Gå til innhold

hva er dine spesialiteter?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Som overskriften sier, hva synes du selv at du er flink til å lage, og som har fått skryt av andre?

Jeg er flink til å bake

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Peppersaus

Chili con carne

Kjøttboller

Ovnsbakt laks med crême fraisheblanding

Potetmos

Brød

Hvitløksbrød

Pizza

Pannekaker

Stekt ris

Er ellers en novise under opplæring på kjøkkenet kan man si=) Men har en samboer som er veldig flink til å lage mat, så plukker stadig vekk opp nye tips.

Skrevet

noen spesialiteter er det blitt :

sushi (fortrinnsvis tunfisk og laks), maki rolls, chili con carne, løyromtoast, spicy ostesmørbrød, kyllingwrap, wok med svinekjøtt eller kylling, biff tartar, masse pastavarianter, pesto digg, omelett, indrefilet med egenkomponert salsa, fiskesuppe (egen oppskrift) og hvitløksmarinert argentinsk indrefilet på grillen blant noe........elsker mat og tester ut masse egne oppskrifter ved bruk av urter, forskjellig pesto, soltørkede tomater, variert krydder og oljer......ooops jeg får vann i munnen :)

Skrevet
noen spesialiteter er det blitt :

sushi (fortrinnsvis tunfisk og laks), maki rolls, chili con carne, løyromtoast, spicy ostesmørbrød, kyllingwrap, wok med svinekjøtt eller kylling, biff tartar, masse pastavarianter, pesto digg, omelett, indrefilet med egenkomponert salsa, fiskesuppe (egen oppskrift) og hvitløksmarinert argentinsk indrefilet på grillen blant noe........elsker mat og tester ut masse egne oppskrifter ved bruk av urter, forskjellig pesto, soltørkede tomater, variert krydder og oljer......ooops jeg får vann i munnen :)

Lyst til å dele oppskriften på kyllingwrap? :)

Skrevet

Hei.

Jeg elsker å lage mat.

Får skryt varje gang jeg lager noe nytt :)

Jeg lagde sommer bufen som låg på vg, den var en hitt.

En annan rett er indrefile med basilika, sopp, vitløk og mozarella ost :). Rødvins sås med klyft potatisar.

Pizza, vi kjopte en pizza sten det var en jette god investering. Baker brød på den og.

Jeg liker Leila Lindholms recept och har prøvd en del av hennes goda kakor.

Jag har kommit på en lur ting. Viss du er ute å spise noe gott på en restaurant ex Fraidays, så kan man bare gå in på deres hjemmeside å lese menyen. Der står ofta det mesta av innehållet i retten.

Jeg lagde fajitas, mmm.

Skrevet
Lyst til å dele oppskriften på kyllingwrap? :)

Har laget en "indisk" variant som jeg liker godt......

stek kyllingfiletene i lange strimler, bland inn chicken korma/eller tikka masala krydder (avhengig av hvor sterkt du vi ha det).

Skjær paprika i lange strimler

Skjær agurk i lange strimler

Deretter fordel fersk koriander over ingrediensene.

Jeg bruker stort sett tortillawraps til dette. Har man krydret for mye så kan det mildnes med en dash rømme, yoghurt eller kesam f.eks. Eller du kan bruke uansett......alt etter smaken. Du kan også mixe inn andre ingredienser om man ønsker det.....fri fantasi her egentlig, men jeg liker denne litt indiske varianten. Lykke til om du lager den.....

Skrevet

Jeg får mye skryt for bakingen min, spesielt gjærbakst og ostekake. I tillegg har jeg en laksepastaoppskrift jeg har gjort om litt på, og fløtegratinerte poteter som jeg får ekstra mye skryt av. Jeg får stort sett skryt av det meste jeg serverer, men de tingene er det jeg får mest skryt av :)

Skrevet
Har laget en "indisk" variant som jeg liker godt......

stek kyllingfiletene i lange strimler, bland inn chicken korma/eller tikka masala krydder (avhengig av hvor sterkt du vi ha det).

Skjær paprika i lange strimler

Skjær agurk i lange strimler

Deretter fordel fersk koriander over ingrediensene.

Jeg bruker stort sett tortillawraps til dette. Har man krydret for mye så kan det mildnes med en dash rømme, yoghurt eller kesam f.eks. Eller du kan bruke uansett......alt etter smaken. Du kan også mixe inn andre ingredienser om man ønsker det.....fri fantasi her egentlig, men jeg liker denne litt indiske varianten. Lykke til om du lager den.....

Takk! Den skal helt klart prøves :) Elsker indisk - og koriander er namnam!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...