Gå til innhold

Noen som kan hjelpe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Det har seg slik at da jeg var liten fikk jeg kringler av min mormor. Sommerene hos henne da hun vekket meg tidlig og hadde nylagede kringler og melk klare, og vi bare satt og snakket og koset oss før resten av familien våknet er noen av de fineste minnene jeg har fra barndommen.

Det var kringler i litt større enn brødskrive str (men som var "tynne"), som var litt harde, og som vi brukte istedet for brød og hadde smør på. Da mormor døde og vi ryddet ut av huset hennes gikk oppskriftene hennes desverre tapt, og jeg har hatt store problemer med å finne ut av hvordan kringler dette kan være.. Jeg kan også kanskje nevne at hun kom fra sunnmøre (de hadde de ofte der, men har aldri fått slike kringler andre steder) - kanskje det er noen flere der ute som fikk slike i barndommen og sitter på oppskriften?:)

Noen der ute som har noen forslag?

Hadde vært morsomt å få laget de og gjenopplevd de fine barndomsminnene mine, og hatt muligheten til lage noen fine minner med mine barn og barnebarn når den tid kommer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bergenske vannkringler har jeg prøvd å lage for å se om det er de, men det var det ikke.

Kanskje det er de andre :) Skal prøve ut den oppskriften - tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...