Gå til innhold

Avskiltet bil:-(

Gjest Dumma

Anbefalte innlegg

Gjest Dumma

Fikk helt sjokk da jeg kom hjem og fant bilen avskiltet! Var hundre prosent sikker på at årsavgiften var betalt, og skjønte ikkeno. Men så kom det etterhvert et brev som forklarte saken, jeg hadde vært for sen med betalingen. Dumme meg! En ting er å få bilen avskiltet, men å klare det kun pga et purregebyr da.... Avskiltet for et par hundrelapper... Grrr.

Men okei, spørsmålet er da hvor jeg ringer for å få dem på igjen. Er det trafikkstasjonen eller tollvesenet? Det står på lappen at klage skal gå til Tollvesenet, men skal jo ikke klage, bare betale det jeg må og hente dem. Har vært inne på nettsidene til Trafikkstasjonen men fant ikke noe. Er det noen som vet dette? Og kanskje hva det koster også? Og må de monteres på igjen av fagkyndige, eller hvordan gjør man det? Tusen takk hvis noen gidder å svare altså... Er ganske flau nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Tror du skal gå til vegvesenet (trafikkstasjon) for å få ordnet det. Du trenger ikke fagfolk i alle fall, bilskit monteres med vanlige skruer.

Hvis du går på vegvesen.no finner du sikkert nummeret til traikkstasjonen nærmest deg, du kan jo ringe dit og høre.

Endret av strykebrett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollvesenet eller politiet har helt sikkert levert skiltene på nærmeste trafikkstasjon. Ta med vognkort del 2 (rosa del) når du skal hente ut skiltene på trafikkstasjonen. Det er viktig.

Det koster 1200 kroner for å få ut skiltene. (Påskiltningsgebyr.) Ta også med kvittering på betalt årsavgift (eventuelt får du ny giro på trafikkstasjonen som du må betale før du får hentet skiltene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk helt sjokk da jeg kom hjem og fant bilen avskiltet! Var hundre prosent sikker på at årsavgiften var betalt, og skjønte ikkeno. Men så kom det etterhvert et brev som forklarte saken, jeg hadde vært for sen med betalingen. Dumme meg! En ting er å få bilen avskiltet, men å klare det kun pga et purregebyr da.... Avskiltet for et par hundrelapper... Grrr.

Men okei, spørsmålet er da hvor jeg ringer for å få dem på igjen. Er det trafikkstasjonen eller tollvesenet? Det står på lappen at klage skal gå til Tollvesenet, men skal jo ikke klage, bare betale det jeg må og hente dem. Har vært inne på nettsidene til Trafikkstasjonen men fant ikke noe. Er det noen som vet dette? Og kanskje hva det koster også? Og må de monteres på igjen av fagkyndige, eller hvordan gjør man det? Tusen takk hvis noen gidder å svare altså... Er ganske flau nå!

Ta kontakt med ditt lokale tollkontor, og hør med dem hva du skal betale. Betal dette, og ring til din lokale trafikkstasjon. Hør med dem hva de sier om dette. Jeg har opplevd at de kan være mugne med tanke på kviteringer fra nettet.. Skilta får du med en gang(ihvertfall i på risløkka).

Trenger du bilen asap, prøv å få prøveskilter.

Det er ikke sånn at man må ha skruer får å feste skilt, det skal være en plastikkramme rundt skiltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forevise gyldig (stemplet fra bank eller kvitteringsoblat) kvittering på betalt tillegsavgift for å få tilbake skiltene. I tillegg må du ha 1200,- til påskiltingsgebyret, som du betlaer på trafikkstasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Oj, har de bynt å klippe skilter allerede? Også hjemme hos deg?

Trodde ikke de bynte å klippe skiltene før etter ferien... altså uti august engang.

Egentlig så synes jeg at politi/ tollvesenet burde konsentrere seg om de som ennå kjører rundt med blå oblater.

Til informasjon, jeg har betalt veiavgifta å fikk mine oblater på første utsendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, har de bynt å klippe skilter allerede? Også hjemme hos deg?

Trodde ikke de bynte å klippe skiltene før etter ferien... altså uti august engang.

Egentlig så synes jeg at politi/ tollvesenet burde konsentrere seg om de som ennå kjører rundt med blå oblater.

Til informasjon, jeg har betalt veiavgifta å fikk mine oblater på første utsendelse.

De klipper skilter hele året... av ulike grunner...

- Opphør av forsikring

- Manglende periodisk kontroll

- Mangler ved eierskifte

Manglende veiavgift medfører avskiltingsbegjæring i begynnelsen av juli.

Når det gjelder avskilting pga oblat, så begynne de med det 15. august. Oblater skal settes på bilen innen 15. august. SÅ selv om alt er i orden, men du har glemt å sette på oblatene, så kan de ta skiltene etter 15. august, ene og alene fordi du ikke har satt på oblatene...

Og, ja, de kommer hjem til deg.... SÅ hvis bilen er parkert utendørs, er den "fritt vilt".

Endret av Trillrund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...