Gå til innhold

Boken om livet

Midna

Anbefalte innlegg

Jeg har vært uten dagbok i lengre tid nå, og følte for å starte på nytt igjen. Ingenting er vel bedre enn en eny start?

Nå har jeg akkurat startet tre uker ferie fra jobben, noe som er deilig men litt kjedelig med tanke på været. Men jeg har da tro på at det kommer til å ta seg opp!

I går var jeg på shopping tur med søster og fikk shoppet litt på salg. Jeg endte opp med to bøker - et urteleksikon (jeg drømmer om en urtehage) og boken Havets Katedral av Ildefonso Falcones av som jeg har hatt lyst til å lese lenge! Kjøpte også en nydelig flaske ferdigblandet te på kremmerhuset med Honning og ginseng som jeg også har hatt lyst på lenge. Den må jeg spare til en fin anledning. ; ) Endte også med å ta med meg noen hvite duker til soverommet. Til slutt ble det en billig korallfarget neglelakk fra HM og en treningstights fra Sportman på salg. Det kom tilsammen på 800 kr, noe som ikke var så værst!

I dag er samboer på jobb og jeg har ligget i sengen og hørt på tordenværet. Nesten litt koselig. Kom meg opp og startet dagen med brødskiver og urtete med peppermynte og litt lesing i tilbake til Riverton. Nå har jeg småryddet litt og støvsugd mesteparten av huset. Resten av planene for dagen er å fikse litt mer i huset (burde vaske gulv, men det er så kjedelig!), lage middag til samboer kommer fra jobb etterfulgt av en tur på treningssenteret og kanskje en kinotur i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lilljan! Koselig med besøk! Får ta meg en tur innom boken din også!

Rolig dag i dag, og det er egentlig ganske herlig. Nå sitter jeg og samboer i sofaen og drikker Rosévin og spiller kort av alle ting. Ute har himmelen åpnet seg, og det er deilig å sitte inne. Planlegger å reise bort til helgen - men hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilljan! Koselig med besøk! Får ta meg en tur innom boken din også!

Rolig dag i dag, og det er egentlig ganske herlig. Nå sitter jeg og samboer i sofaen og drikker Rosévin og spiller kort av alle ting. Ute har himmelen åpnet seg, og det er deilig å sitte inne. Planlegger å reise bort til helgen - men hvor?

Du er hjertlig velkommen. Det er mange ubrukte ark der, men jeg skal fylle de (med tiden til hjelp) Jeg er glad i rosevin og spill generelt. Men får ikke mannen med alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får veldig lett med samboer på spill men er meange andre ting jeg kunne tenke meg som jeg ikke får han med på. :P

Samboer jobber denne uken men vi har lagt planer om å reise på hytten til foreldrene hans til helgen hvis været holder seg. Da håper jeg på å være masse ute i natueren og ta bilder, hyttekos med boklesing og litt vin. Jeg har også planer om å ta en tur på opp på en villmarkspark/turistgård som jeg bodde og jobbet på for flere år siden. Gleder meg!

I morgen blir det trening (droppet å trene i dag), mer husarbeid og egentlig bare avslapning. MUligens jeg finner på noe med en veninnde fra jobben. Det er så utrolig typisk at jeg har ferie mens alle andre jobber. Men jeg nyter det da fordet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Carrie! Ja, det er sant. ;) Håper bare at været holder, men gjør det ikke det så skal vi nok kose oss uansett.

Hittil i dag har jeg spist to brødskiver, drukket to kopper te og sett en episode av Gossip Girl. Nå er det på tide å gjøre noe fornuftig. Har et kjøkken som trenger litt shining og nok av oppgaver som venter. Etterpå skal jeg trene styrke og jeg gleder meg faktisk. Skal foresten jogge mye i helgen på hytta. Blir deilig! Har så lyst til å gå i fjellet også! Det spiller jo ingen rolle om det regnet? Jeg og samboer gikk tur sent i går kveld i regnet, og det var kjempekoselig!

Planer:

- Shine over kjøkken (vekk med oppvask osv)

- Re opp seng

- Så basilikum

- Potte om to kaktuser

- Støvsuge og rydde litt i kjeller.

Begynner der jeg. Viktig å ikke være for ambisiøs. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boken om livet hørtes så koselig ut at jeg måtte bare innom og sniklese litt, og jada, her var det jo litt å smile over :)

Urteleksikon var ambisiøst, synes jeg! Men spennende - og ordentlig koselig, tenk om man kunne ha en egen liten samling av alt, med tilhørende dufter og klargrønne farger... Utfordringen er kanskje å få "spist opp alt"? Eller tenker jeg alt for praktisk da? Hehe...

Har du fått begynt på Havets Katedral forresten? Den har jeg også lyst til å lese, men har ikke kommet så langt. Når det er sommer har jeg en tendens til å foretrekke helt brainless chick-lit, av typen Marion Keyes og lignende... Utfordre hjernecellene så lite som mulig, særlig hvis det er sol. Nå håper jeg også at sola kommer snart tilbake så vi får litt mer sommerfølelse igjen! Trenger noen uker til...

Korallfarget neglelakk hørtes lekkert ut da! Ordentlig sommerlig... og jeg faller stadig vekk for fristelsen å handle nytt treningstøy selv : - ) Skal innom Sportman og se om de har flere tights!

Ha en fortsatt deilig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sonrisa! SÅ koselig at du stikker innom og hilser på! :D Når det gjelder den korallfargede neglelakken så sier samboer at den minner meg om bestemoren hans. Men jeg syntes den var kjempelekker jeg! ;) Har endelig klart å spare til lange negler, så er helt fasinert - får bare håpe det varer. :)

Urtehage hadde vært utrolig gøy. Jeg har ingen megastor hage siden vi står i rekkehus, men noe bør jeg da få til. Går også an å ha de i leirkrukker hvis man føler for det. Og hvis du er redd for å ikke få brukt dem opp så er mange urter veldig dekorative og får blomster da. :)

Jeg holder på å lese tilbake til Riverton av Kate Morton nå, men begynner på havets katedral når jeg er ferdig med den. Er veldig spent på om den er bra! Jeg har hørt at flere sammenlikner den med middelalderserien til Ken Follet (stormenes tid) som er helt fantastisk, så er litt redd for at jeg skal bli skuffet. Når det gjelder å ikke utfordre hjernecellene så har jeg blitt hektet på Gossip Girl av alle ting. Det var noe jeg vikrelig ikke skulle begynne å se på. :fnise:

Men nå må jeg virkelig gjøre noe fornuftig altså! KOmmer meg jo ikke opp fra sofaen. ;) Får være fornuftig en time før jeg kommer tilbake hit og tar en titt i dagboken din Sonrisa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har lange negler og neglelakk blir jeg bare sååå forfenglig. Trommer de i bordet og er dame :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilljan: Akkurat sånn er jeg også! Sitter og trommer dem i bordet og studerer dem hele tiden. :sjenert::fnise:

Nå har jeg vasket gulvet i stua, gangen og på kjøkkenet samt trappa opp til andre etasje.. Har også støvsugd i kjelleren og shinet kjøkkenet Så da har jeg vel fortjent å slenge meg ned på sofaen igjen? ;)

Jeg elsker lister så her kommer en liste med ti favoritter:

- Avocado!

- En stooor kopp te med sitronskive i

- Trening

- Min knallrosa søte ipod

- Bøker

- Planter (spesielt Orkidéer og urter)

- Hagearbeid

- The Killers

- Hester

- Vin

Nå har jeg nettop lastet ned The Dandy Warhols med Bohemian like you. Har ikke hørt på den på evigheter. Utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en super treningsøkt i dag, selvom det var utrolig varmt på treningssenteret. Det eneste jeg var litt misfornøyd med var kondisjonsøkten, men fikk da noe ut av det også. Har skrevet referat i treningsdagboken min, så får prøve å holde treningsreferatene til den. Treningsdagboken

I stad satt jeg meg to mål angående treningen i juli:

- Bli ferdig med styrkeprogrammet jeg bruker nå før juli er ferdig.

- Klare å løpe 8 km i slutten av juli (kan kanskje bli litt ambisiøst, men vi prøver!)

Klarer jeg målene så skal jeg belønne meg med et par nye puma løpesokker. De koster 100kr stykket og er helt SINNSYKT deilige å trene med siden de er så tynne, sitter så bra og puster godt. Kanskje en rar ting å belønne seg med, men jeg ser egentlig på det som litt luksus. :fnise:

Dette blir litt rotete med må bare nevne det utrolig gode brødskivemåltidet jeg spiste etter treningen i dag. Det var tre skiver med most avoado i bunnen med litt pepper på og løvtynn pepperskinke dekket med redikker med cherrytomater ved siden av. Utrolig godt!!

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Jeg likte lista di, spesielt den første delen med disse:

- Avocado - yeees!

- Te med hooonning :D

- Masse trening!!! :D

- Min knallrosa søte Tivoli-radiooo

- Bøker, nå på sommeren gjerne som sagt litt brainless chicklit, men eller alt mulig :D

Også vin, seff :)

Åh, nå kjente jeg at jeg savner sola og varmen, vel, kanskje ikke akkurat 35 grader varmt som det var en stund, men litt mer enn de 10-15 vi har nå i alle fall...

Flink du er til å trene forresten! Og de Pumasokkene - hvor finner du dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sonrisa! For et koselig innlegg i dagboken min! :D Nå ble jeg glad og inspirert! Rosa tivoliradio hørtes utrolig søtt ut! *sikle*

Det var samboer som kjøpte sokkene til meg så jeg er litt usikker på hvor han kjøpte dem, og jeg finner de ikke på nettet. Finner mange andre pumasokker som er mer som tennissokker, men det er ikke de jeg snakker om. Skal ta meg en tur på xxl på vei til fjellet nå (trenger allværsjakke) så skal se om de har der. De anbefales i alle fall! :)

Savner solen og varmen nå jeg også, håper virkelig neste uke er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk! Den hytteturen høres bare så idyllisk ut. :yvonne: Turgåing, boklesing og vin er nok de viktigste ingrediensene for en velykket tur.

Kos dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: YaY! There is a new girlie in the block :hoppe:

Her må jeg inn å hilse på og hjertelig velkommen skal du være, håper du vil trives i nabolaget :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jeg ville bare innom og hilse på. :)

Hva synes du om boken Tilbake til Riverton? Jeg har lest den selv, og jeg likte den. :jepp:

Kos deg på hyttetur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin helg på fjellet!

"Her nede" er det ikke riktig knallsommer akkurat, men livet er da ikke så verst alikevel. I kveld tenker jeg det blir et glass vin og en film, eller noe sånt, kanskje en bok i stedet.

God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Sp koselig med så mange hilsener mens jeg har vært borte! :D Skal inn og titte og skirble litt i alle dagbøkene deres senere jeg.

Helgen har vært kjempefin! Hytten var skikkelig sjarmerende og var ganske gammel, der andre etasjen var hytte og første etasjen var der de hadde dyrene i gamle dager, også gikk det en liten lovebru opp i boligdelen til hytta. Kjempesøtt! Vi har lagd god mat, løst masse kryssord, drukket litt vin, lest, spilt, tatt masse bilder, ruslet litt i skogen, vært på Langedrag og sett på ulvene osv. Det er utrolig hvor rolig og ustresset man føler seg på fjellet. Kunne godt blitt lenger, selvom det var godt å komme hjem til dusj og strøm igjen. ;)

I dag kom vi hjem rundt seks, og jeg har ruslet rundt og pakket ut for meg og samboer, brettet masse klær (nå er vaskerommet nesten strøkent igjen), satt på ny maskin, satt på oppvaskmaskin og bare slappet av.

I morgen skal jeg på tur til Hadeland glassverk med foreldrene mine og lillesøs. Det tror jeg skal bli kjempekoselig, og jeg krysser fingrene for pent vær! Jeg har ingen store shoppingplaner der, men jeg må kjøpe meg en ny honningte, en liten honningkrukke også har de en søt liten interiørbutikk der som jeg gleder meg til å titte i. Jeg har til og med lagt klart antrekket. I morgen blir det beige sommerlige bukser, lang brunaktig singlett med blondekant og en offhvite strikket jakke med stor brun knapp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...