Gjest farge Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Ja jeg bare lurer, takk for svar Selv har jeg en dag.
Kanutte Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har ikke helt oversikten. Har en del på grunn av studiedager (6-7), førskoledag og noen på grunn av syke barn. Selv har jeg ikke vært syk.
Titti72 Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Jeg har hatt mange de siste 6 mnd. 3 ganger, med hhv. 1, 2 og 3 dager.
Gjest EmilyLane Skrevet 10. juli 2009 #8 Skrevet 10. juli 2009 (endret) Ca 5 uker tilsammen. Kyssesyken, influensa og dødsfall i nær familie. Endret 10. juli 2009 av EmilyLane
juliane Skrevet 10. juli 2009 #9 Skrevet 10. juli 2009 Det begynner dessverre å renne på nå. Hadde to dager fra før, denne uka har jeg to egenmeldingsdager og tre sykemeldingsdager.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #12 Skrevet 10. juli 2009 Dette halvåret har det dessverre blitt en del. 2 ganger på hvv 1 og 8 dager (én egen melding og én sykemelding, pga infeksjonssykdom). Før det var det 3 år og 2 måneder siden sist (1 dag, med sykemelding pga influensa), så jeg har IKKE dårlig samvittighet!
Gjest nobilian Skrevet 10. juli 2009 #14 Skrevet 10. juli 2009 *** To. Så ikke hele spørsmålet. Har to totalt, ikke det siste halve året. God helse.
Gjest bjerta Skrevet 10. juli 2009 #15 Skrevet 10. juli 2009 En og en halv for min egen del (måtte gå hjem fra jobb på torsdagen og var borte fredag), to for barnas del. Jobber hjemmefra da, når jeg eller barna er syke.
Leanne Skrevet 10. juli 2009 #16 Skrevet 10. juli 2009 Jeg har vært hjemme 8 dager med sykt barn.. + 2 dager hvor jeg selv har vært syk..
Gjest gjest1 Skrevet 10. juli 2009 #17 Skrevet 10. juli 2009 I god forumstil øyner jeg muligheten til å vekke konkurranseinstinktet hos folk. Selv har jeg, i en alder av 33 år, aldri hatt en eneste sykedag fra jobb. Nærmeste jeg kommer er at jeg en dag gikk hjem rundt lunsjtider, for jeg hostet en del og ville ikke forstyrre mine kollegaer - jobbet derfor heller hjemmefra resten av den dagen. Samtidig er det greit å påpeke at hvis man virkelig er syk, så hold deg hjemme. Snørrete kollegaer er ikke noe stas, og jeg ser ikke noe grunn til å spille helt. Bedre at man holder seg under dyna og blir frisk. Selv har jeg vært så (u)heldig å ha hatt alt av feber og rennene neser i ferier og helger, og all den tid jeg synes det er gøy å gå på jobb, så har jeg aldri vært i nærheten av å "sykemelde" meg i ferien bare for å kunne ta ferien senere. Tvert i mot er det slik at jeg sliter hvert år med å få brukt opp alle de syv ferieukene (jeg overfører jo alltid to uker...), så det ender med masse "tvungen" ferie på slutten av året - og det er jo typisk at når man da senker skuldrene i noen dager, da kommer forkjølelsen.
Zealuu Skrevet 10. juli 2009 #19 Skrevet 10. juli 2009 Tre - streptokokker i halsen og penicillin og fanden og hans oldemor. Jeg var forsåvidt ikke i kjempedårlig form - jeg hadde bare byttet ut stemme mot et tjukt lag hvitt belegg i halsen og ganen. Siden det blir litt teit å gå rundt på et sykehus og spre smitte, fikk jeg strengt beskjed om å holde meg langt unna, og komme tilbake når jeg var ferdig med antibiotikaen. Det skal nevnes at jeg ikke jobber fulltid, med studier og det hele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå