KittyBambi Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Heisann Vi gifter oss om en måneds tid og trenger litt hjelp ift viner som vi skal servere under middagen. Vi ønsker viner fra Australia og Spania da vi har bodd i disse landene. Til forrett blir det en type fisk (akkurat hvilken og hvordan den blir servert er fortsatt litt usikkert) og til hovedrett blir det indrefilet av okse. Desserten består av friske bær og is. Hvilke viner vil egne seg til disse matrettene? Budsjettet vårt er ca.100 kroner per flaske. Vi tenker primært hvitvin til forretten og rødvin til hovedrett, men er åpne for forslag. Setter pris på alle forslag
The Kitten Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Heisann Vi gifter oss om en måneds tid og trenger litt hjelp ift viner som vi skal servere under middagen. Vi ønsker viner fra Australia og Spania da vi har bodd i disse landene. Til forrett blir det en type fisk (akkurat hvilken og hvordan den blir servert er fortsatt litt usikkert) og til hovedrett blir det indrefilet av okse. Desserten består av friske bær og is. Hvilke viner vil egne seg til disse matrettene? Budsjettet vårt er ca.100 kroner per flaske. Vi tenker primært hvitvin til forretten og rødvin til hovedrett, men er åpne for forslag. Setter pris på alle forslag Hvitvinen til Jacob's creek er i hvert fall god. Nå har jeg ikke smakt den fisk da selv, men ifølge vinmonopolet.no så passer den til fisk. Den koster 105 kr per flaske.
KittyBambi Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2009 Jacob's Creek er veldig gode viner ja Noen flere som har forslag?
yoga Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 En australsk rødvin som heter Rosemount. Er for tiden min favoritt Ligger også i deres prisklasse. Såvidt jeg husker koster den 104,-.
frøkna Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 jeg ville ha forhørt meg på vinmonopolet, de er kjempeflinke til å sette vin til mat. men da må du jo ha hele menyen klar. Australsk vin er supert når det kommer til store selskaper fordi de er veldig lett å like. Min Australia yndling er Lindemans 2007 hvor de bruker syrah og cabernet druen. også kostern bare 99,90
Troyamin Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 En australsk rødvin som heter Rosemount. Er for tiden min favoritt Ligger også i deres prisklasse. Såvidt jeg husker koster den 104,-. Denne vinen er utmerket! Og hvis vinen skal helles over i karafler, så får du kjøpt den i tre liters kartonger. (hvis jeg ikke tar helt feil)
Rufus Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 Når det gjelder hovedretten av okse kommer min kjære og jeg stadig tilbake til Corronas fra Torres i Spania-lett å like(har også fått den i et par bryllup og blitt like glad hver gang ) Prisen er vel like over 100,- pr flaske...tror jeg ga 105,- forrige gang... Men om dere bor i nærheten av Sverige kan det lønne seg veldig å ta noen turer over grensa (ca 70 SEK)...
Gjest nextlife Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Min favorittvin til okse er Lindemans Cawarra. Deb har godt med fylde som matcher oksekjøttet, og en deilig fruktighet med litt smak av røde bær.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå