captiva Skrevet 17. september 2010 Forfatter #1721 Del Skrevet 17. september 2010 for en uke siden lå jeg på fødestua. rart å tenke på. tar fødselshistorien om litt. jeg har masse tanker og følelser om dagen. glad,trist,sliten,bekymret,lykkleig. elsker den lille jenta mi men så redd for at hun ikke har det bra,redd for å gjøre noe "feil". de stresset veldig med amming på sykehyset,enkelte presset snuppa inni puppet omtrent og tvang hennee til å suge,men jeg hadde jo ikke melk nesten stakkars. fant ikke noe god stilling for oss,prøvde både vanlig og tvillingstilling,men det ble mer styr enn kos,så jeg bestemte meg for å gi på flaske. har ikke nok melk,så hun får mm og mme. funke rbra for oss. selv om jeg er nervøs for sterilisering osv og herregud,blitt akkurat sånn jeg ikke trodde jeg skulle bli. hun har litt gulsott som gjør at hun var veldig slapp og sov masse,dettte stresset de og med,noe som gjør at jeg har grått to av tre kvelder etter vi ko hjem,for hun sover fortsatt masse. hun gikk ned 400g de første dagene,ikke rart da hun ikke fikk mat stakkars....skulle derfor ha mat hver tredje time.vi var å veide i går,og hun hadde gått opp 100g,noe som jm var veldig førnøyd med. j\hun sa og at den måten jeg gir henne mat på er veldig bra,at hun var en sunn og frisk lita jente jeg trengte ikke gi mat hver tredje time nå,hun kan regulere selv sa jm. men hun har stort settt vært sulten hver tredjge time på dagtid,og hver fjerde på natta. nå ligger hunute i vogna si og sover,4 timer siden hun spiste og jeg lurer igrunn på å vekke hennes snart....?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. september 2010 #1722 Del Skrevet 17. september 2010 Klart du går på tå-hev og titter til henne.. det kommer jeg garantert også til å gjøre Men det går seg vel til tenker jeg, når man blir vant til mammarollen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 17. september 2010 #1723 Del Skrevet 17. september 2010 Om noen uker slapper du mer av, og er verdensmester Sterilisering av flasker så bruker jeg å vaske flaskene først med en flaskebørste med litt mild oppvasksåpe, skyller godt av, drar frem den store kasserollen vi har og fyller den med vann som jeg koker opp. Tar først oppi smokkene og lar de ligge i det kokende vannet i ca 5. minutter før jeg tar de opp med en pølseklype og legger dem på en flanellsklut til tørk. Så tar jeg flaskene og senker ned i det kokende vannet og snurrer dem rundt med pølseklypa tømmer ut vannet og setter dem til tørk på kluten Det du føler er helt normalt.. Og man blir litt usikker siden det er det første barnet, men dette går seg til og du er verdens beste mamma for lillesnuppa Min lege sa det at hvis jeg hadde presset meg selv til å amme, så hadde han tatt en alvorsprat med meg, for det var ikke noe vits i å presse seg selv. Det ble folk av de som fikk erstattning også, og la til at hans barn var flaskebarn, det var betryggende syns jeg Stor til deg *Dream* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 17. september 2010 #1724 Del Skrevet 17. september 2010 så godt å høre i fra deg! Du er nok ikke den første med de tankene dine.....husker jeg fikk panikk på sykehuset midt på natta fordi jeg hadde glemt å snu hodet til Bumba etter jeg lå hun i senga....trodde hun skulle gulpe og ikke puste....heldigvis snur dem seg som er en refleks dem har! ammepress er jo ikke hyggelig...er jo ikke amming som er viktigst, men at dere har det bra og snuppa legger på seg. spiser dem oftere kvitter dem seg fortere med gulsotten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 18. september 2010 Forfatter #1725 Del Skrevet 18. september 2010 Dere er goe altså ------------------------------------------- nå ligger snuppa mi på brystet mitt å sover klarer ikke legge henne fra meg,selv om jeg kjenner at jeg MÅ snart for å pumpe... Føler meg mye bedre i dag sovet skikkelig i natt og,hjelper nok å være litt mindre sliten.. og snuppa var lys våken i omtrent 2 timer sent i går kveld,akkurat som i magen, så bekymrer meg ikke sånn i dag. hun var sånn våken på kvelden på torsdag og sa sambo,men det visste ikke jeg,for var nødt til å legge meg før dem. da følte jeg meg som en elendig mamma da. snuppa er så grei om natta, vi legger oss og mater ca kl 00,hun sover til rundt 4,får mat og våkner igjen rundt 8,kan ikke klage på det i dag våknet hun 7.30,lå sammen og pludret og koste litt før hun fikk flaske og vi stod opp. sitttet å kost oss litt i sofaen,før hun sovent på meg etter å ha vært våken i 1,5 time. gojenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. september 2010 #1726 Del Skrevet 18. september 2010 Det er så koselig å lese om dagene deres med lillesnuppa :rødme: Gleder meg sånn til min lille kommer til verden Har dere snakket noe om hvem av dere hun ligner på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 18. september 2010 Forfatter #1727 Del Skrevet 18. september 2010 dagen i dag er bare helt fantastisk blir tryggere på dette kjenner jeg,og skjønner at hun er som hun skal. og vel så det,hun er perfekt :rødme: Hun ligner på meg,synes både vi og de som har sett henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 18. september 2010 #1728 Del Skrevet 18. september 2010 Så koselig å lese at ting går bra med dere nå Det høres ut som dere koser dere med ny baby :rødme: Jeg gleder meg til å møte den lille jenten min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 18. september 2010 #1729 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Ikke rart at du føler deg litt forvirra og redd for å ikke gjøre det bra nok, det er nok helt normalt. Men godt å lese at du allerede synes det går bedre, husk at DU er verdensmester på ditt barn og du kjenner henne best Kos dere masse, høres jo flott ut med nattesøvnen også, deilig å få såpass mange timer i strekk da! Endret 18. september 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. september 2010 #1730 Del Skrevet 18. september 2010 Så koselig :rødme: Hvordan er svigermugget, ser dere mye til henne? Håper virkelig ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 19. september 2010 Forfatter #1731 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) snuppa og sambo ligger å sover enda,jeg måtte opp å pumpe. hun var våken 3.30 og 7 for mat i natt,ellers har hun sovet søtt. hun var ekstremt mye våken i går,kl 22 gikk jeg å la meg med henne,for hun var trøtt og utslitt og fant ikke roen i stua,men i senga sovnet hun,og vi sov til sambo kom med mat til henne kl 00. målet mitt om å få pumpet nok til å kun gi henne min melk tror jeg går ut,har ikke nok til det enda,morgen pumpingen gir 60-70 mml og er nok til et måltid,men resten av dagen får jeg 30-40 mml og må supplere med mme. vi hadde besøk av svigerfar med sambo og sambos bestemor i går. koselig det,og snuppa elsker besøk....hun er lysvåken og ligger med store øyne og følger med hele tida. da har alle besteforeldre sett henne to ganger hver. mitt lille utbrudd til mugget har hjulpet foreløpig,hun har sendt mld og spurt om det passer,håper det varer i dag er planen å få vasket badebalja til snuppa,rakk ikke det før hun plutselig ble født. har ikke badet etter vi kom hjem,er litt skummelt synes jeg i går var vi på en mini trilletur,var bare 15 min,for jeg fikk veldig vondt i såret mitt,tok det etter besøk og sånn,så var nok sliten. edit: når jeg var ferdig pumpet nå,hadde jeg fått ut 100 ml!!! Endret 19. september 2010 av *dream* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. september 2010 #1732 Del Skrevet 19. september 2010 Så koselig å lese om dagene dine Dream! Vær glad hun sover godt, for her er det stort sett annenhver time amming på dagen.....går ikke alltid an å planlegge ting Nå vet jeg ikke om du legger hun til for å amme, men hører du pumper.......husk bare at melk har man etter etterspørsel....og pumping gir som regel aldri like mye(altså barnet tømmer det bedre).....så om du ikke har nok må nok hyppigere pumping til for å øke. De sier normalt 3 hver time holder, men øking må innimellom til og da anbefaler dem 2 hver time. Det vil si at som regel virker det litt tungvindt med pumping og flasking.......jeg kan si personlig at jeg synes det er det kjedeligste jeg gjør er å pumpe, og nå trenger ikke det lenger. Håper du finner ut av hva som passer dere best....for en happy mor=happy baby :rødme: Kos deg videre med snuppa di, gleder meg å se flere bilder av hun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 19. september 2010 #1733 Del Skrevet 19. september 2010 Er så koselig å lese her inne. Det har blitt en litt annen stemning i boka di etter at snuppa kom til verden Deilig å lese at du koser deg slik med den lille Hvordan går det med såret etter keisersnittet? Kos dere i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. september 2010 #1734 Del Skrevet 19. september 2010 skulle forresten si....vet ikke om du fikk stifter eller hva men når du får av tapen eller stiftene.....kjøp deg papirtape på apoteket og legg over arret opp til 3 mnd etter fødsel.....det hjelper at du ikke får en fold/pølse som står ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 19. september 2010 Forfatter #1735 Del Skrevet 19. september 2010 takk for tips ang pumping neytiri,starter nå verdt å prøve,for vil gjerne gi henne kun min melk. litt nederlag å ikke amme,men det funka ikke for oss,de stresset meg altfor mye på sykehuset. men flaskebarn er bra barn de og takk for tips om teip på arret og,pølse på magen vil vi ikke ha! mener du sånn sportstape? icing: takk for tips om sterilisering sambo kom overraskende hjem med sterilisator i går,så nå er det veldig lettvindt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 19. september 2010 Forfatter #1736 Del Skrevet 19. september 2010 veide meg i dag tidlig,har gått ned 12 kg siden fødselen. mange flere å gå ned,men det er jo en start. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. september 2010 #1737 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) takk for tips ang pumping neytiri,starter nå verdt å prøve,for vil gjerne gi henne kun min melk. litt nederlag å ikke amme,men det funka ikke for oss,de stresset meg altfor mye på sykehuset. men flaskebarn er bra barn de og takk for tips om teip på arret og,pølse på magen vil vi ikke ha! mener du sånn sportstape? Flinka! Vet hva du mener med at det kan være stress....enkelte sykepleiere reiv nesten av meg puppen og stappet den inni bitte lille Bumba Da er det ikke noe kos! OM du ønsker det selv er det ingeting som stopper deg å prøve deg hjemme.....hvis du velger det så er det utrolig nyttig tips på ammehjelpen.no.....hvis man får til pumpinga så er det supert....kjenner en som faktisk klarte å pumpe nok til 11 måneder....men er ikke alle som er melkekuer altså. og søte deg, take it from me....ikke føl at det blir noe nederlag å ikke amme, eller å måtte gi MME......at snuppa blir stor og sterk og er fornøyd så er det det viktigste. Angående flasking er Icing ekspert tror jeg hennes lille jente er jo bare sååååå flink og spiser sikkert mer en min gjør Tapen er ikke sånn sportstape....er sånn sykehus papirtape...fra M3...fåes på apoteke......tmen husk å fjerne den hvis du svetter mye å putt på ny, og fjerne den før eller mens du dusjer sånn at den ikke blir våt og tørker....da er det litt vondt å fjerne den nemlig jeg bretter hver ende bittelitt sånn at jeg har noe å ta i når jeg skal fjerne den p.s. hurra for vektnedgang Endret 19. september 2010 av Neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. september 2010 #1738 Del Skrevet 19. september 2010 Så flott med vektnedgang Også enda bedre at svigermugget holder seg rolig og spør om å få komme på besøk, krysser alt jeg har for at det fortsetter Flaskesterilisator, høres veldig smart ut. Håper på å kunne amme, men om det blir flasker blir det også en sterilisator, høres myyye lettere ut Kos dere på denne fine søndagen, deilig høstvær ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 20. september 2010 Forfatter #1739 Del Skrevet 20. september 2010 dagen i går var litt slitsom snuppa gikk fra å sove hele dagen til å ikke sove nesten i det hele tatt fra 15.30-21.30 hadde hun kun et par bittesmå dubber på 10 min. hun klarte ikke roe seg,vi prøvde igrunn alt mulig. tilslutt tok jeg henne på brystet mitt i sofaen(hadde prøvd å ha henne på oss før og selvfølgelig) og da sovnet hun på noen sekunder,var så sliten stakkars. lot hun sove der til det var på tide med bleie,mat og natta. ikke noe problem å få henne til å sove i senga igjen etter dette hun har vært våken hver 3.time i natt for bleie og mat. jeg haR hatt besøk i dag av ei venninne med baby på 8 mnd. hun har og gitt flaske,så det var godt å kunne spørre henne om alt jeg lurer på og få noen tips fikk noen tips som gjør ting lettere. fikk og snakket om de tankene og bekymringene jeg har hjatt etter vi kom hjem,og hun hadde hatt det på samme måten,og det var godt å høre. veldig nyttig dag med andre ord. og koselig etter de dro var det på tide å vekke snuppa,hun sover så godt ute i vogna si synes ikke hun skal gå mer enn 4 timer uten mat. ga hun mm som jeg hadde pumpet ut og skiftet bleie,hun bæsja utover hele stellebordet og var så fornøyd. etter det kosa vi litt :rødme: før jeg la henne i vogna så jeg fikk ryddet litt på badet og kjøkkenet nå har hun sovnet i vogna igjen. sambo kommer snart hjem med mat,må vel spise litt selv om jeg ikke er sulten,har helt mistet matlysta jeg. grue rmeg litt til i morra skal fjerne stiftene i såret mitt,og skal ha med meg snuppa. sambo må være hjemme,for det komme ren reperatør i morra. han har sagt at hun kan være hjemme sammen med han,men klarer ikke dra fra henne det jeg gruer meg til er å kjøre bil med henne alene,få henne ut og inn av bilen,og få vogna ut og inn av bilen. regner med at hun kommer til å sove mens vi er der inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 20. september 2010 #1740 Del Skrevet 20. september 2010 Det går bra imorgen skal du se. Må vise frem det nydelige vidunderet :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg