Gå til innhold

Sånn går nu dagan

captiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

eller litt plaget er hun nok stakkars :sukk:

hun roer seg hverken i vugge,vogna eller i soafen,kun på fanget mitt.

skulle ha pumpet meg,men må vente til sambo kommer hjem,sitter her med snuppa mi på fanget :hjerte:

synes det er fælt at hun er forkjøla allerede altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at hun er blitt forkjølet allerede da! Håper hun blir bedre snart. Hun høres veldig rolig og snill ut hun lille jenten din :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slimhinnene dems er veldig følsomme i starten så er helt normalt...hjelper å legge noe under hodet(under madrassen) for at dem ikke ligger helt flate :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig at hun er blitt forkjølet allerede da! Håper hun blir bedre snart. Hun høres veldig rolig og snill ut hun lille jenten din :hjerte:

ja,får vondt av henne....

hun er så god :hjerte: men ikke bare rolig lenger,begynt å vøre veldig våken på kvelden,og da er det jammen volum i henne og ;)

slimhinnene dems er veldig følsomme i starten så er helt normalt...hjelper å legge noe under hodet(under madrassen) for at dem ikke ligger helt flate :)

godt å høre at det er normalt,så slipper jeg å bekuymre meg for det :sjenert:

takk for tips :) da skal det gjøres i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk kjøpt saltvannsdråper,og det hjalp :)

i helga hadde vi besøk både lørdag og søndag.koselig :) et vennepar i går og mamma og pappa på lørdag. de er helt betatte av lillesnuppa,mamma klarte nesten ikke dra hjem :fnise:

neste mandag skal pappa ut å reise og blir borte en natt,jeg tenkte at jeg og snuppa skulle dra og vvære hos mamma da,godt å komme litt bort :)

i dag har sambo begynt å jobbe igjen,så nå er hverdagen her. spent på hvprdan dt blir å være alene med henne hele dagen.

vi har fått til litt amming i helga :hjerte: flinka mi suger som bare det. første måltidet om dagen har jeg nok,og har lagt henne til noen ganger til i løpet av dagen før hun har fått flaske.

hun er fortsatt veldig snill,og mye mer våken. sliter med å roe seg om kvelden,da er det bare fanget og kos som gjelder.

i natt la vi oss 23.30,hun fikk mat og sovnet. sov til 4.15,fikk mat og sov til 7.30. fikk pupp,det tok tid i dag,ammet vel nesten 1 time,hun koser mye og da. nå ligger hun i vogna si og sover nesten.

hun sover i senga vår om natta,sambo er redd vi skal skjemme henne bort,og vil ha henne over i vugga til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk, mamma er også sånn som klarer nesten ikke gå igjen :fnise:

Så bra du har forsøkt ammingen igjen! Og at du legger hun til før hver flaske vil også stimulere melkproduksjonen ;) Kveldsamming er helt normalt at dem vil ha ofte....les mer på ammehjelpen om du ikke har gjort det...nyttig info.

og si til mannen at DET GÅR IKKE AN Å BORTSKJEMME SPEDBARN :rope: Første tiden skulle Bumba absolut ikke sove om hun ikke var i vår seng, nå sover hun i vugga helt til 6, men da etter mat skal hun ikke sove om hun ikke er med oss.....så gradvis avenning går supert ;)

Alene hjemme går nok bra vettu, jeg gruer meg til mannen drar, men jeg vet jeg klarer det :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: akkurat vasket ned badet. lillesnuppa mi lå på stellebordet og bæsja ned stellebord,gulv og vegg.

hun har vært snill i dag,sovet så godt ute i vogna si,så første dag alene har gått bra. koser meg med skjønningen min :rødme:

i morra kommer helsesøster hit....spent på det,for man hører så mye rart om de.

sambo skal jobbe til 21 i morra,så har fått foreldrene mine til å komme hit,litt lenge å være alene fra 7-21 med en gang synes jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på tide å begynne med trilleturer :sjenert: prøvde noen jeans isted,og fikk kun på meg en :sukk:

gått ned 15 kg,men er mye igjen. satse på gode trilleturer fremover!

mamma og de var jo her i helga,og hun sa hun så stor forskjell på meg på 1.5 uke,så det går vel riktige veien iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har helsesøster vært her,og det gikk veldig bra, hun var veldig hyggelig og positiv. fikk masse skryt av snuppa mi, for at jeg hadde prøvd amming igjen,og fått det til. hun sa jeg virket så trygg og god,og det varmet når jeg har vært endel usikker :)

snuppa veide nå 4100g og alt var som det skulle :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Poppel er nå 8 uker og veide 3220 gram ved siste måling på helsestasjonen som var nå på fredag :ler: Har vist baby lenge jeg ;)

Fine ord fra helsesøster :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: litt vektforskjell på dem ja.

snuppa mi er så lang,så hun er absolutt ikke tjukk. veier mer enn hun ser ut som ;)

veldig fine ord fra helsesøster,godt det,for man hører så mye rart om dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig det gikk bra med besøk.....hehe må nesten le når Icing skriver om vekt.....for her er snuppa nesten 11 uker og veier bittelitt mindre en din :fnise:

Synes du skal ha kjemperos for at du får til ammingen.....og med den starten :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da rakk jeg innom boka di igjen :klem: Er jo nysgjerrig på hvordan det går med deg og jenta di.

Godt å lese at helsesøster var hyggelig. Vi får besøk på torsdag, hun hørtes koselig ut på telefonen da, så tror det går bra.

Flott at jenta di legger godt på seg og flott å høre at du ikke har gitt opp amminga. Det er jo koselig å amme også da, man får litt ekstra nærhet :hjerte:

Og jeg slenger også på at du må si til mannen din at dere ikke kan skjemme bort snuppa med å sove i senga - hun er altfor liten til det! Kos får de ikke får mye av, avvenning har dere goood tid på. Dessuten anbefaler de jo samsoving, ikke noe galt med det så lenge man sørger for at babyen ligger trygt.

Kos dere masse videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går dagene i ett. snuppa er plutselig mye mer sulten,vi har økt dosen med mme. ammer henne før hvert måltid,men er tydeligvis klangt fra nok,for hun sluker nesten alltid hele flaska og. men er blitt kos å amme iallefall :hjerte: har sendt mail til legen og bedt om resept på sånn nesespray som hjelper for uttrivingen av melka,for har melk,hun som sliter med å få ut nok,ikke rart,hun som er vant til flasa. helsesøster synes hun var kjempeflink som tok puppen etter såpass lang tid med kun flaske.

hun er fortsatt forkjøla stakkars....tett i nesa og i dag tidlig virket det nesten som hun var litt tett i halsen og. men hun er like snill likevel,gråter kun når det går for tregt med maten eller påkledning. legger henne på matta på badet om morningen når jeg kler på meg,og da er hun sinna altså,for hun skla ha mat NÅ!

ligge ri vogna å sover nå,lurer på å ta henne oppp snart,for hun har nettopp bæsja. men hun blir vel ikke så fort sår kanskje.

koser meg fælt om dagen :hjerte: hun er så skjønn,og jeg elsker å ha henne nært meg og kose med henne.

kranglet litt med sambo i går,så lei av at han bare jobber. ikke mye han ser snuppa,og mindre blir det når hun skal legge seg tidligere..

synes han skal skjønne at han er blitt pappa,og at livet hans må forandres og. han er veldig flink med henne altså,men han tar jo stort sett bare kosen og bare når det passer han. alt annet må jeg be om. og da får jeg ofte nei.

har fått funnet frem litt varmere jakker,ullsokke rog sånt i dag,er jo blitt skikkelig høst :fryse:

forresten uvant å fryse,har jo gått å svettet i mange måneder nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...