Gå til innhold

Lage mat og fryse den ned


solkrem

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fri noen dager, og må jobbe som bare det etterpå. I tillegg har jeg ny fryser som står tom, så jeg vurderer å lage masse mat som jeg kan fryse ned.

Problemet er bare ideer til god mat som lett kan fryses. Dette har jeg kommet på så langt:

Pizzabunn (med og uten saus)

Kjøttsauser til pasta

Kjøttkaker

Pizzahorn

Boller

Kaker

Man blir jo ganske fort lei av disse få tingene, så om dere har noen tips, tar jeg gledelig i mot dem :) oppskrifter er også fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lasagne

Moussaka

Pølse&makaronigrateng

Fiskegrateng

Andre ovnsbakte former ( kan varieres i det uendelige - pasta eller poteter, skinke, kylling, kjøttdeig, diverse grønnsaker. Hell over enten typisk "gratinerte poteter-saus" (fløte/melk/ost), eller div Dolmio/Uncle Ben's)

Forskjellige gryter (kyllinggryter, chili con carne, mer indiskinspirerte gryter osv...)

Lapskaus

Supper

Ellers ville jeg også bakt rundstykker, grove/fine, og fryst ned ferdig oppskjært brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tips :)

De ovnsbakte formene høres jo kjempelurt ut, for det tar jo en del tid å lage dem. Men steker du dem helt ferdig før du fryser ned, eller forsteker du bare? Tenker at det sikkert ikke smaker like godt når det har vært fryst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har jeg vært produktiv og fryst ned:

30-40 boller

30 muffins

nok brun saus til 10 middager

5 måltider med kjøttkaker

2 pizza

2 lasagne

2 mousakka

10 glass tomatsaus

Flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Erik

Kjøttboller (du har jo saus)

Hamburgere

Ellers kan du jo prøve å halvsteike brød / rundstykker dersom du har tid til å steke dem når du trenger de.

Ellers er jo både cous cous og pasta svært raskt å lage, og kan kombineres med kvikke sauser og salater. (vet det ikke er frossenmat, men man kan lage mat raskt uten frossen start også.

Tor Erik

Innlegget er endret iht KGs regler.

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...