Gå til innhold

Sånn går nu dagan

captiva

Anbefalte innlegg

Så koselig å få snakket med noen som har erfaring fra før av! Og ja de sover som regel best ute i vogna har vi erfaring med herifra hvertfall!

Ohh husker jeg gruet meg synnsikt til å ta vekk stiftene....men når hun holdt på så sa JM plutselig SÅNN og jeg bare lå der og sa oi var det alt.....du kjenner såvidt at hun tar i huden liksom...

og believe me, matlyst kommer...tok meg 6 uker her men nå er det som å gå sulten heeeeele tiden :fnise:

håper dere hadde en koselig helg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da er første turen ut alene unnagjort. gikk veldig bra :) snuppa sov fra jeg satte henne i bilen,og gjennom ut av bilen,i vogna,av kledning,påkledning,fjernng av stifter,ut av vogna og inn i bilen. flinka :hjerte: la henne rett ut i vogna når vi kom hjem igjen.

den som fjerna stiftene var hun megge jm jeg gikk til.....vet ikke om hun kjente meg igjen jeg. vi snakka minimalt. han legen som tok ks på meg kom å så på arret og det så ikke heeelt bra ut :trist: var hardt og rødt..måtte følge godt med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min fødselshistorie

onsdag 8.september var jeg hos legen på svangerskapskontroll,alt var bra med meg og snuppa og hodet var festet,ikke tegn til noen ting. Jeg lå å sov noen timer på dagen,for å ta igjen en dårlig natt. sambo kom hjem litt over 15,jeg våknet da og måtte løpe på do,følte jeg holdt ¨på å tisse på meg. innen jeg rakk å sette meg,poppet det noe utav meg,det var nok slimproppen,og "Noe" begynte å rennne utav meg. jeg ble helt forskrekket,men sendte sambo på neste jobb. det bare fortsatte å renne,så jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme. ringte da sambo og vi reiste bort. ble undersøkt,og det var ingen tvil,det var vannet som hadde gått. ble satt på ctg og alt var bra med snuppa. fikk time kl 9 morran etter og beskjed om å ringe om det skjedde noe nytt. vi dro hjem,så litt på tv og alt var greit til jeg la meg. da fikk jeg vonde rier,som holdt på hele natta. jeg var oppe å dusjet noen ganger,det var det eneste som hjalp litt. kl 6 holdt jeg ikke ut mer og vi ringte føden.fikk beskjed om å komme bort igjen. ble igjen satt på ctg.alt var bra med snuppa,men riene var eksremt svake. ble sendt hjem med time kl 17 og piller,så jeg skulle få sove litt. da vi kom dit kl |7 var det nok en ctg,samme resultat. men nå bestemte de å legge meg inn, og fikk beskjed om at jeg ble satt igang på fredagen om ikke noe skjedde.

natta var jævli,maase vonde rier.

på fredagen ble jeg sjekket,hadde en cm åpning,og de ble plutselig i tvil om hode/seteleie. var hodeleie så de på ul. men snuppa hadde fødselssvulst. (fælt ord! er hevelse på hodet)

ved 14.30 ble vi plutselig hentet med beskjed om at jeg skulle bli satt igang nå.

ble gjort klar og kl 14.58 ble jeg satt igang med drypp.

ting er litt uklart for meg,husker ikke detaljer,men hadde vonde rier i mange timer. fikk lystgass som lindret noe.

de bestemte faktisk tilslutt at jeg skulle få epudral,fordi jeg hadde så vondt. legen kom å satte det i,og da bare gråt jeg,hadde så sinnsykt vondt og var så sliten.

MEN epudralen funka ikke,tok en time og de satte den da på max dose,og endelig virket den. jeg prøvde alt mulig for å få snuppa til å komme lenger ned,prekestol,satt på en slags ring,gikk litt,men ikke noe virket.

på 9 cm stoppet riene opp og de tilkalte legen. han bestemte at jeg måtte på keisersnitt og jeg ble helt knekt,så mye jobb og smerte til ingen nytte!

ble gjort klar og kjørt ned. der var det iskaldt og jeg var sliten og redd og skalv ukontrollert hele tiden. legen kom å satte spinalbedøvelse. den funka visst ikke med en gang,så han sprutet inn litt ekstra,det resulterte i at jeg ble bedøvd for høyt opp,nesten opp til halsen,og fikk nesten ikke puste. var helt grusomt og jeg var livredd. på grunn av det måtte de heve bordet feil vei,som gjorde ting vanskelig for legen.

kl 01.53 kom jenta vår til verden :hjerte: da jeg hørte henne gråte begynte tårene mine å renne og. de løftet henne opp så jeg fikk se henne. en liten stund etterpå kom de inn med henne,og la henne inntil hodet mitt og jeg har aldri vært så lykkelig før :hjerte: hun var så liten og så myk,endelig var hun her. det enste jeg hadde klart å si til sambo var "så myk hun er". så ble hun tatt med vekk og jeg skulle lappes sammen.

heller ikke det gikk knirkefritt... livmora mi bødde fra begge sidene,og jeg mistet 1,2 liter blod og de brukte 2 timer på å få meg sammen.......

endelig kl 4 var de ferdige og jeg ble trillet til intensiven,og de ringte etter sambo og snuppa. de kom raskt og jeg fikk snuppa på brystet mitt :rødme: hun var skjønn og jeg så glad. lå å så på henne og koste på henne til 5.30,da ble hun hentet,skulle ta noen prøver og sånn. klart å duppe litt av i mellomtiden før vi ble hentet og fikk rom kl 8.

snuppa hadde gulsott og sov masse de første døgnene.

de styret masse med amming,jeg hadde ikke melk de første dagene,og det kom endel tårer,for ammingen førte til masse frustrasjon hios meg og snuppa. bestemte meg etter å ha møtt forståelse hos en super barnepleier for å gi henne mm og mme på flaske. dette gjør vi nå,og det funke rbra for oss.

nå har jeg verdens herligste jente hos meg. hun er snill,spiser godt,sover hele natta med mating hver 3-4 time og er snill om dagen. gråte kun når hun er sulten. masse kos og jeg kan ikke se meg mett på henne :hjerte:

:hjerte: snuppa mi kom til verden 11.09.10 og var 3990 g og 53 cm. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Flott historie, dog ikke helt udramatisk. Men jeg vil påstå at vi har fått en god belønning for smertene, jeg, du og Neytiri (keisersnittklubben) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du deler din historie med oss andre. Det må ha vært vanskelig å ha kommet til 9cm åpning og så få beskjed om keisersnitt, kjenner meg selv der, hadde blitt temmelig knekt jeg også. Men samtidig var det vel godt å få henne ut, endelig :rødme:

Hun er aldeles nydelig, bildene på FB er så skjønne, så skjønne :hjerte:

Tenk du er blitt mamma *dream*. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott historie, dog ikke helt udramatisk. Men jeg vil påstå at vi har fått en god belønning for smertene, jeg, du og Neytiri (keisersnittklubben) :ler:

Nei,hva er det med kg fødsler? keisersnittklubben ja :fnise:

ja,vi har fått verdens beste belønning alle tre :hjerte:

Så flott at du deler din historie med oss andre. Det må ha vært vanskelig å ha kommet til 9cm åpning og så få beskjed om keisersnitt, kjenner meg selv der, hadde blitt temmelig knekt jeg også. Men samtidig var det vel godt å få henne ut, endelig :rødme:

Hun er aldeles nydelig, bildene på FB er så skjønne, så skjønne :hjerte:

Tenk du er blitt mamma *dream*. :rødme:

føltes helt håpløst da jeg fikk beskjed om ks etter alle de timene med smerter og hard jobbing,ville ikke ha ks! men,sånn ble det,og ut kom verdens nydeligste :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du deler historien din med oss Dream :hug:

Tenk at så positivt det var at hun kom ut frisk og fin! Synes dog at legene kunne tatt en avgjørelse litt tidligere om ks siden det var treig pågang....kan tenke meg du også syntes.

Det med amminga fikk jeg erfare på sykehuset...tok meg en uke før jeg fikk startet og da jeg begynnte kom en av de eldre sykepleierene til meg, klemte vanvittig på puppen min og stappet den inni lille jenta mi på 2kg :( Var en utrolig vond følelse og jeg ser ikke helt hva de forventer av ungene.....det skal jo være litt mer naturlig en det....og alt man går igjennom med fødselen skulle dem være mer forsiktig etter min mening.

MEN så fint du har funnet en god rutine å gjør det på din måte, er jo viktigst at mamma har det bra, da har baby det bra! :rødme:

Akkurat det jeg tenkte :fnise: Og vi lever alle sammen med flotte flotte snuppene våre! Sterke kvinner gitt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får flere være med?

:fnise:

Har ikke vært her på lenge:

gratulerer med mirakelet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snuppa er så snill :hjerte: hun sover hele natta,med to fire timers økter. spiser og sovner igjen. gråter bare når hun er sulten og det går tregt,ellerer stuptrøtt. hun er en kosejente,elske å ligge på oss på sofaen :rødme:

i dag har hun badet igjen,hun liker det i ca 5 min,så er det ikke noe stas mer. skal etterhvert begynne å basde på kvelden før legging selvfølgelig,men foreløpig legger vi oss så sent,og jeg er trøtt om kvelden,så da passer det bedre på dagtid enda.

nå ligger hun mett og ren i vogna si og sover. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre at dere koser dere :rødme:

Regner med det går bedre mellom deg og sambo også nå, som snuppa er ute ;)

Ja,nå begynner det å gå seg til :) jeg blir tryggere,og ser at snuppa mi har det bra :hjerte:

tror nok det var litt følelser omkring fødsel og at jeg var så sliten som hang igjen,og gjorde at jeg gråt masse,og bekymret meg veldig.

jeg og sambo har dt bra,lite nærhet og sånn,alt dreier seg om snuppa ;) men han er kjempeflink med henne,og det er så godt å se :hjerte:

Som jeg gleder meg til å få min baby når jeg leser her hos deg :rødme:

ja,du har virkelig noe å se frem til :rødme:

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart å tenke ¨på at for to uker siden var jeg igang med fødsel....

snuppa mi har blitt litt forkjøla stakkars :(tett i nesa og har hostet et par ganger. dryppet noen dråper mm i nesa hennes,vet ikke om noe annet å gjøre.... hjelp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...