Ninen Skrevet 8. juli 2009 #1 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Han gråter, men han har tørr bleie, har nettopp både spist, rapet og gulpet, og jeg holder ham i armene mine, så han kan umulig mangle nærhet. Mulig han er trøtt, men det er ikke lenge siden han sov. Og hvis han vil sove mer, kan han vel gjøre det nå? Lillegutt er 3 måneder gammel og mitt første barn, og det er ikke alltid lett å skjønne hva han trenger og vil. Jeg gjør mitt beste, og elimineringsmetoden er flittig brukt. Nå nettopp var det ingenting som var bra nok. Han sutret uansett hva jeg gjorde. Resultatet ble at jeg tok ham i sjalet og gikk en liten tur ut. Han virket veldig fornøyd med det, faktisk smilte han bredt da jeg tok frem sjalet og begynte å ta det på. Turen ut ble ikke så lang, for solen begynte plutselig å skinne, og jeg fant ikke luen med stor skygge, bare den med den lille skyggen som ikke holder solen lenger unna enn honning holder vekk veps. Så da ble det tur frem og tilbake foran huset, og litt rundt hushjørnet. Der var det nemlig skygge. Lillegutt kikket seg interessert rundt en stund, så sovnet han så søtt. Nå sover han videre i vognbagen sin inne, etter at vi testet om jeg kunne ta ham ut av sjalet uten å vekke ham. Men snart må jeg nok vekke ham likevel, hvis han skal få sove godt i natt. Han pleier ikke å sove etter kl 17 og det er jo nå. Men det er lite fristende å vekke ham når han sover så søtt. Kanskje jeg gjør litt småbråkete husarbeid og ser hva som skjer? Nå høres det forresten ut som han klarer å våkne helt av seg selv, så da slapp jeg vel unna det husarbeidet Endret 8. juli 2009 av Ninen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 9. juli 2009 #2 Del Skrevet 9. juli 2009 Hi, hi. Gjett om jeg kjenner meg igjen. Vi har heller ikke kommet oss langt unna husveggen de siste par ukene pga varmt vær og sterk sol, men i dag ble det en vellykket (i alle fall en stubb) Ergo-tur på oss også. Det går framover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 9. juli 2009 Koselig å se deg igjen AnneShirley Morsomt at dere fikk luftet Ergoen litt! Vi har nettopp kjøpt en Manduca, som vi er spent på å få prøvd snart. Det er virkelig praktisk å bære de små! I dag har vi vært mer ute og fartet. Vi var en tur på helsestasjonen for å få sjekket om alt er som det skal med den lille, og konklusjonen ble at vi skal til fysioterapeut neste uke, for han har litt bananform (=bøyer seg mye bakover i ryggen og nakken). Håper de finner ut av ting og at vi kan få noen fine øvelser å gjøre. Han er veldig sosial og nesten hele tiden blid og fornøyd. Men det virker som noe plager ham innimellom, og nå er det altså bananformen som skal sjekkes ut. Og så har vi kjøpt lanolingarn, som jeg gleder meg til å strikke bleiebukse av. Det blir den mest kompliserte strikkeoppskriften jeg prøver meg på så langt, så jeg er spent. Jeg må bare finne ut av hvilken størrelse jeg skal strikke den i, så setter jeg i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. juli 2009 #4 Del Skrevet 9. juli 2009 Der var du igjen jo Kommer sterker tilbake senere, men er akkurat på tur til å legge meg så da nøyer jeg meg med en liten hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 10. juli 2009 Så hyggelig at du stikker innom, Fakse! Her er det lov med både korte og lange besøk Jeg har begynt å lime inn bilder i album til lillegutt! Det går tregt, men det blir pent (synes jeg selv) og skikkelig gjort. Bildene ble fremkalt i dag, og jeg har fått kanskje 10 bilder inn i albumet. Jeg har ikke sett på bildene siden vi tok dem, så det var koselig å se dem igjen. Så utrolig liten han var! Og så mange bilder av sovende gutt med sovende mor eller far... Det er ikke bare-bare den første tiden. Vi har hatt besøk av en litt eldre babygutt i dag. De hadde nok ikke så veldig mye glede av hverandre og klarte vel hovedsaklig å hindre hverandre i å sove, men det var koselig å se hva vi har i vente fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 22. juli 2009 Det er en stund siden sist jeg var innom. Vi har nemlig vært på ferie. Koselig, men jeg begynner å skjønne at ferie er mer slitsomt med barn enn det var uten. Mye mer planlegging, og ikke pakker han selv heller. Etterhvert vil det nok bli enklere, når vi blir mer vant til hva som er nødvendig å huske på. Men akkurat nå er det skjønt å være hjemme igjen og ha siste rest av ferien hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 25. juli 2009 #7 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg har begynt å lime inn bilder i album til lillegutt! Det går tregt, men det blir pent (synes jeg selv) og skikkelig gjort. Bildene ble fremkalt i dag, og jeg har fått kanskje 10 bilder inn i albumet. Jeg har ikke sett på bildene siden vi tok dem, så det var koselig å se dem igjen. Så utrolig liten han var! Og så mange bilder av sovende gutt med sovende mor eller far... Det er ikke bare-bare den første tiden. Akkurat det har jeg gjort også. Superkost! Jeg har alltid satt så pris på albumet mamma laget fra jeg va liten, så jeg vil at frøkna her også skal ha et Har dere fått sjekket ut denne bananformen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 28. juli 2009 Bananformen, ja. Den sjekket vi rett før ferien. Fysioterapeuten mente det ikke var noe galt med ham, verken i nakke, rygg eller noe annet sted. Han var bare veldig nysgjerrig, mente hun, så han strakk på seg for å se mest mulig. Vi fikk noen øvelser vi kunne gjøre og litt svar på spørsmål om hva som er bra/lurt og ikke. Ellers er vi vel like kloke. Det er visst mulig han reagerer på "3 måneders endringen" av melken? Eller så er han bare lite glad i å spise og merke at han er sulten (som sin mor...). Han maser sjelden om mat før et måltid, er bare ivrig til å suge på ting. Men når jeg bytter side midt i måltidet, da får jeg høre det om han ikke er mett. Akkurat som han ikke merker at han er sulten før han har fått litt mat. Og noen ganger vil han ikke spise noe i det hele tatt hvis ikke jeg går og ammer ham så det blir bevegelse samtidig. Jammen godt måltidene går fort unna, så jeg ikke må trave rundt i evigheter. I ferien ble det litt så som så med rutiner på sovetidspunkter, og vi kunne merke på ham at det ikke var så populært. Tidligere sovnet han lett av seg selv, mens han i ferien måtte vugges mer og mer, noe knærne mine sa klart i fra om at de ikke ville... Nå er vi tilbake i rutiner igjen, og han sovner allerede mye lettere av seg selv. Det virker faktisk som han helst vil ha ro når han sovner. Samtidig hender det at han er misfornøyd i vognen, gjerne rett før han skal sovne. Det har han ikke vært før. Det virker som noe plager ham, men jeg vet igjen ikke hva. Det hjelper å ta ham opp og bære ham litt, så sovner han raskt og kan legges ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. august 2009 #9 Del Skrevet 5. august 2009 Godt at dere finner tilbake til rutinene igjen etter ferien. Det er godt når ting går lettere, selv om man ikke alltid klarer å gjette hva som er i veien når ting ikke går som smurt. Har dårlig samvittighet for en lang PM som jeg aldri fikk skrevet ferdig til deg før jeg dro på ferie. Det er vel straffa for å ville skrive litt FOR grundig svar . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 14. august 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 14. august 2009 Jeg er fortsatt interessert i svaret, hvis du får tid Det er ikke så lett å sette seg ned i ro og mak og konsentrere seg om noe med baby i hus, så jeg skjønner godt at ting tar tid. Det har blitt lite aktivitet herfra i det siste. Vi har så vidt begynt å gi ham små smaksprøver etter at han har fått melk. Han storkoser seg og synes det er kjempespennende med alt som er på skje. Kommer sterkere tilbake straks jeg har tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 30. august 2009 #11 Del Skrevet 30. august 2009 Gratulerer som mamma, Ninen! Hadde en pusle og ryddedag på kg i dag, og der var du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 8. september 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 8. september 2009 Ja, jeg gjemmer meg her, kamela Jeg får ikke oppdatert så mye som jeg hadde tenkt. Det er så mye annet å henge fingrene i. Og når lillegutt sover, prøver jeg å få gjort ting i huset. Vi har satt i gang en skikkelig grundig rydding av hele huset. Det tar tid, men det blir mye bedre her når alt vi egentlig ikke bruker forsvinner vekk Noen våkner, så jeg må gå igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 22. september 2009 Forfatter #13 Del Skrevet 22. september 2009 I dag skal vi bytte ut vugge med seng. Jeg er spent på om han kommer til å sove like godt på nytt sted eller om vi får en vanskelig kveld. Sengen skal jo se ganske lik ut - med samme kant, leker osv, så det kan jo være han kjenner seg hjemme med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 22. september 2009 #14 Del Skrevet 22. september 2009 I dag skal vi bytte ut vugge med seng. Jeg er spent på om han kommer til å sove like godt på nytt sted eller om vi får en vanskelig kveld. Sengen skal jo se ganske lik ut - med samme kant, leker osv, så det kan jo være han kjenner seg hjemme med en gang. Her var det et litt trøblete bytte. Fra å sovne på egenhånd, har vi nå måtte starte på nytt med leggingen... Sitte og stryke og syng, sitte og synge, bare sitte, og nå endelig kunne gå ut, men må fortsatt inn og dyte i smokk da. Kan jo være at hun samtidig flyttet på eget rom. Håper alt er bra med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 22. september 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 22. september 2009 Hei på deg, bella Ja, alt er bra. Mye å gjøre, og jeg er til tider ganske sliten. Men vi koser oss og har det bra. Merker at utviklingen går fort for tiden. Mye som skjer på mange fronter. Men han har det med å våkne når jeg begynner å skrive her... Vi har hatt ham på eget rom en god stund. For en tid tilbake var han veldig misfornøyd i vuggen, og vi byttet ut den tykke kanten med en mye mindre og tynnere så det ikke skulle bli så klaustrofobisk. Etter det trivdes han mye bedre. Så vi håper han vil synes det er greit å få større plass nå også. Men han synes ikke det er greit å leke alene på gulvet akkurat nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 24. september 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 24. september 2009 Sengebytte gikk over all forventning! Han sover bedre enn før, tydelig kjempefornøyd med bedre plass å vri seg på. Det er også god "sprett" i sengen, så han synes det er morsomt å slenge litt på seg så han hopper litt opp og ned. Spretten kommer både av fjærmadrassen og brio bed rocker som vi har festet til sengebena. Nå må vi vel snart bytte ut vognbagen også, for den er bare akkurat stor nok. Og han virker ikke så fornøyd med så liten plass der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 26. september 2009 #17 Del Skrevet 26. september 2009 Jøss så stor gutt du har fått! Vi har også byttet til større seng, men vognbagen beholder vi en stund til. Jeg har jo ei ganske lita snuppe, så enn så lenge går det bra, og da er det greit at hun får ekstra beskyttelse for vær og vind nedi der. Sengebytte gikk forresten glatt her i huset også, men det var nok fordi storsenga ligna så mye på den lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 27. september 2009 Forfatter #18 Del Skrevet 27. september 2009 Jøss så stor gutt du har fått! Vi har også byttet til større seng, men vognbagen beholder vi en stund til. Jeg har jo ei ganske lita snuppe, så enn så lenge går det bra, og da er det greit at hun får ekstra beskyttelse for vær og vind nedi der. Sengebytte gikk forresten glatt her i huset også, men det var nok fordi storsenga ligna så mye på den lille. Vi har byttet ut vognbagen, men til en større bag. Han er fornøyd med det også. Denne bagen er av de største som finnes, og vi kan nok ikke bruke den veldig lenge fremover, men et par måneder kanskje. Hvis han ikke vokser voldsomt igjen. Det går litt i rykk og napp. Jeg har skjønt at gutter er større enn jenter for alderen. Vi møtte en jente som var 2,5 mnd eldre enn vår gutt, og de var helt like store. Vi veide ham i dag, til ca 8,5 kg. Og han bruker str 80 i klær allerede. Begynner å bli mye å bære på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 27. september 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 27. september 2009 Vi "innredet" forresten den nye sengen akkurat som den forrige. De samme lekene langs kanten, saueskinnet, spillemannen osv. Så det føltes nok som et ganske kjent sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 28. september 2009 #20 Del Skrevet 28. september 2009 Vi veide ham i dag, til ca 8,5 kg. Og han bruker str 80 i klær allerede. Begynner å bli mye å bære på. Tungt ja! Her var snuppa 9kg og 71cm på 5mnd kontrollen, så hun er ganske stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå