Gå til innhold

Det perfekte bryllup skal arrangeres..


Birdcage

Anbefalte innlegg

..for det er jo det som må være målsetningen? 22. mai 2010 er den store dagen. Nesten 11 måneder til altså, lenge! Foreløpig er lokalet bestilt og kjolen kjøpt. Mannen skal kanskje bruke en dress han har (den passer perfekt til både han og kjolen, og vi skal ha et uformelt bryllup som ikke krever noe mer enn en "vanlig" dress), så det er godt mulig vi er ferdig med antrekkene. Dvs, sko og pynt og smykker er igjen da.. :)

Kjolen min fant jeg på et loppemarked i Barcelona for mange år siden - kjøpte den egentlig ikke som brudekjole, men siden den er såpass pyntet og ganske lys har jeg liksom ikke funnet noen anledning. For et par år siden begynte jeg å tenke at den kanskje er fin som brudekjole, og nå er jeg helt sikker. Den går til rett under kneet, og er veldig enkel i snitt og stil. Laget i råsilke og med smalt liv og stor vidde i skjørtet.

I tillegg er gjestelisten mer eller mindre spikret. Årsaken til det er at vi ønsket oss et lokale som er forholdsvis lite, og vi måtte gå gjennom familie- og vennelista for å se om vi klarte å komme innenfor maxantallet lokalet tillater. Det klarte vi heldigvis. Vi har funnet plass til alle som betyr noe for oss, og faktisk kuttet ut en del familie vi aldri ser, og venner vi bare møter via andre. Virker kanskje "hardt", men jeg tror faktisk det er det beste, lite lokale eller ei. I tillegg var det viktig for oss å ikke ha kaffegjester, vi vil at alle gjestene skal bli invitert fra start til slutt. :)

Føler vel egentlig at det ikke er så mye mer å gjøre per nå, er fortsatt lenge til den store dagen, og det viktigste er vel gjort. Vi skal vies humanetisk, og trenger derfor ikke å booke kirke, og resten kan vel strengt tatt vente, noe som er vanskelig, for jeg er så utålmodig etter å fikse og ordne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som 2010-brud :goodbye:

Det høres ut som om dere er godt i gang med planleggingen, og kjekt med kjole som viste seg og passe som brudekjole da!

Når det gjelder gjesteliste er jeg enig med deg, det viktigste er og feire med de man virkelig vil ha der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til enda en 2010-brud! :vinke:

Høres ut som dere er godt igang med planlegging og diverse, masse lykke til med det som gjenstår. Gleder meg til å følge med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk!! :hoppe: Veldig greit å være flere i samme båt. :)

Jeg fortalte mannen at jeg hadde laget meg bryllupsdagbok på nettet. Reaksjonen var en blanding av himling med øynene og lettelse over at dette kanskje fører til at vi ikke snakker så mye om det hjemme riktig enda. :ler: Ikke misforstå, han gleder seg masse og har vært veldig aktiv ift gjesteliste og lokale, men nå syns han vi bør roe oss. Det syns vel jeg også, men det er så innmari gøy å styre/ordne.. Ligger nok i min natur, jeg er alltid den som mer enn gjerne tar jentemiddagen, og jeg eeeelsker å være vertinne. :)

Endret av Birdcage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo forresten glemt å skrive litt om hvem vi er ser jeg..

Vi bor sentralt i Oslo, jeg er 28 og han 33. Møttes på den første "ordentlige" arbeidsplassen min, men nå jobber vi andre steder begge to. :) Har hatt forholdsvis stort fokus på utdanning og karriere, så det føles både rart og godt å skifte litt prioriteringer. Selv om vi ikke er åpne om det til familie og venner ønsker vi oss barn ikke så altfor lenge etter bryllupet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna..!

Mat/kokker og fotograf er bestilt. :ler: Vi snakket om det i helgen, og fant ut at vi like gjerne ordner det. Vi har vært enige om hvem vi ønsker lenge, og det er jo egentlig bare dumt å vente med å bestille når vi har bestemt oss. Kommer til å bruke ganske mye penger på en fotograf som skal følge oss fra vi våkner til festen er godt i gang. På en side syns jeg det er drøyt å bruke mye penger på sånt, på en annen side har jeg lest om flere bruder her inne som sier de er glad for at de prioriterte fotograf. Får en grei pris gjennom bekjentskaper, men ender nok på 10 000 omtrent.

Maten blir tapas, fra et cateringfirma vi har brukt flere ganger før. Nå er det strengt tatt ikke mye mer vi kan fikse før om noen måneder. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jo forresten glemt å skrive litt om hvem vi er ser jeg..

Vi bor sentralt i Oslo, jeg er 28 og han 33. Møttes på den første "ordentlige" arbeidsplassen min, men nå jobber vi andre steder begge to. :) Har hatt forholdsvis stort fokus på utdanning og karriere, så det føles både rart og godt å skifte litt prioriteringer. Selv om vi ikke er åpne om det til familie og venner ønsker vi oss barn ikke så altfor lenge etter bryllupet.. :)

Skal dere gifte dere i Oslo også?

Ang fotograf syns jeg man skal velge selv, her på KG blir man rådet til både det ene og det andre, men til slutt er det dere og deres prioriteringer som er avgjørende :) Hadde vi hatt uendelig med penger hadde vi også hatt følge av fotograf hele dagen, selv om vi sikkert får mange fine bilder er det en ekstra trygghet å vite at man kommer til å få bra bilder fra alle timene den dagen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt drøyt å bruke så mye penger selv egentlig, men jeg trøster meg med at vi ikke bruker en krone på verken kjole eller dress. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom boka di her, tenkte jeg måtte ta en tur innom og hilse på.

Morsomt å lese at dere allerede har kommet så godt i gang, kjolen høres nydelig ut. ;) Personlig har også jeg funnet kjolen, men det er enda to år til vi gifter oss. Uansett, blir spennende å følge med framover. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Velkommen som 2010 brud :) Gøy å se at flere kommer på banen!

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å bruke mye penger på fotograf, synes jeg.... Det er jo tross noe av det eneste håndfaste en har igjen etter bryllupet - og er med på å bevare minnene!

Har snakket med mange som sier de ikke angrer på at de la mye penger i det!

Jeg er på leting etter en god en, selv....:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...