Minttu Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #1781 Skrevet 8. juli 2010 Tusen tusen takk! Det samme synes jeg! Tida har gått fort! I natt/morgen tidlig reiser vi liksom, helt merkelig
Minttu Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #1782 Skrevet 8. juli 2010 Nå er alt pakket og klart! Var nesten så jeg glemte passet mitt Så nå er jeg hos kjære, da er det bare å vente på at klokka skal bli 3.15 og pappa kommer Kommer nok innom en tur eller to mens jeg er borte! Kos dere på ferie eller hjemme, håper det blir fint vær her i Norge!
Minttu Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #1785 Skrevet 13. juli 2010 Tusen takk jenter Hyvää päivää, Norja! Ruisrock og besøket i Turku er nå over! Det var noen morsomme, musikkfylte og opplevelsesrike dager! Og litt slitsomme så klart. Jeg har fått sett Ozzy, Slash, Amorphis, Amon Amarth, The Sounds, Florence + The Machines, Sonata Arctica, Regina Spektor. Beste av alt må være at jeg fikk møte The Dudesons, og vi tok bilde sammen med de! Og, jeg sto ved Jukka og han holdt rundt meg! :-D Jeg ser ut som en overlykkelig unge på bildet,Haha! Det ble ikke noe strikkhopp, turte ikke! Haha Men, vi hoppa fra en lift og ned på en gigantisk pute! Kjære tok bilde,så dere skal få se! Nå er vi på hotellrommet på Scandic Marski i Helsinki,mye finere hotellrom enn det i Turku! Stort, flott rom med dobbeltseng,sofa og badekar!:-D Skal sjekke ut hotellet senere, men so far, so good Vi gikk jo så klart feil fra togstasjonen, selv om jeg har sittet i evigheter med google maps! Jeg skylder på kjære:) Hihi Håper dere alle har det flott og at været er bra! Her er det sol og utrolig varmt! Skriver mer om turen,og legger ut noen bilder når jeg er hjemme igjen:)
Minttu Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #1786 Skrevet 15. juli 2010 (endret) Idag har vi vært på Linnanmäki :D Utrolig morsomt! Et par gærne karuseller der ;D Vi fikk visst 2-dagersbånd, så vi skal dit igjen etter vi har vært i dyreparken imorra Båndet vi kjøpte ga oss også tilgang til Sea Life, så da fikk vi sett på mange forskjellige fisker osv Etter å ha vært der i litt over 4t, begynte det å regne. Bestemte oss for å dra tilbake til hotellet, men tok så klart feil trikk! Ble med et stykke, fikk gudskjelov bytta trikk Istad var vi en tur på Forum, har kjøpt skjerf til mamma og det er så fint at jeg måtte tilbake å kjøpe til meg også Og så spiste vi middag på hotellets restaurant, Scandic burger anbefales Nå sitter vi i sofaen og ser på discovery, her blir jeg til jeg skal tusle mot senga I morgen blir det dyreparken, og Linnanmäki! :happy: Endret 15. juli 2010 av Minttu
Mazilla Skrevet 15. juli 2010 #1787 Skrevet 15. juli 2010 Der har jeg også vært! Men det er lenge siden.. Det var vel i '96 tror jeg.. Har de fortsatt en diger og gammel berg- og dalbane i tre der? Husker jeg holdt på å ramle ut av den. :dåne: Kos dere videre!
Minttu Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #1788 Skrevet 15. juli 2010 Da var ikke jeg gammel, hadde ikke mye interesse for Finland da nei Den er vel fra 1951, still standing Den var moro,men den på Tusenfryd er artigere. Karusellene her er så korte, men så snurrer 3-4 av dem så mye at de trenger ikke lenger tid Har filma to av dem ;D
Minttu Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #1789 Skrevet 16. juli 2010 (endret) Dagen idag har blitt tilbrakt på Korkeasaari og Linnanmäki :D Korkeasaari (Helsinki Zoo), ligger på en øy bittelitt utenfor sentrum. Man går rundt på øya, det er et stort område med mange flotte dyr! Koste oss virkelig der, brukte rundt 2t på runden. Før vi dro, måtte jeg kjøpe en liten løve og ugle bamse! Da vi kom til sentrum igjen, hoppa vi rett på trikken til Linnanmäki. Selv om vi var der igår, var det så morsomt der! Spiste først lunsj, god burger og spiral pomm frii :D Deretter tok vi oss en tur på Sea Life, ville ta bilde av alle fiskene vi så igår Da maten hadde fått sunket, og turen på Sea Life var over, var det tid for karuseller! Det er så utrolig morsomt, de har virkelig et par bra karuseller Vi satt også på med toget som kjører noen meter opp fra bakken,gjennom parken. Fikk tatt noen bilder av parken Det er også et tårn der, med sånn ting rundt som mange kan sitte i. Den går høyt opp og snurrer sakte rundt, så man får sett masse av byen! Etter 6.5 time, mye opp og ned og frem og tilbake, dro vi til hotellet igjen. Men hva er det med å ikke betale på trikken? Vi har gjort det på andre turer, men jeg har sett at mange bare går på og setter seg, så det gjorde jeg også Nå er jeg så utrolig sliten! Dusjen og litt mat i magen gjorde meg trøtt. Har vondt i skuldrene også, etter alle de selene osv på karusellene. Så nå er det natta! Imorgen blir det shopping og sightseeing! Kjenner jeg har lyst til å være her lenger.. Imorgen må vi pakke.. Gjett om jeg kommer tilbake! Endret 18. juli 2010 av Minttu
Spatula Skrevet 16. juli 2010 #1790 Skrevet 16. juli 2010 Ser du koser deg masse i Finland, nyt den siste dagen
Minttu Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #1791 Skrevet 17. juli 2010 Takk Icing! Det har jeg gjort så langt, og skal fortsette til jeg sitter på flyet hjem Har vandra Helsinki rundt idag! Fikk ikke mindre vondt i beina.. Men man fikk da se Uspenski katedralen, storkirken og Temppeliaukion kirkko! Og spist finske jordbær i Esplanadiparken Kl 20 blir det en tur rundt med Spårakoff, en trikk med bar! Så tar vi en tur til minusgradene på Arctic Icebar
Minttu Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #1792 Skrevet 18. juli 2010 Nå er jeg hjemme igjen! Var trist å se Helsinki forsvinne Forum er åpent på søndager, så da vi hadde sjekket ut dro vi dit. Og det var jo litt bra, for jeg fikk kjøpt meg en bh, genser og veske, og en genser til broren min Kjøpte ikke så mye i Finland egentlig, men tok helt av på flyplassene På vantaa kjøpte jeg reinsdyr i sølv, som man skal ha telys på, til mamma, mommo og bestemor. Og to iittala skåler og to kopper til meg, og en kopp til pappa med mummipappa på På gardermoen ble det en haug med godteri, bacardi og en parfyme Tja, nå skal jeg legge bilder over på dataen
Nilla Skrevet 18. juli 2010 #1793 Skrevet 18. juli 2010 Velkommen tilbake til , Minttu! Høres ut som om du har hatt det topp på tur, sånn skal det være!
Minttu Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #1794 Skrevet 18. juli 2010 Tusen takk for det! Hadde det helt supert! Kommer så absolutt til å ta meg flere turer på Ruisrock, og fler turer til Helsinki
Minttu Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #1795 Skrevet 27. juli 2010 KG på storskjerm! Ser hvert fall hva en driver med Har kobla bærbare til projektoren og anlegget, og har masse godis foran meg. Så i kveld blir det Sims 3 og mye morro! Skjer med at det bare går ann å legge til 2 videoer :dåne: Teite KG.. Jeg skal se om jeg får ordna noe senere, så dere kan få høre på masse bra sanger! For jeg har bra smak! Men her får dere to bra sanger (Dere kan ikke tro dere får videoer av meg, som ikke inneholder langhåra karer? ) http://www.youtube.com/watch?v=I9wGrA61jiU Tenk at jeg så Ozzy for rundt 2 uker siden! :happy:
Gjest D.O.A. Skrevet 27. juli 2010 #1796 Skrevet 27. juli 2010 Åh min kjære Minttu, vi har så utrolig forskjellig musikksmak!
Minttu Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #1797 Skrevet 27. juli 2010 Du liker vel alle videoene som har kommet på face nå og da skjønner jeg Bare vent, setter sammen en fin spilleliste nå! Spørs jo om jeg får den inn hit da, får jo ikke satt inn sånn ting som viser bilder
Gjest D.O.A. Skrevet 27. juli 2010 #1798 Skrevet 27. juli 2010 Kan du ikke heller linke til spotify, om du har?
Minttu Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #1799 Skrevet 27. juli 2010 (endret) Jeg har jeg Der er det hvert fall mye rart, vet ikke om jeg gidder linke til den Poenget var liksom å vise videoer.. Og jeg har fått lagd en greie som viser alle videoene. Men KG er så teit, at man får jo ikke lagt inn sånt.. Kanskje det går, men jeg har ikke funnet ut helt enda! Endret 27. juli 2010 av Minttu
Minttu Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #1800 Skrevet 27. juli 2010 Dere får gå inn hit; http://www.mixpod.com/playlist/61980670 for å få høre på utrolig bra musikk og se noen bra videoer Den som gjetter hvilken type musikk jeg liker, får en sjokoladebit Slutten er litt annerledes, fordi jeg liker mye rart Liker myemye mer, men det får man vise neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå