Gå til innhold

Kjemisk kastrering og farer.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en venn som vurderer dette, og jeg er usikker på hvor mye jeg kan spørre han direkte. Han er åpen av natur, men jeg føler jeg må trå mer varsomt her enn det som sannsynligvis er tilfellet. Avklaring, før noen begynner lure på om jeg har skjulte motiver for å finne informasjon om dette, egeninteressen her er lik 0. Vi har aldri hatt, og kommer aldri til å ha, noen form for sexuell kjemi sammen.

Det som er vurdert er anti-androgen av et eller annet slag (vet ikke nøyaktig hva, men han bor i USA så jeg antar utvalget der er større enn i Norge).

Jeg er bekymret på hans vegne, mest pga at han har hatt/har en mild form for ME, og jeg er redd dette kan gi han et tilbakefall. At han er tidlig i 20 årene, og at det da kan være et permanent valg er heller ikke noe som jeg helt klarer å se på som noe utelukkende positivt. Men han har heldigvis ingen hast.

Så jeg har ikke noen planer om å få han til å skifte mening, men for min egen del håper jeg kan finne god informasjon, og KG kan saktens være et sted å begynne. Jeg vet jeg må google endel, og ikke minst snakke med han selv (dette en en uvanlig informasjonssøkende ung mann, så jeg går ut fra at han sitter på ganske så mye informasjon. Det, og det at jeg har vansker med å forstå motivasjonen hans gjør at jeg ser for meg at det kan bli noen lange mailer nå fremover. Heldigvis oppfordrer han til dette, for å få mest mulig innspill selv. Jeg har og fått lov til å "grave rundt" på egenhånd ;))

Men uansett, tilbake til tema. Det er ikke som en del av kjønnskorrigerende behandling her, og heller ikke pga at han er sexualforbryter, så jeg sliter litt med å finne relevant informasjon. Mesteparten jeg finner er enten blandet sammen med østrogenbehandling, eller sterkt preget av "det er pedofile, hvem bryr seg?".

Så for dere som har kjennskap til dette: Er dette permanent, hvilke bivirkninger kan han risikere, om du har erfaringer med dette, hvordan opplevde du det? Både som primerperson, men og om du har hatt noen nær som har gått gjennom dette.

Jeg leser engelsk like godt som norsk, så engelske eller amerikanske linker er helt greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...