Midna Skrevet 10. august 2009 Forfatter #101 Del Skrevet 10. august 2009 Hehe, takk for skryt Mocci! Passet litt dårlig siden jeg bestemte meg for å droppe treningen i dag, men har tross alt vært på farten i hele dag. Det startet med at jeg stod opp halv ni og spiste frokost og vasket badet. Søster hentet meg klokken ti og vi dro ut på fliseshopping til gangen, og litt "vanlig shopping". Jeg kjøpte meg en tynn bommulsgenser på vero moda, et nydelig fleecedekken til hesten (som bare kostet 100,- på salg, så det måtte jeg bare ha), pluss et par ridehansker til 50,- Deilig å gjøre noen kupp altså. Etter shoppingen dro vi rett i stallen og hesten ble shinet og jeg fikk lekt litt frisør på man og hale. I dag trente vi litt dresur i ridehuset, og det gikk strålende. Selvom hun har hatt ferie, så var ikke utgangspunktet så ille. Herlig! Vi er forhåpentligvis klar for å starte stevne i september. Nå skal jeg sitte her litt til, og så skal jeg støvsuge. Ser virkelig ikke ut her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 11. august 2009 Forfatter #102 Del Skrevet 11. august 2009 Det er ingen tvil om at morgenenerigen er tilbake! Det ble vist ingen støvsuging i går kveld, ble litt lat! Men det tok jeg igjen for på morgenen i dag. Hittil har jeg: -Brettet og lagt på plass rent tøy. - Hengt opp vått tøy - Satt på ny vaskemaskin - Støvsugd i første etasje. - Funnet frem 8 plagg som skal gis til fretex - Funnet frem to plagg som jeg har kastet og en hestegrime jeg skal gi bort. - Redd opp seng Det er vel ike helt galt før klokken 10:00 på morgenen, i alle fall ikke til å være meg. N skal jeg spise brødskive med egg, og prøve å få støvsugd andre etasje før jeg drar i stallen klokken 11:00. Livet er godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 11. august 2009 Forfatter #103 Del Skrevet 11. august 2009 Hjelp? I stallen i stad kommer stalleier bort til meg og sier hun har en utfordring til meg. Stallens 3-åring som jeg er veldig glad i (og drømmer bittelitt om å kjøpe en gang), vil hun at jeg skal trene opp og starte championat for 3-åringer i oktober. Måtte jo bare si ja, men hvordan kommer dette til å gå? Det er ingen tvil om at jeg får veldig veldig mye å gjøre fremover i alle fall! Jeg satt på henne tre ganger før vi sendte henne på sommerbeite det er alt hun har blitt ridd. I oktober skal vi både skritte, trave og galloppere på egen hånd og bli bedømt for det. Dør litt på meg allerede! Har i alle fall hatt en herlig dag i stallen. I dag red vi skrittetur ca 45 minutter, noe som var mer enn nok siden hovslageren ikke har vært her enda og skodd. Det ble masse dulling, pussing av utstyr osv og har rett og slett vært en utrolig kos dag i stallen. I morgen skal hun jeg deler hesten med ha den, mens jeg skal hente mitt lille fremtidshåp på beitet. Men jeg lover, dette blir mitt siste ordentlige hesteinnlegg her. Jeg har tross alt en egen hesteblogg et annet sted. Finnes grenser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 11. august 2009 Forfatter #104 Del Skrevet 11. august 2009 Så utrolig trøtt jeg er nå. Det ble en bra styrkeøkt i stad, og nå er jeg skikkelig sliten i kroppen. I morgen må jeg opp seks for å komme meg på jobb, så tror faktisk jeg skal hoppe i senga nå. Trening nummer fem denne måneden er i alle fall fullført i dag. Er spent på hvor mye jeg rekker å trene med tanke på programmet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. august 2009 #105 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg har absolutt ingenting imot hesteprat Utrolig spennende med 3-årings prosjektet da Høres utrolig koselig ut med forskjellige sysler i stallen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 12. august 2009 Forfatter #106 Del Skrevet 12. august 2009 Hei Mocci! Hadde du bodd nærme skulle du blitt med meg i stallen. Nå er jeg litt trøtt! Hest nummer to er hentet fra beite, og treningen begynner til fredagen. Det gikk helt ok å få henne på hengeren, men hun hev seg ut med meg halveis på slep når vi skulle laste av igjen. I kveld har det bare blitt børsting, klipping av man, kosing, puss av utstyr osv, siden L har ridd den andre hesten. I morgen skal jeg ta ukas eneste hestefridag, og det skal bli litt godt å sove lenge (og få klippet gresset ). Unghesten skal få en dag til å roe seg ned på etter at hun kom tilbake og L skal ri den andre hesten. Fredag, lørdag og søndag har jeg begge hestene, så får mer enn nok å gjøre! Stalleier skal foresten spandere timer på meg for en Nederlandsk trener som har skrevet en del bøker og lagd en del iflmer. Det koster ganske mye for en halvtime, så er veldig takknemlig for den! Også har jeg jobbet i dag da, greit å ha med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 13. august 2009 Forfatter #107 Del Skrevet 13. august 2009 OM ikke annet, så har jeg i alle fall et veldig ryddig og rent kjøkken nå. Har: - Vasket søppeldunk og søppeldunkskap - Vasket over fronter - Vasket den listen som er nederst mot gulvet på kjøkkenbenkene - Vasket opp det som skal vaskes for hånd - Ryddet kjøkkenbenker Har også hengt opp tøy, satt på vaskemaskin og lagt på plass og redd opp seng. Hadde jeg klart å bruke enda mindre tid forran pcn på morgenen i dag, så hadde jeg kanskje fått gjort litt mer også. Nå skal jeg hoppe i dusjen og smøre meg inn med deilig bodybutter og ta på neglelakk, før jeg drar på jobb. Har mest lyst til å være hjemme å rydde i dag, men sånn er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 13. august 2009 #108 Del Skrevet 13. august 2009 Håper du får en fin dag på jobb. Her regner det i strie strømmer, så det hadde vært en fin dag å jobbe på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 13. august 2009 Forfatter #109 Del Skrevet 13. august 2009 Hei Lilljan! Har hatt det g anske greit på jobb. Har vært band her og spilt masse bra musikk i kveld så har kost meg masse på jobb. =) Eneste problemet var at jeg måtte skrike til folk i telefonen og hørte ikke hva de sa og sånt. Nå er det nattinatt før jeg skal sjekke ut 250 rom i morgen tidlig. Da går det nok unna gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 14. august 2009 #110 Del Skrevet 14. august 2009 Hei Mocci! Hadde du bodd nærme skulle du blitt med meg i stallen. wow, så utrolig snilt av deg da, det hadde bare vært såå gøyyyyyyy! Synd at vi bor på hver vår kant av landet..... Ville bare ønske deg en god hestehelg *knegg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 15. august 2009 Forfatter #111 Del Skrevet 15. august 2009 Hei Mocci! I går sovnet jeg på sofaen klokken elleve, la meg og sovna med en gang klokken tolv og fikk stått opp litt før ni i dag. I ferien slet jeg jo med å sove, men nå sover jeg som en stein natten gjennom. Nå står rundstykkene i ovnen, kjøkkenet ser bombet ut, så det skal jeg egentlig gjøre noe med nå, og jeg skal straks i stallen. I kveld er det personalfest, og jeg gleder meg! ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 16. august 2009 #112 Del Skrevet 16. august 2009 Hei! Nå var det lenge siden jeg har vært her inne! Ser du er like travel som vanlig! Håper du får en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 19. august 2009 Forfatter #113 Del Skrevet 19. august 2009 Det går skikkelig unna om dagen, men det er herlig. I det siste har jeg følt litt at jeg har mistet litt motivasjon fordi jeg tenker på alt jeg ikke tror jeg rekker, istedenfor alt jeg faktisk får gjort! Så nå skal jeg bare fokusere på alt det "flinke" jeg gjør, og prøve å gjøre positive ting hver eneste dag. Selvom jeg får gjort lite en dag, så er ikke det jeg har gjort dagen før bortkastet. Flinke ting hittil i dag: - Har vasket bad pluss baderomsvindu - Har ryddet soverom og tørket støv der og vasket vinduer. Nå skal jeg vaske stuevinduer (jeg har utsatt og vaske vinduer en evighet nå, så føler meg veldig flink nå altså!), og etter det skal jeg en tur i butikken og handle inn til laksemiddag. Etter middag blir det en tur i stallen, og jeg skal prøve å ta meg en liten joggetur på kvelden. Klarer jeg det blir jeg skikkelig stolt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 19. august 2009 Forfatter #114 Del Skrevet 19. august 2009 Litt sent, men nå har jeg laks, poteter og grønnsaker i ovnen (brokkoli, gulrøtter, babymais og sukkererter). Pluss for å ha de i ovnen, for da holder alle de gode stoffene seg bedre! ;D Det ble dårlig med jogging i kveld, men jeg har nådd et nytt mål med hesten og jeg har hjulpet til ekstra i stallen. *god samvittighet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 20. august 2009 #115 Del Skrevet 20. august 2009 Gratulera så masse med å ha nådd et mål med hesten, lykke til videre med kommende mål Jeg syns absolutt at du skal ha god samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 21. august 2009 Forfatter #116 Del Skrevet 21. august 2009 Hei Mocci! Det er alltid gøy å nå mål, samme hvor små de er. ;D Du er sikkert ikke heeelt enig som har nådd et veldig veldig stort mål nå da! Nå har jeg nettopp stått opp, og det har vært deilig! Dagen i går gikk nemlig utrolig unna: - Jobb 07-15 - Styrketrening til litt over fire. - Hjem å spise brødskiver - Stallen fra 18-22 og trene to hester pluss stallarbeid - Hente samboer på kamp. Hjemme rundt 23:00. Slenge pizza i ovnen som sen middag. Sov som en stein i hele natt og frem til nå. Deilig. I dag er planene mine å jobbe i kveld og før den tid skal jeg bare være lat og vaske litt gulv og slikt. I dag har jeg ukas hestefrie dag, men jeg må inrømme at jeg allerede savner stallen litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 31. august 2009 Forfatter #117 Del Skrevet 31. august 2009 Nå skrev jeg et laaangt innlegg, også forsvant alt! Er ikke det typisk når jeg endelig skulle skrive noe her? Vel, kort fortalt har jeg vært i trysil i helga, og koset meg og slappet av masse. I dag har det vært trening av to hester, klesvask til den store gullmedalje, hiving av litt skrot og papp, utpakning etter fjelltur og shining av kjøkken som har stått på planen. Nå vurderer jeg å rusle en tur før jeg skal legge meg. Jeg er så heldig at jeg ikke skal på jobb før til torsdagen, så jeg har en liten miniferie nå. Jeg har begynt på et lite ryddeprosjekt der jeg kaster en bærepose med skrot i uken. Da slipper jeg å tenke på å kjøre det på fyllingen (noe som bare blir utsatt, og det er tross alt ikke sååå mye), og jeg får sakte men sikkert et mer ryddig hjem. Det er så herlig å bli kvitt ting som ikke skal være der! Dette skal jeg fortsette med leenge. Jeg har også utrolig lyst til å kjøpe meg hest nå, men vi får se. Samboer må være enig, og det må ikke gå for mye utover økonomien til samboer heller. Det er tross alt min hobby! Fra i morgen må jeg begynne å tenke litt mer sunt (har glidd litt ut i det siste i takt med at jeg har fått mer å gjøre)! Vil jobbe ut i fra at jeg bare skal fokusere på det positive og at alt hjelper. I morgen skal jeg gi meg noen plusspoeng ved å lage kyllingwok. Det er jo så godt også!! Akkurat nå lurer jeg på om jeg skal rusle meg en liten tur før jeg spiser litt brød og legger meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarabi Skrevet 31. august 2009 #118 Del Skrevet 31. august 2009 Deilig med en miniferie innimellom Kjøpe hest ja. Hvor mye tid og penger tar sånt da (Kan ikke så mye om hest)? Er ikke meingen å evt. påpeke kun baksider...hehe...veit jo at det gir mye også, bare litt nysgjerrig Smart ryddeprosjekt forresten. Ha en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 1. september 2009 #119 Del Skrevet 1. september 2009 Hvilken hest er det du går å sikler på ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 1. september 2009 Forfatter #120 Del Skrevet 1. september 2009 Med tanke på tid så går det mye, men det blir jo ganske likt som jeg har det nå (er i stallen seks dager i uken ca og da har jeg ofte to hester om dagen). Med tanke på penger - så er jo det en del. Hesten må forsikres (usikker på hva dette utgjør i måneden), stallplass 2000-3000 (hvis jeg står i den stallen jeg står i nå, der høy, flis, foringer, innslipp/utslipp, tilgang på ridehus og ridebane samt at det er privattrenere der to ganger i uken) ellers så kan jeg finne en billigere stall uten ridehus og slikt da, skoing (600-800 kr hver sjette uke, eventuelt ganske mye mindre hvis hesten kan fungere bra som barfothest), utstyr, kraftfor, treninger, stevner, eventuelle dyrlegeutgifter osv. det er DYRT, men det blir jo veldig hva man gjør det til selv også. Mocci: jeg har litt lyst på den hesten jeg driver og rir inn. Men vi får se etter 17/18 oktober for da skal hun gå ridetest og kåres i varmblodsforbundet. Er jo greit å se hva slags reusltater hun får der. Men så vet jeg ikke heelt om jeg vil ha en unghest, eller lærehest heller. Nei, nå er det på tide å ringe frisøren. Håret mitt ser ut som en sliten mopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå