Gå til innhold

Thoughts of a sacred mind


slipset

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle videreføre dagboka jeg skriver for hånd, og også skrive her på kg.

Hva skal jeg starte med da...?

Kan jo begynne med mine tanker om hvorfor folk som er fra hjemstedet mitt har så lite å gjøre at de popper ut unger, forlover seg og gifter seg bare for å ha noe å gjøre på??

Nesten hver gang jeg er på facebook ser jeg et nytt par som har forlova seg, noen nye som er gravide eller har fått barn nr.2. Når de er i begynnelsen av 20-årene og yngre! Hva skjer med verden?? Jeg grugleder meg til å dra til hjemstedet mitt på fredag pga de jeg skal møte bare har trauste ting å snakke om, mens jeg har gjort mye mer spennende ting og opplevd mer. Mulig jeg blir sett på som arrogant, men jeg må da for lov til å være det når jeg vet at mange av de folka hjemme faktisk har potensiale til å gjøre noe mer enn å være alenemamma...

Jeg forstår ikke at noen vil ha en unge i så ung alder. Jeg blir skikkelig fortvila.. Det er en skikkelig babyboom hjemme nå. Jeg syns nesten det er tragisk.

Men på en annen side - jeg skulle ønske at jeg kunne være fornøyd med et middelmådig liv, i en middelmådig by med en middelmådig mann. Men den gang ei...

Mulig det er en del unge mødre der ute nå som kommer til å klikke i vinkel, men det er min dagbok og mine tanker. Og jeg vil gjerne lufte dem. Jeg tviler sterkt på at jeg er den eneste som tenker på samme måte..

Dagboka mi vil nok ta opp en del kontroversielle temaer, og dermed skape debatt. Det er akkurat det jeg vil oppnå også. Å se hvor mange forskjellige meninger det fins der ute.

Håper det er noen som vil følge med på mitt tankespinn :)

Endret av slipset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Hei og gratulerer med dagbok :)

Legger igjen et lite spor, etter å ha lest første innlegget ditt. Er i grunnen enig med deg i mye av det du sier om å få barn veldig tidlig, til tross for at jeg var veldig ung mor selv.

Men for 20 år siden var det ikke så uvanlig å få barn tidlig. Alle vennenen mine har barn på samme alder som mine.

Poenget er vel hvorfor noen velger å få barn tidlig, mens andre velger å vente.

Og det er fordeler og ulemper med det meste.

Det viktigste er at alle gjør det som er rett for seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med dagbok :)

Legger igjen et lite spor, etter å ha lest første innlegget ditt. Er i grunnen enig med deg i mye av det du sier om å få barn veldig tidlig, til tross for at jeg var veldig ung mor selv.

Men for 20 år siden var det ikke så uvanlig å få barn tidlig. Alle vennenen mine har barn på samme alder som mine.

Poenget er vel hvorfor noen velger å få barn tidlig, mens andre velger å vente.

Og det er fordeler og ulemper med det meste.

Det viktigste er at alle gjør det som er rett for seg :)

I "gamle dager" ja. Men nå hvor en har så mye flere muligheter til å oppnå drømmene sine + gjøre det en selv vil. Hvorfor velger noen å få et barn når de er 16 år?? Det virker som om det er trenden hjemme. Flere og flere får barn tidligere og tidligere. Og det ender alltid opp med at det blir slutt med barnefaren, eller at barnefaren blir voldelig og de blir alenemødre som sitter i kassa på Rimi med kun fullført grunnkurs fra videregående.

Jeg vil ha barn selv en dag, jeg også. Men vet ikke når jeg får tid og ork til det. Er så mye annet jeg har lyst å gjøre i livet først. Jeg mener at det bør være lov å være egoistisk når det kommer til akkurat dette. I tillegg vil jeg heller la mitt avkom vokse opp i et stabilt forhold hvor økonomien, jobb og bolig er på plass. Og ikke minst - et skikkelig nettverk.

Men selvfølgelig, dere unge mødre som faktisk kommer dere fram i livet med utdanning og jobb - all cred til dere. De jeg blir fortvila over er dem som bare tar til takke med det de har fått i hendene, og setter seg på ræva og blir der resten av livet.

Derfor jeg flytta - jeg visste jeg kom til å råtne om jeg ikke kom meg vekk fra hjemstedet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mindre enn et døgn til jeg drar hjemover...

Snakket med min gamle bestevenninne fra ungdomsskolen idag. Spurte om vi kunne finne på noe i løpet av de dagene jeg er hjemme. Men som vanlig er det unnskyldninger og vage svar. Er drittlei å få det slengt i tryne. Så nå er "the ball in her court". For jeg sa til henne at hun fikk sende meg en melding eller ringe når hun har tid - i og med hun var så busy. Så får vi se om jeg faktisk hører noe fra henne.

Har funnet ut at jeg skal slutte å bruke så mye tid på den slags folk. Stjeler bare energien min og gjør at jeg føler meg hjelpesløs...

Forhåpentligvis hjelper timen jeg hadde hos hypnoterapeuten igår - slik at jeg kan ha samme selvtillitt på hjemstedet mitt som jeg har her i Oslo. Jeg får bare vente å se hva som skjer... Hater å vente...

Nå må jeg pakke. Hater å pakke... Jeg pakker alltid med meg aaaltfor mye pga jeg vil ha litt valgmuligheter utifra hvilket humør jeg er i. Har pakket med meg masse sko også. Elsker sko! Sko kan gjøre at et antrekk går fra kjedelig til smashing!

Etterpå skal jeg se på Fringe på TvNorge. Min nye yndlingsserie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...