Gå til innhold

Boken om livet

Midna

Anbefalte innlegg

Fikk ikke time før t il mandagen (straff for at jeg har utsatt å ringe så lenge :P), vil ha nå! Men gleder meg masse til mandag klokken ti. Da ser jeg endelig presentabel ut igjen. :P

I dag er jeg skikkelig treg altså. Nå skal jeg lage meg kaffe og litt mat og så skal jeg gjøre huslige ting. I dag skal jeg ikke i stallen før rundt klokken seks, også vurderer jeg å trene fra 21:00-22:00.

Denne måneden kommer pengene til å få vinger. Shoppeliste:

- Lærridestøvler 2000,-++ (Må bare ha, men de skal vare i maaaange år altså).

- Stevneridebukse. 500,- kanskje. Håper på å finne noe på tilbud. :)

- Frisørtime 850,- for striping, farging og klipp (skjønner at jeg IKKE bor i Oslo i alle fall ;D)

- Rytterlisens hvis jeg skal komme meg ut på stevne i september.

Dessuten så ønsker jeg meg ny vinterkåpe/jakke og jeg skal også spare i alle fall 3500,- (3000,- til sparekonto og 500,- til julegavekonto). Jeg vurderer egentlig å opprette en shoppekonto jeg kan sette av penger på også. Til ting jeg kan unne meg, uten at jeg føler det går utover de pengene som skal brukes på fornuftige ting. Men da blir det veldig mange kontoer å holde styr på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :)

Spennende med hest da :) . Siden jeg nå "angriper" livet fra en litt annen vinkel enn tidligere, så mener jeg at hvis det å kjøpe hest gir deg mye glede, livskvalitet og moro, så kjøp. (må seff se at det vil gå økonomisk, ingen penger fører til mindre glede..hehe).

Åsså tror jeg ikke du skal la deg skremme så mye over stort pengebruk denne måneden. Har sett gjennom dagbøkene dine at du har vært flink til å spare. Jeg hadde gjort det med glede. Det høres hvertfall ut som om de gir deg moro, livskvalitet og glede- mine nye leveregler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zarabi! :D Må vist ta meg en tur inn i dagboken din snart og lese mer om din nye livsfilosofi. :) DU har jo helt rett, gir det meg glede så er det verdt det! Om et år kommer en jente jeg og søsteren min kjenner hjem hit igjen (hun har vært borte og studert), og hun har planer om å få igang stallen sin igjen. Så da tror jeg kanskje at jeg skal spare frem til det. Tror det blir bra! Og tror det kan bli en ganske billig løsning også. =)

:hjerte:

I går fikk jeg endelig trent en skikkelig styrkeøkt så nå er jeg sinnsykt støl! Det var på tide. Skal ta meg litt sammen denne måneden her altså! Er veldig fornøyd med meg selv nå i alle fall. ;D Det ble også fem timer i stallen i går og ellers har jeg bare latet meg. Jeg har hatt fem dager fri fra jobb, og det er nesten litt kjedelig. I dag bærer det på jobb klokken kvart på tre igjen, og før det skal jeg bare pusle litt rundt, spise, kose meg med te osv. I dag har jeg ukas hestefrie dag, så jeg får bare nyte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før søppelbilen kom fikk jeg presset oppi en pose med skrot fra boden. Etter at den hadde kjørt kastet jeg en pose med mer skrot. Deilig! Har også kastet litt papp som har stått i boden og støvet ned. Begynner sakte men sikkert å hjelpe. Vi har litt oppussingsskrot som fliser og slikt som jeg vurderer å få kjørt på fyllinga da, og da går det jo an å pakke med seg alt man finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig på jobb, og er klar for sengen. :) I morgen har jeg bestemt meg for å svømme på jobben fra 06:00 før jeg begynner på jobb 07:00. Klarer jeg det blir jeg mektig stolt av meg selv! Det må jo bare være sinnsykt deilig å gjøre det og en super start på dagen! Da får jeg også mye mer ut av dagen, for jeg har jo to hester etter jobb og da går jo tiden altfor fort!

Samboer mener det bare er et tegn på dårlig selvinsikt, men jeg skal vise han! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en heller dårlig dag, som resulterte i null svømming. Natt til i går fikk jeg ikke sovnet, og fikk meg to timers søvn før jeg skulle på jobb klokken 07:00. Har aldri følt meg så elendig på jobb noen gang, og jeg så ikke akkurat oppegående ut heller. Heldigvis kviknet jeg greit til, og merket ikke hvor sliten jeg faktisk var før jeg kom hjem. Da ble det pølsespising og litt soving på fanget til samboer før jeg kom meg i stallen litt for seks.

Jeg fikk trent begge hestene, og kom meg hjem igjen litt ove ni. Da lagde jeg burgere til meg og samboer og vi tittet på Eureka på tv. Genial serie. :)

Nå har jeg fått meg en ti timers søvn og føler meg litt mer oppegående før jobb i dag. I går hadde jeg dotter i ørene og var skikkelig snufsete, og i dag har jeg vondt i halsen så det spørs om jeg ikke brygger på noe. :/

Jeg håper jeg i alle fall kommer meg igjennom jobb i helgen, og jeg vurderer å bytte ut styrketrening med svømming i morgen hvis formen ikke er 100% på topp.

Nå skal jeg spise litt frokost ( :sjenert: ) før jeg vurderer å ta meg en lang dusj og småshine litt i huset før jobb kvart på tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haloisen :vinke:

Jeg tenkte nok at det var den 3åringen du hadde i tankene :nigo: Høres jo perfekt ut med den stallen du nevnte :)

Usj får håpe at du ikke blir syk da :hug:

Ha en alle tiders helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for omtanken, og jeg holdt meg heldigvis frisk! Carrie: tro det eller ei, men jeg syntes jeg har masse tid t il å slappe av. Tror det hjelper en del at jeg ikke studerer og heller ikke jobber noe spesielt med overtid. Da får jeg brått litt ekstra tid!

Nå sitter jeg og drikker honningte og tenker at jeg må brette klær og støvsuge snart... I dag har jeg ukens hestefri dag, og jeg jobber kveld. I dag blir det rett og slett ingenting å gjøre på jobb, så jeg får ha med meg noe lesestoff. Blir nesten litt deilig! ;D

I går var jeg hos frisøren, så nå ser jeg endelig presentabel ut igjen! ;)

Mål for denne uken:

- Kvitte meg med malingen som står i boden

- Fuge flisene i gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var støvsugingen gjennomført, klesvasken er igjen bekjempet, stuebordet har blitt ryddet og vasket og fått ny duk, og kjøkkenet er nesten bra det også. Herlig!

På søndag svømte jeg foresten rett etter jobb. Det var herlig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæggern du er virkelig effektiv, jeg lurer på om du noen gang ever tar deg tid til å sløve i sofaen :) eller er du en rastløs sjel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte vist å nevne at jeg har skiftet på sengen også! :hjerte: Jeg er veldig flink til å sløve på sofaen altså! ;) Du skulle bare ha sett meg! Hehe.. Nå skal jeg sløve litt på sofaen før jeg legger meg. Skal tross alt opp 06:00 i morgen for å jobbe, så må prøve å legge meg litt tidlig.

På jobb i dag fikk jeg også skrevet middagsplan for denne uken og handleliste. Greit med stille dager da man kan ta seg tid til å organisere litt.

Morgendagens planer:

- Jobbe 07-15

- Stallen på kvelden ri tur med den enes hesten og ri den andre på banen. Kommer nok til å gå en del timer...

- Ukeshandling med samboer.

Tror brått at hele dagen går med til det, også blir det nok litt titting på Eureka på kvelden. Herlig serie altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ukeshandlingen unnagjort og flaskene er pantet i samme slengen, og det er herlig å komme i gang med det igjen! Det er veldig greit å ukeshandle på vei hjem fra jobb, for da har man ikke noe valg! ;)

Nå pusler jeg litt på kjøkkenet (og trykker litt på pcn) mens jeg lager mat. I dag blir det noe så enkelt som fiskepinner, kokte poteter og grønnsaker. Veldig greit når man har en travel dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg føler og at jeg har mye mer tid når jeg bare jobber og ikke studerer.. f.eks i sommer var det så deilig å ha helt fri når man kom hjem. Ingenting som måtte leses :)

Herlig å få unna ukeshandling, jeg tenker stadig vekk at jeg må gjøre det, men ender opp med å handle for bare en dag i slengen :rolleyes:

Det er bra du tar deg tid til å sløve litt og av og til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Carrie! :) Jeg har også vært skikkelig dårlig på ukeshandling i det siste, men nå skal jeg ta meg sammen. Er så mye lettere når man vet hva man skal lage hver dag. Da trenger man liksom ikke å tenke og stresse med det. :)

Kommer bare en kort rapport fra meg nå på "morgenkvisten". Jeg klarte å forsove meg i dag. Ikke at jeg har så mye å forsove meg til siden jeg har fri, men jeg hadde da håpet at jeg hadde våknet før 11:00 allikevel. Men sånt skjer!

Nå står rundstykker i ovnen, døren til verandaen står på vid gap (er jo heerlig vær i dag!), og jeg skal nå fly rundt og shine kjøkken og henge ut mer tøy. Må jo benytte seg av klestørken det fine været endelig gir! Samboer skal foresten klippe gresset i dag. Så nå blir det bra her. Om en og en halv time skal jeg møte søster i stallen, så det går noen timer der også, og i kveld håper jeg på å rekke og trene!

:hjerte:

I går satt jeg på jobb og leste i det nyeste iform bladet. Det var det et tips om å ta seg en time på søndagen til å pleie kroppen som stell av negler, ansiktsmaske, hårmaske, kropsskrubb og bodylotion osv... Tror jeg skal innføre det jeg også, og starter til søndagen!

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg :hjerte: I dag har jeg tilbrakt fem timer i stallen, lagd biffmiddag til meg og samboer og puslet litt rundt i huset. Jeg ble så utrolig trøtt i stad så da tok jeg en skikkelig innsats og brettet og la på plass masse rent tøy, gikk ut med søppel og papp, ryddet vekk og sorterte flasker og metall, shinet kjøkkenet og ryddet i veska + byttet veske. Deilig å pusle rundt med masse småting! Nå skal jeg og samboer titte en episode til av Eureka, og så må jeg legge meg.

I morgen er det søndag og da har jeg dette på planen:

- Komme meg i stallen forholdsvis tidlig og trene begge hestene.

- Vaske badet

- Rydde gårdsplassen

- Ha "spakveld" :)

- Planlegge middager for uken.

Også blir det vel litt soffasliting sammen med samboer på kvelden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag = :hjerte:

Jeg elsker søndager! Denne har også vært pittelitt effektiv, og det liker vi! Jeg stod opp og vasket badet før jeg dro i stallen der jeg klarte å tilbringe 4 og en halv time. Hestene har fått super trening denne uken, og det gir meg god samvittighet med tanke på at neste uke blir TRAVEL.

- Komme meg i stallen forholdsvis tidlig og trene begge hestene.

- Vaske badet

- Rydde gårdsplassen

- Ha "spakveld"

- Planlegge middager for uken.

Neste ukes middager preges av litt dårlig tid. Da er det jo ekstra fint å ha en plan:

Mandag – Jobber sent, spiser på jobb.

Tirsdag – Kjøpepizza = dårlig tid!

Onsdag – Kokte poteter, kjøttkaker, brunsaus og grønnsaker

Torsdag – Ovnsstekte poteter, laks eller annen fisk og grønnsaker.

Fredag – Jobber sent, spiser på jobb

Lørdag – Lasagne med baguetter og salat ved siden av.

Søndag – Burgere med masse salat

Handleliste:

Handleliste:

- Tøymykner

- Shampo

- Tannbørste

- Poteter x2

- Kjøttkaker

- Pose med frosne grønnsaker

- Laks eller annen fiskefilet

- Blomkål

- Små baguetter

- Lasagnepakke

- Salat

- Mais

- Redikker

- Annet salattilbehør

- Hamburgerbrød

- Brød

- Servelat

- Appelsinjuice

- Yoghurt

- Melk

Nå skal jeg slappe av, og så må jeg henge opp tøyet som er i vaskemaskinen. Nå skal jeg lage treningsplan for begge hestene til uken. Elsker planer! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...