte flere kvelder på rad, og jaggu sneik han seg ikke bort i går kveld også.. Tror ikke mennene våre skjønner hvordan det er å ha barn, og at selv om de er på jobb om dagen er det like mye jobb for oss som er hjemme også, forskjellen er at de kommer seg ut uten barnet, mens vi som oftest må ta det med oss.

Nå tar jo den lille poppelen min flaske så her er vi likestilt sånn sett, og han er alle tiders til å skifte bleier.. Det er bare det at jeg gjerne skulle ha sett han lage middag, sette på ei maskin med klær eller vasket gulv, men det kan han jo ikke for han er jo så sliten stakar.. :sukk:

Stor :klemmer: til deg *Dream*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen unnskyldning for ikke å skifte bleier uansett om det er det ene eller det andre... det må han bare lære seg ;)

Du får holde opp lillejenta neste gang også sier du med fin stemme.. "Pappa han ikke du være med meg på badet så jeg får skiftet bleien min" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så greit dette, med disse mennene :klemmer: Jeg må også spørre litt om hjelp for jeg ser jo mer hva som trengs, men jeg får aldri nei. Jeg synes det er uhørt av mannen din å si nei når du spør, da hadde jeg blitt litt :kjefte: altså. Det er jo hans barn også og disse bleiene må han bare venne seg til! Kanskje du kan vise han hvordan han kan gjøre bleieskfitet til en koselig stund? Det er jo veldig trivelig å stelle også, synge litt og få litt kontakt.

Det er så hyggelig å lese at du får til å amme igjen og at jenta tar brystet :hjerte: Håper nesesprayen får enda mer fart på sakene da!

Ha en fin fredag :klem:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har hatt en fin,rolig helg :hjerte:

broren min var her på fredag,ellers har vi bare vært oss tre alene hjemme,koselig :) i går var vi en liten tur i butikken og på senter og fikk kjøpt litt ulltøy til snuppa.ellers har vi bare vært hjemme og kost oss inne,deilig det i dette høstværet.

i morra skla vi på helsestasjon,og så reiser jeg og snuppa rett til mamma. vi skal sove hos henne til tirsdag. blir koselig og godt å komme seg litt vekk :) bestemoren gleder seg iallefall masse!

har pakket,og herregud,så mye det er å dra med seg :dåne: fortsatt noen småting å pakke i morra,men har gjort alt klart.

nå har snuppa fått mat og har sovnet i vogna. pizzaen står i ovnen,kanskje jeg får spist sammen med sambo i dag. stort sett hver dag våkner hun når vi skal spise,og roer seg bare på armen,så da har det blitt kald middag på meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig helg, ganske lik vår :)

Så godt å reise bort litt da, jeg tror på at det blir mye å pakke ja. Det er liksom litt mer omstendlig å komme seg ut av døra om dagen ja :jepp:

God tur til moren din, nå må dere kose dere alle tre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk det at de våkner når man skal spise :ler: Her pleier vi å bytte på å spise hvis hun våkner, sånn at begge ihvertfall får spist litt mens maten er varm.

Dere må kose dere på besøk hos moren din da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har hatt det kjempekoselig hos mamma :hjerte: vi kom hjem i går kveld.

snuppa har kost masse med bestemor. vi har vært å shoppa litt,gått tur og skravlet. fine dager,og snuppa var så grei å ha med at vi kommer til å gjøre det igjen.

dagen i dag er verre. hun er veldig tett og har akkurat sovnet-vært våken siden 8.30. har spist noen ganger,kost på fanget,bysset,gått,trillet....vanskelig å roe henne i dag. håper hun får sovet en stund nå,for hun var sliten :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mannfolka vet igrunn ingenting om hvordan det er.

Rart hvordan de kan velge og si nei til ting, som om de faktisk har et valg.

Ingen spør oss om vi vil bytte bleie, støvsuge, stå opp om natta, koke flasker, vaske klær.

:kjefte:

Du får true med og :pisk: ham!!

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tok henne med i dusjen i går kveld,og hun storkoset seg :hjerte: Ikke så gløad i å bade enda,men dusje var stas :fnise:

etter det sov hun på brystet mitt resten av kvelden,er så kos :rødme:

sambo tok mating og stell i natt,jeg var våken hele tiden,men var godt å kunne ligge å slappe av bare. er så trøtt om dagen :gjesper:

i dag skal vi på trilletur med ei venninne og hennes baby,blir koselig,og godt!

sambo skal jobbbe ekstra lenge i dag,så vi blir alene i kveld og. håper hun er fornøyd da,synes det er så fælt når hun får gråtetokter på kvelden,og ikke noe hjelper,synes så synd på henne :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråtetokter på kveldene har vi så vidt vært innom - det kan uheldigvis være kolikk.

Prøv minifom før vært måltid, masser magen hennes, klem knærne mot magen, bær henne i et sjal hvis du har og sett på musikk. Prøv også støvsugeren, eller sett henne oppå vaskemaskinen. Det høres merkelig ut, men slike lyder roer dem faktisk (distraherer dem) så fungerer det, må du vel kanskje gå til innkjøp av hørselvern til deg selv :klemmer:

Får hun flaske i tillegg, anbefaler jeg Dr.Brown sine flasker og NUK, NUK har kolikkventil i selve flaskesmokken og kan brukes på de fleste flasker. Dr.Brown har ikke kolikkventil på selve smokkene, men har nå smart opplegg med hele flaska. :Nikke:

Poppelen har ikke kolikk, å det tror jeg kommer av NUKsmokkene vi bruker, slik at hun svelger minimalt med luft, også fiser hun som en gammel sjømann :fise: derav navnet lille poppel ;)

Endret av Icing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med dusjing :jepp: Er noe annet å få være nær mammen sin enn å plaske rundt alene i en badebalje :rødme:

Tja... en dag så kan de heller ikke få plaske nok alleine i den balja.

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...