Gå til innhold

Stillingsprsent og barn i heimen

Fremhevede innlegg

Gjest *Mim*
Skrevet
Nei, vi lever i 2009 og har den friheten til å bestemme over livet vårt akkurat slik som vi vil! Er dette greit for hun som skriver innlegget så skal du hoppe og drite i hva du syns.

Men folk er ikke like flinke til å hoppe og drite i det om mor jobber 120 % og far 30.

Jeg har jobbet 100 % i mange år med ett, to, tre og fire barn. I det store og hele har jeg hatt det bra, synes jeg. Av og til slitsomt, men si meg hvem som aldri har det slitsomt, da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi jobber begge 100%, har tre barn på 1.5, 5 og 7.5. Siden jeg jobber i nærheten og mannen har lang reisevei blir det jeg som står for henting og levering hver dag, synes i grunn det er det mest slitsomme. Blir litt logistikk for å få det til å gå opp noen ganger i forhold til arbeidstider og sfo åpningstider. Men det går, med ett skrik;-)

Gjest loren
Skrevet

Vi har et barn på snart 2, begge jobber 100%, han drar hjemmefra 0615 og er hjemme igjen litt før 4. (fleksitid) Jeg jobber i staten og nå på sommeren med sommertid leverer jeg kl 07:15-07:30 og henter som regel 15:30, med vintertid blir han hentet ca 16:15. Da er jeg på jobb til 15:45,og mannen bruker lenger tid fra jobb.

Noe slitsomt er det jo av og til, men ikke verre enn vi forestilte oss...

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet
Personlig synes jeg ungdomsårene er mye mer slitsomme en barneårene var...

Barneårene var mer hektiske, og det mest slitsomme var søvnmangelen den første tiden. (som for min del strakte seg over nesten 4 år :ler: ), men heller det enn to overhormonelle tenåringer, som tester grenser hele tiden, og som er i "frigjøringsfasen".

Jeg har en viss mistanke om at de tøffeste årene i oppveksten er lagt til slutten, slik at det skal være lettere å gi slipp når tiden er inne for at barna skal prøve seg på egen hånd... (les:flytte ut)

Akkurat som at den tøffeste tiden i svangerskapet er på slutten, slik at man skal "se fram til" fødselen og smertene den fører med seg.

Kunne ikke vært mer enig.

Jeg tenker tilbake på mine barns småbarnstid som en fryd i forhold til de bekymringene det medfører når de vokser til og blir tenåringer.

Har ikke spesielt fæle unger - de er veldig snille og gode begge to - men det har virkelig vært endel hendelser som har satt meg på prøve flere ganger.

Når de er ute og fyker halve nettene og du skal prøve å ikke være engstelig, når de får lappen og er ute og kjører, når de reiser på utenlandsturer, osv, osv ...

Gjest Gjest
Skrevet

Det avhenger ikke bare av stillingsprosenten.

Det avhenger også av om:

* - man er to foreldre eller om man er alene.

* - begge tar ansvar for barna og samlivet er godt.

* - hva slags jobb man har. Noen yrker er mer slitsomme enn andre.

* - reisevei til jobb, om man har bil, kollektivtilbud.

* - barnets helse

* - foreldrenes helse

*- besteforeldre eller andre som hjelper til eller om besteforeldrene selv trenger hjelp....

Skrevet

Er hjemmeværende med ett, snart to barn. Synes det er slitsomt med en, så det kan bli festlig med to...

Gjest Gjest
Skrevet

Har 3 barn i alderen 5-15 år.

Mannen jobber 120% og jeg 100%.

Planlegging og spontane bare vi får tenkt oss om er nøkkelen.

En dag i uken er jeg egoist og dyrker mine venner og en hobby.

Da tar mannen seg av alt på hjemmebane.

De andre 6 kveldene er det stort sett meg som tar ansvar.

Vi jobber godt sammen og utfyller hverandre.

Vi er nok "gammeldagse" - jeg vasker og rydder, han tar gressklipping, bil etc.

Vi trives slik - men slitsomt er det jo.

Men hadde livet vært noe morsommere uten travle dager da?

Jeg ville ikke byttet iallefall. ;)

Skrevet

Jeg jobber 100% og samboer jobber godt over 100%. Synes ikke det er spesielt slitsomt. Var mer slitsomt før da jeg hadde en time reisevei, men nå har vi kort reisevei begge 2 og interessente jobber, derfor har vi masse energi når vi er sammet med barnet. Begge 2 har fleksible jobber og jeg har mulighet for hjemmekontor, så ingen av oss MÅ være på jobb fra 8-16. Dessuten har vi fantastiske besteforeldre på begge sider som gledelig stiller opp dersom det skulle knipe i hverdagen.

Tror hverdagen hadde vært mer slitsom dersom vi var låst fast i kjedelige jobber hvor det ikke hadde vært noe fleksibilitet.

Skrevet

Har søkt om 80% stilling fra høsten av, så vi kan ta det litt roligere ved levering og henting i bhg. Har 2 bleiebarn :is:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...