Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Hei Jeg sliter mye med tvangstanker, angst, add, stresser mye, er mye nærvøs og deprimert. Itillegg går jeg anspent mye, noe som har medført til at jeg er mye vondt i nakken og armene og ryggen.. ( til tider klarer jeg ikke snu noe særlig på hodet) Går til psykolog som funker dårlig og på medisiner (ritalin) som jeg helelr ikke føler gir jeg noe særlig resultat.. Har den siste tiden tenkt litt på og prøve akupunktur for og se om det kunne bedre noen av plagene mine.. Noen som har noen erfaringer med akupunktur som har hjulpet på disse tingene ? Også lurte jeg på om noen vet om noen gode akupunktører ( er det det det heter ) i endten bærum eller Lillehammer som er gode på disse plager ??
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Akupunktur kan være bra mot spenningssmerter og stivhet, men jeg er veldig usikker på om det hjelper for bakenforliggende psykiske årsaker. I såfall er det forbigående effekt. Vil anbefale deg å høre med en seriøs akupunktør vedrørende dette. Hvis jeg kan foreslå noe annet/i tillegg - så yoga! Jeg har drevet littegrann med yoga de siste månedene, og det hjelper masse på stivhet, men også på psyken (reduserer stress og gjør at jeg føler mer mer fokusert og avslappet, du lærer også endel om pusteteknikk). Jeg har ikke hatt anledning til å gå på kurs, men det er sikkert lurt både for motivasjonen og for å lære det riktig. Dessverre har jeg ikke nok kunnskap til å anbefale en retning framfor en annen, men jeg ville helst prøvd å finne noen som fokuserer litt helhetlig rundt yoga (og på det å strekke/forlenge framfor teknisk fokus på kroppslåser og sånt), framfor "bare" treningsaspektet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå