Gå til innhold

Lås til åpent vindu..


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har vinduet en del oppe nå pga katter som går ut og inn som de vil gjennom det, det ligger gjemt til bak en vegg o.s.v men jeg føler meg alikevel utrygg når det kan åpnes og lukkes som det vil.

Jeg tror jeg har sett at det er en type vinduslås som holder vinduet oppe et vist nivå, men det går ikke helt opp eller igjen, men kan låses slik at det blir slik. Noen som har sett noe lignende eller vet hvor det kan skaffes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg hadd hørt på jernvareforretning om dei har noko å anbefale. T.d. Jernia. Eventuelt ein låssmed.

Hugs også at i tilfelle brann er vindu ein naturlig rømningsvei. Viss du låser dette kan du potensielt lage felle for deg sjølv. Spørs sjølvsagt kor nærmeste andre rømningsvei er (t.d. verandadør rett ved sidan av e.l.).

Kan hende har jernvareforretning ein lås som både er enkel og kjapp å åpne frå innsida, og vrien å åpne frå utsida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var lita hadde vi det sånn med katten vår hjemme, og da hadde vi kjettinglås på vinduet. En sånn som de har på dørene, du må lukke døra/vinduet for å løsne kjettingen, dermed kan du ha den på gløtt, men ingen utenfra kan åpne helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med en lokal låsesmed. De tar gjerne en gratis befaring for å finne akkurat det produktet du trenger. Disse har spiss kompetanse på lås og sikkerhetsprodukter og derfor vil du få mye bedre hjelp enn ved jernvareforetninger. (kan selvfølgelig treffe på en låsnerd på en jernvareforetning også, men sjansen er minimal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var lita hadde vi det sånn med katten vår hjemme, og da hadde vi kjettinglås på vinduet. En sånn som de har på dørene, du må lukke døra/vinduet for å løsne kjettingen, dermed kan du ha den på gløtt, men ingen utenfra kan åpne helt.

Jeg satt og tenkte på dette alternative i natt, men tenkte at det sikkert ikke funker, men da er det faktisk mulig.

Drar nok innom etter jobb i dag og kjøper med en slik en da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...