Gjest utlogget Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Jeg har hatt psykiske problemer i flere år, og har gått hos forskjellige psykologer. Han siste psykologen var den aller beste, og han hjalp mye, men han døde i høst! Så nå er jeg nødt til å finne en ny. Problemet er da at jeg bare ikke orker å forklare alt sammen enda en gang, og skulle derfor gjerne hatt tak i den gamle psykologjournalen. Jeg tok kontakt med fastlegen min, men han klarte ikke å få tak i papirene. Så, hvordan får jeg tak i dem?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Var det en privat psykolog eller en offentlig psykolog? Du kontakter kontoret og sier at du ønsker at de skal videresende hele journalen din til den nye psykologen din. Det beste er at de videresender det dirrekte til den nye psykologen og ikke innom til fastlegen. Fastlegen behøver ikke all den informasjonen som står i psykologjournalen din liggende hos seg. Det er vesentlig at bare dem som behøver informasjonen mottar denne. Dersom det var en privat psykolog evt jeg desverre ikke helt hvordan du kan få tak i journalen, men den skal absoludt være å få tak i. Kontoret kan ikke bare legge ned uten å plassere journalene et sted. Er det mulig at det er en vikarierende psykolg der som tar over avsluttning av sakene og papirarbeidet som du kan snakke med?
Gjest TS Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Jeg tror kanskje han var privatpraktiserende med avtale med kommunen eller noe slikt... Går det an? Han var i allefall den eneste psykologen der han drev... Jeg aner ikke hvem som har tatt over pasientene hans. Burde jeg ikke få et tilbud? Ante ikke at han var død engang, før jeg møtte opp til avtale og fant lapp om det på døra... Var jo et sjokk kan man si.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Du kan ta kontakt med fylkesmannen i det fylket du bor. Fylkesmannen avgjør hvordan din journal skal oppbevares i slike tilfeller. Hvis psykologen din drev praksis alene vil jeg tro vedkommende oppbevarte journal på PC. Det er mulig den da er vanskelig tilgjengelig hvis psykologen din døde brått og ikke hadde gjort avtaler rundt dette (passord mm).
Furstina Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Vis hensyn. Furstina, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå