Gå til innhold

Bra restaurant i Trondheim


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Noen som har forslag til en god restaurant i Trondheim? Ikke Peppes, Egon eller andre restauranter som de har alle andre steder...

Har hørt at Søstrene Karlsen på Solsiden er bra. Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_trønder_*
Noen som har forslag til en god restaurant i Trondheim? Ikke Peppes, Egon eller andre restauranter som de har alle andre steder...

Har hørt at Søstrene Karlsen på Solsiden er bra. Andre forslag?

Kommer jo an på hva du vil ha da. Asiatisk er sushibar (munkegt) suverene. Liker du italiensk er Frati (munkegt)og Ai suma (kjøpmannsgt)kjempefine alterativ. Går du litt opp i pris har du Chablis (bakklandet) Emilies (leutenhaven) To rom og kjøkken (karl johansgt). Solsiden er mer eller mindre overtatt av kjeder. Untatt søstrene karlsen da, som jeg synes bare er så som så. Egner seg best til en øl og litt snack på en sommerkveld synes nå jeg da, litt overpriset.

En liten insider er baren på rica nidelven hotell, har en alle tiders barmeny, og utsikten over nidelva er behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes at Søstrene Karlsen har en bra meny og et godt kjøkken. Men det er jo mer en kafe enn en restaurant.

Fem bord er ganske bra, Emilies også. Den beste restauranten i Trondheim er imidlertid Credo. De har en bistroavdeling i andre etasje med enkel, rustikk mat og forholdsvis lave priser, men den er dessverre stengt nå i sommer.

Fem bord har forresten champagnelunsj hver lørdag, hvor de serverer 3-4 små retter pluss masse champagne til en ganske rimelig pris.

For veldig billig og autentisk thai-mat i shabby (men allikevel hyggelige) omgivelser anbefales Cafè Bangkok i Dronningens gate.

Bare Blåbær på Solsiden har ganske god pizza, men det er heller ikke en restaurant, men en kafe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes at Søstrene Karlsen har en bra meny og et godt kjøkken. Men det er jo mer en kafe enn en restaurant.

Fem bord er ganske bra, Emilies også. Den beste restauranten i Trondheim er imidlertid Credo. De har en bistroavdeling i andre etasje med enkel, rustikk mat og forholdsvis lave priser, men den er dessverre stengt nå i sommer.

Fem bord har forresten champagnelunsj hver lørdag, hvor de serverer 3-4 små retter pluss masse champagne til en ganske rimelig pris.

For veldig billig og autentisk thai-mat i shabby (men allikevel hyggelige) omgivelser anbefales Cafè Bangkok i Dronningens gate.

Bare Blåbær på Solsiden har ganske god pizza, men det er heller ikke en restaurant, men en kafe. :)

Jeg glemte å skrive at Trondheims desidert beste sushi får man på Bryggen Asian Cooking på Bakklandet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frati i munkegata er veldig bra, men det kan vel kanskje bli litt dyrt.

Grønn pepper er definitivt favoritten, der selger de stort sett bare sterk mat.

Toscana er en pizzeria/grill på Nardo jeg liker veldig godt. Hyggelige folk, og nydelig pizza! Sikkert den beste jeg har smakt.

Ser du ikke vil ha restauranter som de har "alle andre steder", men big horn steak house er uansett så bra at jeg må nevne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trønder_*
Frati i munkegata er veldig bra, men det kan vel kanskje bli litt dyrt.

Grønn pepper er definitivt favoritten, der selger de stort sett bare sterk mat.

Toscana er en pizzeria/grill på Nardo jeg liker veldig godt. Hyggelige folk, og nydelig pizza! Sikkert den beste jeg har smakt.

Ser du ikke vil ha restauranter som de har "alle andre steder", men big horn steak house er uansett så bra at jeg må nevne den.

frati er jo en av de rimeligste midrange resturantene i trondheim. ca 2-300 for en hovedrett. 1-200 for pizza og pasta.

Btw...shushi er desidert best på shushibar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
frati er jo en av de rimeligste midrange resturantene i trondheim. ca 2-300 for en hovedrett. 1-200 for pizza og pasta.

Btw...shushi er desidert best på shushibar!

Jeg vil anbefale Khao Thai i Søndregate. De serverer thailandsk mat. Restauranten ser ren og innbydende ut, servicen er topp og maten er himmelsk. Kanskje litt dyrt, men man får store porsjoner så man blir god og mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MåneSkygge
Jeg vil anbefale Khao Thai i Søndregate. De serverer thailandsk mat. Restauranten ser ren og innbydende ut, servicen er topp og maten er himmelsk. Kanskje litt dyrt, men man får store porsjoner så man blir god og mett.

Slenger meg på og anbefaler denne. kyllingspydene med peanøttsaus er sykt god.

Om man tar med maten hjem er de ikke så ille på pris heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra og relativt rimelig er Frati og Ai Suma.

Ellers vil jeg anbefale å gå på Jonathan og spise spesialiteten, kjellerbiff.

Av de dyrere er mine favoritter Emilies og To rom og kjøkken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Kyoto når det gjelder sushi. :)

Fantastisk pizza på Bare Blåbær/Bær og Bar (De deler kjøkken så vidt jeg vet..?)

Frati har god mat, ja.

Og Mikrobryggeriet har faktisk kjempegod vegetarburger, hehe.

Ramp på Lamon har også veldig god mat, men det er en mer en kafé.

Jeg er vegetarianer, så jeg baserer jo hvor jeg liker å spise på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki

Jeg slenger meg på de som anbefaler AiSuma. Nydelige lokaler og god mat.

Ellers er Sushibar flott, men jeg har ikke prøvd de andre sushirestaurantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Persilleriet i Erling Skakkes gate (ovenfor teatret) har god vegetarmat :) Synes prisene er bra også, den eneste ulempen er at det kun er noen få valgmuligheter (men alt jeg har spist der har vært veldig godt). Er mer lunsjbar-aktig enn restaurant, da.

Credo liker jeg også godt :) Sushi har jeg bare spist på Sushi Bar, og er fornøyd med stedet (men det er kanskje fordi det var det eneste sushistedet i trege Trondheim i lang tid og jeg var så fysen på sushi når jeg først havnet der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest_Picasso_*

Ajo er god på tapas men litt dyrt. Saigon i fjordgaten er en av de beste på asiatisk ifølge min gane. Pizza & burger bør kjøpes på Sesam!

Noen som vet om steder man får kjøpt vanlig norsk husmannskost?

Nå stikker jeg å tester ut ai suma..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...