Gå til innhold

Boken om livet

Midna

Anbefalte innlegg

The Kitten:

Så koselig at du tok en tur innom! Håper jeg ser deg igjen! Det jeg har lest hittil i boken har jeg likt veldig godt. Jeg har alltid likt bøker med handlinger i store husholdninger/herregårder. Har du lest den andre boken av samme forfatter, den glemte hagen (hvis jeg husker riktig nå)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes deilig ut med hyttetur! Komme seg skikkelig bort og få ordentlig fri. Jeg synes det virker som du er flink til å slappe av og kose deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sonrisa! Ja trenger virkelig å komme seg bort litt og være helt utilgjengelig innimellom. det må jeg bli flinkere til! Resten av året er jeg jobbejente, hestejente og treningsjente, så om sommeren er det deilig å bare være lat innimellom! Jeg begynner å skjønne mer og mer verdien av å finne glede i de enkle ting. ♥

I dag har jeg hatt en helt fantastisk familietur til Hadeland Glassverk. Vi har shoppet, tatt bilder, ledd, spist god mat og bare nytt ferien. Det ble også et lite stopp på ikea på vei hjem med litt mer shopping. Jeg skal skrive opp hva jeg kjøpte i morgen. De har så mye fint på hadeland, og jeg skulle gjerne tatt med meg mye mer hjem! Som en avslutning på dagen jogget jeg meg en tur og gjorde litt mageøvelser etterpå. Så jeg føler at jeg kommer til å sove godt etter en så fin dag.

I morgen skal jeg bare være hjemme og gjøre husarbeid med lange pauser. Dette må jeg få gjort:

- Klippe gresset og gå over med kantklipperen

- Shine kjøkkenet + støvsuge gulvet

- Shine raskt over stuen

- Klesvask og legge på plass klær

- Lage middag til meg og samboer (poteter, kjøttkaker, brun saus og kokt nykål)

- Så basilikum

- Trene styrke på treningssenteret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Mornings Midna

Høres virkelig kjekt ut med tur til Hadeland Glassverk, de har sikkert veldig mye fint!! Jeg har aldri vært der selv da jeg bor på en annen kant av landet.

Oi er du hestejente :) Har du egen hest da?? Jeg elsker også hester :hjertesmil::hjerte: og har hatt hest tidligere.

Husarbeid med laaaange pauser kjenner jeg godt til :jepp: Er jo den beste måten å gjøre det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mocci! Det er mange fristelser der skal jeg si det. Godt at man bare drar dit en gang i året. ;) Jeg har ikke egen hest, desverre. Men jeg har en hest sammen en veninne som eies av en som eier ridesenter. Det er bare vi som bruker hesten, så sånn sett så er det ikke så galt, og veldig pengebesparende!

Etter en litt treg start på dagen har jeg nå vært veldig flink! Det er vel lov å skryte litt av seg selvinnimellom? :sjenert: Nå har jeg holdt på i litt over to intensive timer og har fått klippet gresset, gått over med kantklipperen og luket blomsterbedene. Kjøkkenet har fått en grundig shining og rydding, og det samme har kjøleskapet. Fikk også støvsuget kjøkkengulvet og gangen. Nå ser det rett og slett ganske lekkert ut! :hoppe:

- Klippe gresset og gå over med kantklipperen + luke bed

- Shine kjøkkenet + støvsuge gulvet og rydde og tørke over kjøleskap

- Shine raskt over stuen

- Så basilikum

Nå må jeg ned på kjøkkenet igjen og skitne det til med litt middagslaging til samober kommer fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippe gresset og gå over med kantklipperen + luke bed

- Shine kjøkkenet + støvsuge gulvet og rydde og tørke over kjøleskap

- Shine raskt over stuen

- Så basilikum

Hadde en ganske hard styrkeøkt i dag, så håper jeg orker joggeturen i skogen med samboer i morgen! Gleder meg allerede!

Jeg fikk gjort nesten alt på listen min i dag, og resten får jeg overføre til listen for i morgen:

- Så basilikum

- Shine raskt over stuen (den ser ganske grei ut)

- Skifte sengetøy på sengen + støvsuge og riste tepper

- Vanne plantene inne

- Joggetur i skogen med samboer (ca 6 km)

- Lage middag

- Rydde over kontor/gjesterommet

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wow! Høres ut som du har hatt en effektiv dag og ønsker deg en like effektiv dag idag :klemmer:

Lister er kjempegøy ja :sjenert:

Det høres jo helt ideelt ut å ha en hest på deling og samtidig ikke ha noe eieransvar samt slippe alle utgiftene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, Mocci! Lister er fantastisk ja! Har så mange lister oppe i hodet mitt, får se om de kommer ut en dag også. ;) Nå er frokosten intatt og jeg er i alle fall klar til å sette i gang med dagens liste!

Men først en liten liste over hva jeg kjøpte på mandag:

Hadeland glassverk:

- To helt enkle glasslysestaker, en lang og en litt kortere. Det var andre sortering (men så helt fine ut) og kostet derfor 99,- per stykk istedenfor 350,-. per stykk.

- Green Gate kopp med skål under. Ble helt forelsket i denne! Bilde

- En liten pakke brente mandler

- Honningte i løsvekt og en liten krukke honning

- En liten flettet grå kurv med fire rom med salt og pepper bøsser og to oljeflasker. Hadde ikke dette fra før, og ble helt forelsket (igjen).

Det var så utrolig mye mer jeg kunne tatt med meg hjem. Det var akkurat som om den ene butikken hadde tatt alt jeg liker og samlet det i en butikk. Måtte stor viljestyrke til for å ikke ta med seg mer ja...

Ikea:

Her skulle jeg bare ha en billig presskanne, men det siser seg jo selv at man kommer hjem med mer man har planlagt.

- Presskanne til rundt 80,- (ville ikke investere i en dyr, men den fra ikea fungerte kjempebra!)

- 2 kaffeglass til 7,- stykket (hadde knust noen hjemme)

- 6 lange iskjeer eller til å ha i kaffeglass 29,-

- To knallrosa oppvaskbørster 7,- for to stk.

- Fire lange stearinlys.

- Hvitt gavepapir og en pakke med fire bånd.

- Melkeskummer til 12,-

- En liten sauskjele

Jeg fikk også en liten gave av mamma og pappa de hadde kjøpt på søstrene grene. Fikk en sandeltresåpe pakket inn i gråpapir og to kremmerhus med utrolig gode drops.

På vei til fjellet kjøpte jeg også en softshelljakke. Den var på salg og var satt ned fra 999 til 399, og var rød og fin. Så nå trenger jeg en liten shoppepause. Egentlig så shopper jeg veldig lite, men noen ganger må man jo kose seg litt ekstra? :)

Jeg er foresten støl i både rumpe, lår, korsrygg og mage i dag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en liten pause før jeg må begynne på middagen om fem minutter. I dag blir det kyllingfilet, hveteris til meg og hvit ris til gutta (får besøk av broren til samboer), med kyllingsaus og salat ved siden av. Har vært ute i hagen og plukket med meg litt kruspersille til å strø over.

Listen min for dagen noen innlegg høyere oppe er ferdig bortsett fra matlaging og trening. I kveld skal jeg og søster ut på beitet til hestene og ta litt bilder. Har hørt noen rykter om at hesten "min" har blitt litt feit av ferien. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med shopping! Tror jeg må ta meg en shopperunde i helgen :)

Jeg har sett litt på den der presskannen på ikea, men synes den var mistenkelig billig :fnise: Men den funker bra altså??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKader aldri med litt shopping nei! Jeg tenkte det samme selv, men så hadde jeg ikke lyst til å betale masse for en presskanne. Så da måtte jeg jo bare prøve. Har brukt den to morgener på rad, og er veldig fornøyd hittil!

Det var så koselig å se de to gullhestene mine igjen i dag. Jeg gleder meg til å begynne å trene dem igjen snart!

I morgen blir det treningsfri siden jeg har trent tre dager på rad og merker beinstyrken fra i går og joggingen i dag veldig godt nå! Skal bli godt med litt restitusjon.

Morgendagens planer:

- Vaske badet

- Mer klesvask (er vist aldri noen ende her)

- Vaske opp det lille som skal håndvaskes

- Kanskje rydde litt i kjøkkenskapene.

- Lage middag (spaghetti)

Hvis det er pent vær tar jeg meg muligens en tur opp til vannet og legger meg der med en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg får besøk av en kjær jobbvenninde i morgen kveld. Vi bor bare noen gater fra hverandre, men er altfor sjeldent sammen egentlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vaske badet

- Mer klesvask (er vist aldri noen ende her)

- Vaske opp det lille som skal håndvaskes

- Kanskje rydde litt i kjøkkenskapene.

- Lage middag (spaghetti)

Nå står boller til heving - har et mål om å bli "flinkere" til å bake, altså rett og slett å ta meg tid til det! Jeg håper på at jeg kan innarbeide meg noen gode rutiner nå i ferien, som jeg forhåpentligvis kan føre over til hverdagen. ;)

I kjøleskapet har jeg kald tysk hvitvin og en kurv jordbær. Nå må jeg shine kjøkkenet etter bakingen og gjøre en liten innsats med klesvasken før jeg får besøk. Kanskje jeg rekker å gå over med støvsugeren også? Syntes jeg støvsuger hele tiden, men katten drar med seg så mye rart inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Carrie, men hun ringte og avlyste pga sykt barn. :sukk: Men det er jo lite å gjøre ved, og jeg har jo boller, iskald hvitvin og jordbær jeg kan kose meg med, så skal nok klare meg. ;)

Bollene ble for en gangs skyld ganske ok også. Litt forskjellig størrelse men alle ble runde i det minste. Dete skulle sett sist gang jeg lagde kanelboller! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjedelig :/ men det er bra du har så du klarer deg ;)

Hehe, jeg lurer på om jeg har sett bilde av de kanelbollene dine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg foresten du har! :ler: Huff, så da vet du jo hvordan det gikk. Men til mitt forsvar så smakte de godt da! Nå sitter jeg på verandaen med pledd rundt beina, har spist fire boller (er litt kvalm) og drikker litt kald vin og spiser jordbær. ♥

Jeg har funnet ut at jeg bør begynne å spare på glass og slikt og funnet ut at jeg skal begynne å spare på riedel vinglass. Så har jeg noe å ønske meg til jul og bursdag. Fint middagsservise får jeg vente med til vi kjøper oss hus med spisestue (bor i rekkehus nå, der vi ikke har det). Det er gøy å sitte og planlegge da!

Hva sparer dere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er det viktigste :) Dessuten gjør øvelse mester!

Vi samler ikke på noen ting enda.. vi har litt lite plass til sånne ting her, så det får eventuelt bli litt senere. Jeg har lyst til å samle både på glass, middagsservise og bestikk. Men har ikke peiling på hva.. Det er jo så mye å velge mellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg jo lyst til å bake boller! Kanskje jeg skal gjøre det en dag i helga :)

Så flink du er å kose deg :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du ikke fikk besøk men høres ut som du koser deg allikevel :)

Jeg samler på glass fra Rosendahl, kaffeservise fra Figgjo samt at jeg skal begynne å samle på et middagsservise, har ikke funnet en favoritt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...