Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor denne skal postes, så bare flytt om den står feil=)

Har funnet 2 rare små bille-lignende dyr i leiligheten de siste dagene.

De er ca like store som en liten rosin, og er svart og brun. Kroppen er formet som en D og de har litt mindre hoder. Ser følehorn også. 4 bein.

Noen som har anelse om hvilke insekter det er snakk om? Synes ikke det er noe særlig med insekt under barnesenga liksom.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Vet ikke helt hvor denne skal postes, så bare flytt om den står feil=)

Har funnet 2 rare små bille-lignende dyr i leiligheten de siste dagene.

De er ca like store som en liten rosin, og er svart og brun. Kroppen er formet som en D og de har litt mindre hoder. Ser følehorn også. 4 bein.

Noen som har anelse om hvilke insekter det er snakk om? Synes ikke det er noe særlig med insekt under barnesenga liksom.

Hvis du bor i Oslo er det kanskje denne: [post=http://www.fhi.no/dav/7672EA7FEC.pdf]"Majorstuabillen"

Skrevet

Hehe..Ja, jeg er altfor dårlig til å huske på at jeg faktisk kan google ting selv. Men takk skal du ha anyways :)

Men tilbake til saken..Den billen var kjempelik, men ikke helt lik. Kanskje en annen variant.

Skrevet

ikke noe problem. det var etter at jeg selv spurte ett (dumt?) spm her inne, og kunne lett ha googlet det selv, at jeg fant ut av www.lmgtfy.com

synes det var så artig :)

ellers har jeg ikke peiling på insekter så kan vel egentlig ikke svare på spm ditt :)

Skrevet

Jeg har funnet to sånne som har samme form, men som har annen farge. Litt grønn og rød på den med et slags tegn, for så vidt ganske fin, men aner ikke om hva den gjør og om den er skadelig.

Er det noen farger på den?

Kan for så vidt ikke hjelpe deg jeg heller, har ikke peiling på sånt, synes bare det er litt interessant med alle ekle dyr og sånt som finnes rundt omkring :)

Gjest Gjest
Skrevet

Noen brune/svarte biller som ligner på Majorstuabilla men ikke er helt lik, tiltrekkes av skitne klær, oppvask som står en stund osv... Kanskje det er sånne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...