Gjest Gjest_nora_* Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 ikke sikkert mange er på denne dietten, men jeg begynner iallefall med hva jeg pleier å lage. mitt krav er at det er enkelt og raskt:=) gryterett: mange varianter, har prøvd å lage en erstatning til toros posegryteretter(inneholder vanvittige mengder salt....) og har endt på denne. enkel, men god: 400 g kjøttdeig eller karbonadedeig 1 båt hvitløk 5 stk. gulrot 2 ½ dl grønnsaksbuljong (utblandet) (jeg brukte suppebuljong, funket bra) 2 bokser hakede hermetiske tomater 1 paprika ca 1/2 boks hermetisk champignon/evt ferske ca 1/2 boks erter rosin(etter smak og behag, jeg liker mer enn mindre) ½ ts salt ½ ts pepper litt tomatpurè(etter smak) kutt gulrøttene og kok i buljongen+hakkede tomater+hvitløken(velger selv om du vil koke den hel og ta den ut, eller om du vil rive den i.). tilsett tomatpure etter smak. resten(stekt kjøttdeig(alt hermetisk/paprika) tilsettes etterpå for oppvarming. server med ris e.l. karbonader nesten alt man kjøper i butikken inneholder melk, så jeg lager selv: 400 g kyllingkjøttdeig, 1 ss potetmel, 1 egg - litt salt og pepper. bland sammen. som variant kan man lage lunchkaker ved å tilsette grønnsaksblanding/hva enn du vil av krydder++. stekes godt med litt smør i panne, fryses etterpå. tines i kjøleskap over natten - server gjerne med avocado og tomat, som pålegg på brød - hvordan enn du vil ha dem. noen flere?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå