Gå til innhold

Boken om livet

Midna

Anbefalte innlegg

Tusen takk for linken, kjære Mocci! ;D

I går hadde jeg en super søndag. Puslet rundt ganske sent på kvelden og ryddet småtterier og bare koste meg. Greit å våkne opp til et ok hus på mandags morgen. I dag er det en dårligere dag, igjen! Formen er ikke på topp igjen, jeg lå våken lenge i natt og frøs og var kvalm. Nå føler jeg meg bedre igjen, men føler ikke at kroppen er helt med liksom. Er så utrolig irriterendes! Jeg har gått sånn lenge og brygget på noe, men det slår aldri ut. Kan jeg ikke bare bli syk, ligge hjemme og bli ferdig med det? Er tredje dagen på rad jeg har vondt i hodet, og jeg har hatt fri i helgen så jeg har absolutt fått slappet av nok.

Nå skal jeg i hvertfall straks i stallen og så skal jeg slappe av og pusle litt hjemme før jeg skal på jobb. Drikker honningte med flytende honning i og litt honning på brødskiven, så kanskje det gir meg litt energi? :lete:

Ønsker alle sammen en superfin uke i alle fall! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Carrie! Helg er herlig! Jeg har jobbehelg. Jobbet sent i kveld, jobber tidlig i morgen og sent søndag. Så da har jeg lørdagskvelden fri i alle fall. :) Er en ganske rolig helg jobbmessig, og det er litt deilig egentlig. ;)

Ellers er helgen stappet med ridning og en liten fest lørdagskvelden. Jeg merker at jeg ikke er i helt partyhumør om dagen, så jeg får se ann litt. Denne uken har jeg vært syk noen dager og har slitt med hodepine og veldig dårlig humør. Blir gal av å ikke være i form. Nå føler jeg meg endelig på topp igjen, så håper dette holder. I går ble det en tur på treningssenteret også, og jeg er herlig støl i dag.

Nå skal jeg straks legge meg så jeg får litt søvn før jeg må opp klokken seks.

God helg alle sammen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Nå er jeg våken og klar for en ny jobbedag. ;) Verdens søteste termokopp er fylt med løsvektste med honning og en liten skje flytendes honning - klar til å tas med på jobb. Det er så stille på jobb på morgenen i dag at jeg like godt spiser frokosten på jobb.

Etter jobb blir det en liten tur i stallen for å trene unghesten, lage middag sammen med samboer og så blir det en liten tur på fest. Jeg har virkelig mest lyst til å sløve hjemme i kveld , men antrekket er planlagt og jeg får vel ta meg en liiiten tur. :)

Ønsker alle en fin dag, enten om dere skal jobbe eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på jobb, lagd og spist lasagne, vært i stallen og ridd tur med unghesten og nå sitter jeg ordnet og klar til å dra på fest. Jeg skal bare kjøre så drikker ikke. Det blir nok heller ikke så veldig sent. :) Stod jo opp seks, så savner nesten sengen alt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mocci! takk for hilsen. Jeg får bare beklage at jeg er så dårlig på å kommentere dagbøker om dagen. Jeg leser og følger med altså!

Nå er jeg hjemme igjen etter en koselig kveld, og jeg fikk også fungert som sjåfør for søster. Så nå har jeg god samvittighet. I morgen tror jeg at jeg må trene styrke igjen. Føler meg skikkelig giret på det i kveld, så jeg får håpe det holder til i morgen også. Nå har jeg vært oppe siden seks i dag, så nå bør jeg vel legge meg snart.

Natinatt folkens! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det søndag igjen, dog ikke like "godsøndag" som forrige. Nå har jeg rundstykke i ovnen og omelett i pannen og er klar for en liten frokost før jeg drar i stallen. Jeg tillot meg selv å sove helt til ti i dag, og det var deilig!

Etter stallen skal jeg prøve å rekke en kort treningsøkt før jobb. I morgen er det opp på jobb tidlig igjen, så jeg har liksom ikke hatt noen ordentlig helgefølelse denne helgen. Men jeg gleder meg allerede til neste helg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandags morgen, og jeg er trøtt! I dag er planene spikret med jobb, trening, ukeshandling, middagslaging og spising og til slutt stallen og trene to hester. Så blir det forhåpentligvis litt tidlig i seng, og i morgen har jeg fri. Herlig!!

Nå får jeg komme meg på jobb og overleve dagen. ;) Det er rolig i dag og jeg tenkte å ta frokosten på jobb.

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går unna om dagen. Mandagen ble en skikkelig travel, men allikevel herlig dag. Jeg hadde en super styrkeøkt etter påbben på mandag, og jeg er fremdeles grisestøl i beina etter knebøyen med stang. Elsker den øvelsen altså! Nå har jeg tenkt litt og funnet frem til at hvis jeg skal lykkes med treningen må jeg finne meg en ting jeg ønsker å fokusere på. Tidligere ville jeg gjøre det "bra" i både styrke og løping og det funker dårlig med tidsskjemaet mitt, og da blir jeg bare umotivert og dropper treningen.

Derfor har jeg bestemt meg for å fokusere på styrke, og la løping og kondisjon være oppvarming og når jeg har tid. Bare for morro skyld! Jeg vil helst legge på meg, og derfor er det mest gunstig for meg å trene styrke da jeg har "turboforbrenning" og raser ned i vekt hvis jeg løper for mye. Derfor er jeg veldig fornøyd med valget mitt! Så nå skal jeg bare kose meg med styrkeøkter så ofte jeg klarer, og jeg skal ta de rett etter tidligvakt på jobb som en hovedregel. Da sparer jeg masse tid, og jeg dropper ikke trening når jeg har med treningsbag på jobben. Hvor mange økter det blir i uken får vi se på. Jeg ønsker ikke å sette meg noe konkret mål, for da blir jeg bare umotivert hvis jeg ikke klarer det, men jeg tenker at jeg bør få til minst to styrkeøkter som en hovedregel. Klarer jeg mer er det supert!! I tillegg tenker jeg å ta noen mageøvelser hjemme noen dager i uken i tillegg så jeg får strammet opp magen litt mer igjen. Det tar ikke mange minuttene, men jeg tror det hjelper å gjøre det innimellom. Så i dag har jeg tatt situps og planken på soveromsgulvet. På fredagen blir det trening etter jobb igjen, og da kjører jeg helkroppsprogrammet mitt. Føler meg skikkelig giret nå! Jeg har aldri vært så fornøyd med kroppen min som jeg var i sommer, og jeg vil gjerne komme tilbake dit igjen og lenger med tanke på muskelmasse.

I går var jeg sliten etter en litt hektisk mandag, og det passet jo greit siden jeg hadde fri. Da ble badet vasket, jeg fikk latet meg skikkelig i sofaen, vært i stallen og trent hest, og avsluttet dagen med å lage et sunt laksemåltid til meg og samboer. På mandag spiste vi fullkorns pasta med tomatsaus og svinekjøttdeig med salat med redikker, tre sorter salater og cherrytomater fra hagen i. Smakte nydelig! I kveld jobber jeg, så da spiser jeg likegodt på jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow du er så flink til å trene! Jeg burde vel også strengt tatt trene styrke da jeg ønsker å legge på meg, men misliker treningssentre og syns trening er ganske så kjedelig :sjenert: Men jeg går tur da ;) skulle på en måte ønske jeg var mer treningsorientert :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke vært såå flink i det siste, men hvis jeg plusser på 6 dager med ridning og stallarbeid i uka er det vel ikke så ille uansett. :P Men styrke er morro altså! Når man er tynn så fpr man veldig fort tydelige muskler også, så det blir en stor motivasjonsfaktor bare det. Turgåing er foresten herlig. Jeg skulle ønske jeg gjorde det mer!

:hjerte:

Huff, på jobb i dag hadde jeg flere perioder jeg hadde lyst til å hoppe på hele sentralbordet. Det har ringt og ringt og ringt og ringt. :P Hehe, jeg er jo på jobb for å jobbe, men når jeg har tre telefoner i kø på den ene telefonen i tillegg til at telefonen ved siden av ringer og jeg har kø forran disken blir det litt for mye på en gang altså! Heldigvis er det ikke så ofte det er sånn.

I går galopperte jeg foresten for første gang på unghesten jeg rir inn. Det var en helt spesiell opplevelse. Første gangen skjønte ikke hesten noe og satte avgårde i en serie med bukkesprang så det var like før jeg fløy rett i bakken, men det var bare den ene gangen heldigvis. Hesten hadde en heeerlig galopp så nå er jeg enda mer forelsket. ;)

Nå får jeg legge meg igjen så jeg er klar for å stå opp i morgen klokken 06:00 igjen.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går galopperte jeg foresten for første gang på unghesten jeg rir inn. Det var en helt spesiell opplevelse. Første gangen skjønte ikke hesten noe og satte avgårde i en serie med bukkesprang så det var like før jeg fløy rett i bakken, men det var bare den ene gangen heldigvis. Hesten hadde en heeerlig galopp så nå er jeg enda mer forelsket. ;)

Aaaw så herlig med første galoppen da :) Forresten hvordan får man en unghest over i galopp de første gangene og hvordan lærer man den galoppsjenkelen? For mange år siden red jeg en unghest og det var tilnæmet umulig å få den til å galoppere, uansett hvor mye jeg pushet på den i trav. Den eneste gangen jeg fikk den til å galoppere var da vi red opp en bratt bakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bare galoppert en gang hittil så jeg har vel ingen fasit på hva som er riktig, og det sitter jo ikke hos hesten enda. Men det vi gjorde var å jobbe i ridehuset og gi galoppsjenkel i hjørnene mens jeg brukte stemmekommando "galopp" som hun kan fra longering. I tillegg lagde instruktøren min galoppbevegelser på bakken ved siden av, og da skjønte hesten det! Så det tar nok litt tid og mye terping før hesten skjønner galoppsjenkel helt. Men man skal helst la være at hesten løper seg opp i galoppen, selvom det ikke er så lett å la være det nå i begynnelsen... Kjempegøy var det i alle fall! Så i dag skal vi prøve igjen. :)

Nå er jeg hjemme fra jobb og lager middag. Snitzler og ris med kokte grønnsaker blir det i dag. Blir sikkert godt! I kveld skal jeg også ha privatundervisning med en sitsinstruktør på den andre hesten jeg har, så det blir artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg grisetrøtt og klar for å legge meg tidlig! Har tilbrakt litt over tre timer i stallen og har fått dridd på tur og trent galopp i ridehuset med unghesten og hatt sitsinstruksjon med "storehesten". Det er det mest lærerike jeg har vært med på på lenge! Jeg måtte til og med sitte på ballen oppe på salen mens jeg travet og galopperte for å finne hestens rytme. Gjorde masse rare ting jeg aldri har gjort før, og den vanlige instruktøren min sa at hun aldri hadde sett hesten gå så bra før. Så det var artig! Nå må jeg bare fortsette å øve på alle knepene. Artig å lære litt om hestens anatomi og bruke det i ridningen.

Nattinatt! I morgen blir det jobb, trening, stallen og besøk på kvelden. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nå har vi bare galoppert en gang hittil så jeg har vel ingen fasit på hva som er riktig, og det sitter jo ikke hos hesten enda. Men det vi gjorde var å jobbe i ridehuset og gi galoppsjenkel i hjørnene mens jeg brukte stemmekommando "galopp" som hun kan fra longering. I tillegg lagde instruktøren min galoppbevegelser på bakken ved siden av, og da skjønte hesten det! Så det tar nok litt tid og mye terping før hesten skjønner galoppsjenkel helt. Men man skal helst la være at hesten løper seg opp i galoppen, selvom det ikke er så lett å la være det nå i begynnelsen... Kjempegøy var det i alle fall! Så i dag skal vi prøve igjen. :)

Det hørtes kjempegøy ut! Ja jeg var vel egentlig klar over at man ikke skal la hesten løpe seg inn i galoppen, da har man ikke så mye kontroll på det hele. Veldig kjekt å få vite hvordan det skal gjøres :) Jeg har alltid lurt på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det mest lærerike jeg har vært med på på lenge! Jeg måtte til og med sitte på ballen oppe på salen mens jeg travet og galopperte for å finne hestens rytme. Gjorde masse rare ting jeg aldri har gjort før, og den vanlige instruktøren min sa at hun aldri hadde sett hesten gå så bra før. Så det var artig! Nå må jeg bare fortsette å øve på alle knepene. Artig å lære litt om hestens anatomi og bruke det i ridningen.

weeeeeeeeeeee, ball oppå salen!!!! Da hadde jeg garantert flydd av hesten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mocci: Ja de skal jo helst ikke det. Men det er ganske vanskelig å la være også da! Men det begrenser seg litt når man er inne i ridehuset da. Du skullle sett hvor frustrert jeg var i går da vi skulle øve på det for første gang alene og hesten trava avgårde som en travhest isteden for å galoppere. :/

Det med de ballene var skikkelig artig altså! Jeg satt på to baller og skulle bare slappe heeelt av og egentlig riste så mye som mulig oppå der, hehe. Det var faktisk ganske behagelig. Lærte at når hesten beveger bakbeina så trekker den opp magen og går opp med ryggen. Da må jeg følge med på den "oppoverbevegelsen" slik at jeg ikke hemmer hestens bevegelser. Det førte til at hesten gikk mye mer avslappet og mer frem og hadde mye bedre bakbeinsaktivitet. Skikkelig ahaopplevelse! I tillegg så gjorde hun noe med beina mine for å få dem til å slappe av. Jeg satt i salen og hun hadde beinet mitt på en treplate mens hun dro og strakk i beinet og hofta mi for å løsne opp på en måte. Helt merkelig!

Carrie: Hurra for helg!! :DD Jeg er sliten så det passer perfekt!

:hjerte:

Nå er jeg hjemme fra jobb og har hatt en super styrketreningsøkt som jeg avsluttet med 15 minutter i massasjestolen. Herlig! Nå har jeg spist grov baguette og drukket proteinshake og nå bærer det til stallen straks. I dag skal jeg på en ridetur sammen med søster med storehesten, mens babyhesten skal få fredagsfri. ;) I kveld blir det biff, og kanskje et par glass rødvin? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...