Gå til innhold

Sånn går nu dagan

captiva

Anbefalte innlegg

Fine lillebebisen :rødme:

takk,hun er nydelig :rødme:

:babyjente: GIRLPOWER, JEG VISTE DET :bolledeig:

Grattis!!!! og så nusselig hun var da :rødme:

Har du da kjøpt noe rosa i dag :lur: ?

Oi 2 uker forskjell, ja da er du jo allerede i 3 trimester jo :hoppe: ikke sant?

ja,var jo det jeg hadde på følelsen og,så ble ikke overrasket da han sa det var ei jente.

girlpower ja! mange jenter på gang nå. :babyjente:

Hun er gossin :hjerte: bollekinn og greier. rart å få sett henne,og enda rarere å kunne si henne,ikke babyen :rødme:

jeg har shoppet vettu :lur: legger ut bilder straks :)

ja,herregud,er jo 29 uker og i 3 trimester da vel??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg syntes også det var rart å si HUN når vi endelig fant ut på 3D!

Jo du er jo ikke mer en 2 uker etter meg som vi først trodde da :jepp: heia 3 trimester :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Åhh så masse fint du har kjøpt :hoppe:

Første gang jeg så den nettingen til vognen, ja det er vel snart 2år siden, fant den til en venninne som ville ha noe utenom den enkle svarte som hun fikk med vognen. Har jeg lagt mit elsk på den med rosa kroner, den er bare helt skjønn :rødme: Håper veldig det blir en jentebaby på meg snart :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aww så mye fint du har kjøpt :rødme: Hvor har du vært hen??? Jeg må ha sånne strømpebukser til snuppa mi....tenk nå kan du begynne å bestemme navn, om dere har tenkt sålangt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så masse fint du har kjøpt :hoppe:

Første gang jeg så den nettingen til vognen, ja det er vel snart 2år siden, fant den til en venninne som ville ha noe utenom den enkle svarte som hun fikk med vognen. Har jeg lagt mit elsk på den med rosa kroner, den er bare helt skjønn :rødme: Håper veldig det blir en jentebaby på meg snart :sjenert:

veldig fornøyd med fangsten :rødme:

sambo har lovet å (endelig) skru kommoden som skal på barnerommet i morra,så da får jeg lagt alt på plass. :hoppe:

den myggnettingen er skjønn ja,sett den i barnehagen,og visste at jeg ville ha sånn,piffer opp den svarte vogna :)

de har sånn med blå prinsekroner og,om det blir gutt på deg. Og ja,det blir din tur snart.

:klemmer:

aww så mye fint du har kjøpt :rødme: Hvor har du vært hen??? Jeg må ha sånne strømpebukser til snuppa mi....tenk nå kan du begynne å bestemme navn, om dere har tenkt sålangt da :)

mye fint ja :rødme: herlig å endelig kunne kjøpe noe i rosa! (hadde vært like glad over å kunne kjøpe noe i blått da)

strømpebuksene kjøpte jeg på kappahl,fant ut at nå var dt på tide å kjøpe inn litt sånne fornuftige ting :)

ja,nå kan man begynne å bestemme navn...har en favoritt jeg da,håper sambo blir enig med meg,haN har ikke tenkt noe navn enda,ville vite kjønn først. er ikke lett..er dere enige enda?

og :kjefte: apropo navn....fikk mld av svigermor isted,hun hadde to navn hun så for seg. MEN DET HAR HUN INGENTING MED!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrigud det med navn er ikke lett......tradisjonen på Island er jo å vente til dåp med å avsløre navnet....JEG ER IKKE TRADISJONELL :fnise: og seff er SVIGERMONSTERET mitt det :dåne:

Vi har to navn vi liker, men vi skal se hvordan hun ser ut først før vi bestemmer oss....kan godt hende det blir ingen av dem heller da :ler:

Svigermoren din har jo ikke noe med det nei....detfår DERE bestemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du?? hva er det for en tradisjon`? :dåne:

det er måten hun sier alt mulig på,som provoserer meg noe så jævli. blander seg,mener noe om alt,og har en neddlatende tone :frustrert: :slåss: :sinna::rope: hva skal vi med disse svigeermonstrene???????????????

skal være alene i kveld.litt godt faktisk :sjenert: og godt for sambo å komme seg ut på en fæst.

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en gammel tradisjon, men mange følger den fortsatt.....irriterende spør du meg for da går barnet ihvertfall 2-3 måneder uten noe annet en et etternavn :dåne:

Vi burde finne en kjeller for disse svigermonsterene....si hva vi mener om de og lokke de inne.....uten at dem får sagt sin mening tilbake :hoho:

Stakkars gutta som blir sittandes innimellom kona si og mora :(

ohhh kos med litt alenekveld innimellom, skal du gjøre noe spesielt? Jeg skal sitte å strikke, handle litt mer på ebay, og det blir biff og bakt potet på meg og Bumba :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Kos deg ikveld, nyt den og gled deg over den lille jenta som er i magen :hjerte:

Her på samboerns side av familien har de hatt en tradisjon med å kalle guttene som blir født, med bokstaven H. Eller det er vel ingen tradisjon, men de siste 5guttene/mannfolkene i slekten har hatt mannsnavn på H. Jeg er ikke særlig for det, om det nå skulle bli en gutt engang. Samboern sier ingenting på det, og synes guttenavnet jeg alltid har ønsket meg, sammen med jentenavnet, er veldig fine.

Jepp, jeg vet, gal dame som allerede har ønske om navn på fremtidige barn :fnise: Selvfølgelig ting endrer seg, men det er lov å ønske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dere kan kalle barnet ved navn hjemme,når ingen hører dere? :klø: merkelig tradisjon ja :dåne:

huff,disse svigermødrene....men tross alt,godt å vite at man ikke er den eneste som sliter...

prøver å ikke klage til sambo om mora hans,får det heller ut andre steder foreløpig,men blir nok annerledes når snuppa kommer,da orker jeg ikke innblanding,umeldt besøk osv fra henne,da må jeg nok si fra.

ikke så store planer for kvelden,blir nok nett.tv,strikking :strix:

kjøpt kyllinglår og loff til middag,deilig å slappe av helt alene av og til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de bruker navnet hjemme da, men er jo så dumt synes jeg!

Jeg jobber med det nå, og faktisk å ta det opp med mannen på riktig måte vil hjelpe deg i lengden. Istedenfor å bare være sur og klage på mamma hans så må man nok ta det opp mer sånn at du ønsker ikke å leve sånn og sånn og håper han kan vise forståelse for det. Mannen min har begynnt å skjønne hva mamma hans driver med(spesielt når han er på sjøen).....og han har plutselig begynnt å si ting til moren sin, noe han ALDRI før våget seg å si.

Til slutt tror jeg menna våre står på vårt og barnet side, svigermødrene må nok stå på sidelinjen nå :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: åååå, så herlig med en jentebebis i magen :babyjente: Hørtes ut som en herlig opplevelse ja; bare kose seg og nyte synet av livet i magen :hjerter:

Må være deilig å få bekreftelse på det du har tenkt hele tiden i forhold til termin. Håper de hører etter det som står på helsekortet nå da, for det virker jo som det er mer rett at du har termin midt i september. Heldiggris som er i 3. trimester alt!!

Og så masse fint dere har kjøpt :rødme: Herlig å vite kjønnet og kunne kjøpe masse fine rosa plagg da :hjerte:

Og hun derre svigermora di orker jeg ikke kommentere engang :roll: Å blande seg inn i navnediskusjonen er helt uhørt; det er deres sak, så det så!

Kos deg hjemme alene i kveld, det skulle jeg også gjøre, men så kom jaggu samboeren tidlig hjem. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille skjønningen :rødme:

Svigermor har kommet med navneforslag her også, men de ble blankt nedstemt :ler:

Edit: blir det tatt til følge at du er flyttet frem i termin? Det er jo som ultralydmannen sa, uheldig å gå 14 dager over tiden. Når den nye terminen stemmer med mens..

Kjenner jeg er litt urolig, for jeg ble jo satt 14 dager tilbake på den ordinære UL'en, og risikoen ved komplikasjoner for barne som går lenge over terminen, vet vi jo om :sukk:

Endret av Icing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de bruker navnet hjemme da, men er jo så dumt synes jeg!

Jeg jobber med det nå, og faktisk å ta det opp med mannen på riktig måte vil hjelpe deg i lengden. Istedenfor å bare være sur og klage på mamma hans så må man nok ta det opp mer sånn at du ønsker ikke å leve sånn og sånn og håper han kan vise forståelse for det. Mannen min har begynnt å skjønne hva mamma hans driver med(spesielt når han er på sjøen).....og han har plutselig begynnt å si ting til moren sin, noe han ALDRI før våget seg å si.

Til slutt tror jeg menna våre står på vårt og barnet side, svigermødrene må nok stå på sidelinjen nå :scorpis:

Håper min mann forandrer seg og mtp det å si fra,for han er en sånn som ikke skal skuffe noen,og ikke si fra om noe :sukk: men der er kanskje håp...

ja,tror og som du sier at de vil stå på vår side om de må velge....

:strix: åååå, så herlig med en jentebebis i magen :babyjente: Hørtes ut som en herlig opplevelse ja; bare kose seg og nyte synet av livet i magen :hjerter:

Må være deilig å få bekreftelse på det du har tenkt hele tiden i forhold til termin. Håper de hører etter det som står på helsekortet nå da, for det virker jo som det er mer rett at du har termin midt i september. Heldiggris som er i 3. trimester alt!!

Og så masse fint dere har kjøpt :rødme: Herlig å vite kjønnet og kunne kjøpe masse fine rosa plagg da :hjerte:

Og hun derre svigermora di orker jeg ikke kommentere engang :roll: Å blande seg inn i navnediskusjonen er helt uhørt; det er deres sak, så det så!

Kos deg hjemme alene i kveld, det skulle jeg også gjøre, men så kom jaggu samboeren tidlig hjem. :klem:

ja,endelig var det noen som var enig med meg i forhold til termin. den datoen stemmer bedre med alt. håpe rjeg blir hørt på sykehuset ja,er jo veldig viktig mtp overtid. tenkte jeg skulle ta det med legen og,blir tatt mer på alvor av han enn av jm. ikke helt fornøyd med sykehuset her tror jeg..

ja,plutselig var jeg i 3 trimester! her går det unna :hoppe:

svigermor :sloss: for ei megge........

kos deg med samboeren i kveld da :klemmer:

Lille skjønningen :rødme:

Svigermor har kommet med navneforslag her også, men de ble blankt nedstemt :ler:

Edit: blir det tatt til følge at du er flyttet frem i termin? Det er jo som ultralydmannen sa, uheldig å gå 14 dager over tiden. Når den nye terminen stemmer med mens..

Kjenner jeg er litt urolig, for jeg ble jo satt 14 dager tilbake på den ordinære UL'en, og risikoen ved komplikasjoner for barne som går lenge over terminen, vet vi jo om :sukk:

ikke sjokkert over at din svigermor har blandet seg i navn og gitt... :nei:

håper virkelig det blir tatt til følge! er jo superviktig. tviler litt,for de tviholder jo på sin ul termin uansett,men når det nærmer seg må jeg bare stå på lkrava isåfall og kreve igangsettelse for de skal ikke få utsette babyen min for noe :hjerte:

jeg ble og satt tilbake to uker ved ordinær ul,og har aldri fått det til å stemme. men du skulle tilbake på 3D UL? de måle rog sånn de og,myye mer nøye enn her iallefall,så da får nok du svar og.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har heller aldri fått min UL termin til å stemme overens med da vi hadde :humpe: Og i min familie er vi jentene veldig små, men jeg ble ikke hørt av jordmor på ordinær UL.

Så jeg er veldig spent på hva gynekologen måler og kommer frem til nå ved neste 3D UL.

men det at jeg ble satt tilbake har bekymret meg veldig :sukk:

Jeg har fem dager igjen hos svigermor før jeg flytter :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente i magen, det var det jeg visste! Når han mente at terminen din er 12. september, og det stemmer med menstermin burde de jo høre på deg. Men vi får håpe hun velger å komme av seg selv når hun er klar :jepp:

Svigermor har virkelig ingenting hun skulle ha sagt når det gjelder deres barn, det får vi håpe hun skjønner etterhvert. "Heldigvis" har jeg en svigermor som er mer opptatt av å gå ut og feste enn å blande seg i hvordan barna hennes lever livet. Hun blander seg bare akkurat nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg ble satt tilbake har bekymret meg veldig og,så var veldig godt at noen i dag endelig var på min side. han sa at mens termin burde bli tatt mer på alvor,for kroppen sier jo fra,og babyer vokser ulikt,selv om de sier at alle skla være like store i uke 18...

vedder på at det som skjedde med meg i dag,skjer med deg og.

:hoppe: 5 dager! ENDELIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig det, så jeg kan senke skuldrene mine :sukk:

For etter mens skulle jeg ha vært 31 uker på vei i dag, med termin 29. august. Men han gynekologen var kjempekoslig så jeg skal spørre om han kan ta nøyaktige mål av lilletrulta når vi skal tilbake :Nikke:

Jordmor som jeg går til her, mener også at man skal lytte mer til menstermin for det er den som er korrekt. Og jeg er bombesikker på mensen - men neida.. De "lærde" vet best :roll:

Skal pakke i helgen, åååå som jeg gleder meg. Fikk melding av utleier på FB hvor det sto at hun gledet seg til å få oss som naboer, og at hun på mandag skulle vaske rundt til vi flytter inn på onsdag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...