Gå til innhold

2010 bruder i Drammens distriktet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper det er noen Drammens bruder her som vil dele planleggingen sin med meg. Har vært i ett bryllup og ingen av vennene mine er gift. Så føler meg litt ensom og dum i denne planleggingen, vet ingen ting om sånt (+ at forloveren min flytter til Stockholm om en måned). :sjenert:

Har satt dato 21.August. 2010 og lokale og prest er ordnet. Fortsatt mye som gjenstår, men har jo masse tid (håper jeg).

Noen som har tips til florist, frisør, sminkør og Catering i Drammens distriktet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hallo:

Jeg skal gifte med rett utenfor Drammen 12 juni, så kos at vi er fler! Vi har også "bare" kirke og lokale men har litt ideer til resten da :) - dog ikke catering, vårt lokale lager maten selv..

Skrevet

Jeg skal også gifte meg i Drammensområdet neste år :) En uke før deg. Vi har ordnet kirke og lokalet, ikke noe mer enda. Lokalet ordner mat og drikke, men da vi så på lokalet hvor vi måtte ordne mat selv så jeg på denne cateringen http://www.tosmakokker.com/index.htm Har hørt at de er flinke. Har hørt mange skryter av Tinas blomster (Torget Vest og Heggtoppen) så jeg tror kanskje vi skal bruke dem. Mulig det er litt dyre, men det har jeg ikke sjekket enda.

Skrevet

Tusen takk for tipsene :)

Er så glad det er flere som skal gifte seg i distriktet. Fint å ha noen man kan få låne litt tips og triks fra og kanskje gi noen tilbake.

Begynner nok ikke planleggingen for fullt før etter sommeren, men bare spør vis noen lurer på noe. Det kommer jeg til å gjøre :sjenert:

Lykke til og kos dere i planleggingen!

• 6 måneder senere...
Skrevet

Hvordan går planleggingen?

Gjest August-brud
Skrevet

Jeg har aldri skrevet her inne før, men siden jeg skal gifte meg i august 2010 så tenkte jeg at jeg kunne svare.

Asker kirke og lokale er bestilt. Funnet kokken vi skal bruke og menyen er halvveis på plass.

Kjolen er kjøpt, "bandet" er booket.

Har nettopp begynt så smått og lage invitasjonene. Skal lage de selv og det er litt jobb, det blir ca 70 gjester.

Blir nok å gjøre fremover :jepp:

Skrevet

Hei!!

Drammensbrud her også!!! Skal ha bryllupsfesten litt utenfor Drammen, men vielsen i Drammen og alt planleggingen skjer jo her.

Vi skal gifte oss 5.juni, begynner å nærme seg, og mer detaliert planlegging har absolutt startet!! Veldig morro!!

Tinas blomster var veldig bra, men er de dyreste og servicen er laber. Hva med Konnerud blomster eller Kamilla blomster? Salong Alf har mange flinke, også innen sminke. Om man ikke vil ha frisør og sminke på samme sted, er jo Hud og velvære klinikken topp!!!!

Lykke til i planleggingen :rødme:

Skrevet

Kjolen min er kjøpt og klær til kommende mann og vår sønn. 7åringen vår ville på død og liv ha flosshatt aktig hatt, såååå søt!!

Blomster så og si i boks.

Stedet vårt står for mat, alkohol osv..

Kirke i boks.

Må begynne å tenke på undertøy, hår og smykker. Tror ikke jeg skal ha mye smykker, men noe i ørene må jeg finne, skal titte på Cara og Aqua.

Men hvor kjøpe fine sko i Drammen? Jeg vil ha sølvsko :)

Klem

Skrevet

- Gifter meg i Bragernes Kirke.

(Den er "booket". Den er vistnok meget populær. Jeg var tidlig ute, men da var det allerede noen som hadde booket seg inn samme dag...)

- Har festen på Odd Fellow.

(NYDELIG lokale! Nyoppusset! Norges catring leier ut, og en må kjøpe mat og drikke gjennom dem. Det hele blir billigere enn å ha på hotell, men dyrere enn å fixe selv på et bygdelokale for å si det sånn.)

Trenger nå tips til leie av bil. Brudgommen vil gjerne ha en gammel amrikaner.....

ps. Tinas blomster er KJEMPE flinke og kunnskapsrike. Men prisene er tilsvarende høye....

ps2. Tips til kake: Condelica! Der er de virkelig serviceinnstilte! (Var det eneste bakeriet i distriktet som mente at å lage melkefri kake ikke var noe problem i det hele tatt. :rødme: Det var bare å bestille tid til prøvesmaking..... dog: de er noe dyre da....)

Skrevet

drammensbrud her også.

Skal riktignok ikke gifte meg i 2010, men i 2011, men er allerede i full gang med å tenke, planlegge, finne farger, etc.

har allerede funnet kjolen, og nå er jeg gira på å finne lokalet.

Gubben og jeg ønsker utebryllup med mulighet for fest/selskap på samme plass som seremoni.

Så kom gjerne med forslag=)

Hadde nesten vært litt artig å truffet alle drammensbrudene en gang..

brudetreff i drammen hadde vært koselig=) skikkelig jentedag på kafe og snakke bryllup:D

Skrevet
Hadde nesten vært litt artig å truffet alle drammensbrudene en gang..

brudetreff i drammen hadde vært koselig=) skikkelig jentedag på kafe og snakke bryllup:D

Det hadde vært hyggelig! :klemmer:

Skrevet
Det hadde vært hyggelig! :klemmer:

Ja, det hadde vært hyggelig!!

Skrevet
ps. Tinas blomster er KJEMPE flinke og kunnskapsrike. Men prisene er tilsvarende høye....

ps2. Tips til kake: Condelica! Der er de virkelig serviceinnstilte! (Var det eneste bakeriet i distriktet som mente at å lage melkefri kake ikke var noe problem i det hele tatt. :rødme: Det var bare å bestille tid til prøvesmaking..... dog: de er noe dyre da....)

Hei, ja de er sikkert kjempefline, men jeg og mamma var der, den på Torget Vest, skulle høre litt om blomster, hvordan man gjør det og rett og slett få info. Hun vi pratet med bare sto å så litt dumt på oss, jeg spurte om hun kunne komme med litt råd om blomster i mitt fargevalg, fikk ikke noe fornuftig svar, akkurat som de ikke var interesserte. Jeg tenkte hun sikkert var ny, men bak sto to andre, de bare hørte på, de kunne jo kommet å hjulpet henne litt, eller tatt over...?? Mamma er som regel fornøyd med alt og alle, men til og med hun sa at det var ikke et sted å velge for oss, pga utrolig dårlig service. Men tror de kan det de driver med, og leverer bra varer. Men jeg føler meg alltid tryggere når jeg syntes servicen er god og når d virker som de har lyst.

Condelica lager herlige kaker, skal ta med en tur ned dit snart.

Det er noen i skoger som leier ut en vakker gammel amerikaner. Husker bare ikke hva de heter. Men fant de på nettet. Skal se om jeg finner de igjen..

Noen som vet om et sted som leier ut buss til en god pris, i Drammensområdet?? Vi har lurt på å frakte gjester ut til Holmsbu med buss, men vet at veldig mange skal sove over og derfor blir det jo mange biler. Men om vi får det til en god pris, kan vi jo vurdere det.

Skrevet
Hun vi pratet med bare sto å så litt dumt på oss, jeg spurte om hun kunne komme med litt råd om blomster i mitt fargevalg, fikk ikke noe fornuftig svar,

Det er noen i skoger som leier ut en vakker gammel amerikaner. Husker bare ikke hva de heter. Men fant de på nettet. Skal se om jeg finner de igjen..

Huff, så trist med dårlig service...har aldri vært innom filialen deres på Torget Vest. Men den på Heggtoppen i Lierbyen. Der har de vært kjempe hjelpsomme! Funnet frem bøker for å vise meg, bilder av tidligere bruder for ideer. Vært der to ganger, møtt to forskjellige. Og de var like hyggelige begge to! Hvis du har muligheten: ta deg en tur dit.

Takker for tips om du finner ut av bilen på Skoger! :smilyblomst:

(....er ikke bevandret i bussbestillinger, men lykke til!)

Skrevet

Bryllupsprat og kaffe hørtes hyggelig ut. Jeg er med :-)

Skrevet

så koselig at det er flere drammensdistrikts bruder her :goodbye:

Vi gifter oss også til sommeren i en kirke like utenfor Drammen, festen skal vi ha ute etterpå, så håper på govær ;)

Vært morro å tatt en kaffe og skravlet en dag :D

Skrevet

Er dette mannen i skoger?

Er det noen som vet om bakerier som lager firkantede bryllupskaker? Baker Hansen gjør det ikke...

Skrevet

Er dette mannen i skoger?

Ja, det er nok de jeg tenkte på..

Skrevet

Tusen takk for tips!

Jeg synes bilen var fin, og virket profesjonelle.

Nå blir det bare å vise den til mannen. Det er han som er den bilgale av oss, og dette er hans greie å bestemme.....

Skrevet

Vi fikk brev fra kirken i dag ang. fellesmøte med kirken og presten....moro og spennende!

Flere som skal dit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...