Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I alle andre debatter angående prostitusjon så hevdes det hele tiden fra kvinner at der det noen som virkelig forakter horer så er det menn.

Afrikanske kvinner i norge er i følge bergenske tidende artikkel her skikkelig lei av diskriminering fra nordmenn.

Videre i artikkelen kan man lese; Kvinnene er enige om at den mest ubehagelige oppmerksomheten kommer fra andre kvinner.

Jeg synes det er trist jeg. Hvorfor er dere sånn? Hva er det som gjør dere kvinner i stand til å sette dere på deres høye hest og samtidig forakte kvinner som ikke har samme levekår som dere selv? Som ikke har noen rettigheter i norge og som er utstøtt av samfunnet?

Lurer på hvordan dere tenker jeg? Og i følge afrikanske damer så er dere ikke noe snille heller, som mann så må jeg bare beklage og unnskylde på norske kvinners vegne, for det klarer dem ikke selv!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lillemor_*
Skrevet
I alle andre debatter angående prostitusjon så hevdes det hele tiden fra kvinner at der det noen som virkelig forakter horer så er det menn.

Afrikanske kvinner i norge er i følge bergenske tidende artikkel her skikkelig lei av diskriminering fra nordmenn.

Videre i artikkelen kan man lese; Kvinnene er enige om at den mest ubehagelige oppmerksomheten kommer fra andre kvinner.

Jeg synes det er trist jeg. Hvorfor er dere sånn? Hva er det som gjør dere kvinner i stand til å sette dere på deres høye hest og samtidig forakte kvinner som ikke har samme levekår som dere selv? Som ikke har noen rettigheter i norge og som er utstøtt av samfunnet?

Lurer på hvordan dere tenker jeg? Og i følge afrikanske damer så er dere ikke noe snille heller, som mann så må jeg bare beklage og unnskylde på norske kvinners vegne, for det klarer dem ikke selv!

Du trenger ikke beklage å be om unnskyldning på mine vegne, for jeg har aldri kalt noen for hore, og har heller ikke tenkt å begynne med det.

Men jeg skjønner godt hva disse kvinnene snakker om, for jeg er også lei av å bli kalt hore.

Hadde jeg fått en krone for hver gang noen har slengt "hore" etter meg, hadde jeg vært flere tusen kroner rikere.

Vanligvis kommer det fra menn jeg har avvist, men det har også kommet helt uten videre fra menn på gaten.

Ønsker du å beklage på vegne av disse mennene også, eller er det bare disse kvinnene som fortjener en unnskyldning?

Skrevet

Så du lillemor mener at det er menn som sier hore til deg etter at du har avvist dem, og at du aldri har hørt en jente kalle deg det for eksempel etter at du har tatt typen deres?

Eller er du en sånn uskyldig jomfru som heller aldri har kalt noen venninner av deg du har vært sure på som har prøvd seg på typen din og kalt dem hore?

Jeg skjønner ikke helt den fasaden jenter forsøker å fremstille seg selv på internett? Her er vi liksom anonyme og behøver ikke å lage bilder av seg selv som er mye prektigere enn virkeligheten...!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er stolt av horeyrket mitt!

Blir ikke lei av å bli tiltalt som Hore! Det er et gammelt yrke som gleder mange...

Skrevet (endret)
Så du lillemor mener at det er menn som sier hore til deg etter at du har avvist dem, og at du aldri har hørt en jente kalle deg det for eksempel etter at du har tatt typen deres?

Eller er du en sånn uskyldig jomfru som heller aldri har kalt noen venninner av deg du har vært sure på som har prøvd seg på typen din og kalt dem hore?

Jeg skjønner ikke helt den fasaden jenter forsøker å fremstille seg selv på internett? Her er vi liksom anonyme og behøver ikke å lage bilder av seg selv som er mye prektigere enn virkeligheten...!

Er det liksom ikke troverdig at man aldri har kalt en venninne for en hore???!!! Eh, unnskyld meg, men det har jeg for faen aldri gjort, jeg vet det ikke hadde vært akseptert av mine venninner heller. Fasade meg her og der, det er ikke alle som løper rundt og kaster om seg med drittslenging til verken venninner eller folk de ikke kjenner.

Jeg syns det er skikkelig synd at damene i BT-saken opplever å bli kalt hore, men det er ikke akkurat et representativt utvalg norske kvinner vi snakker om her.

Endret av dandy
Gjest brutal_mann
Skrevet
Jeg syns det er skikkelig synd at damene i BT-saken opplever å bli kalt hore, men det er ikke akkurat et representativt utvalg norske kvinner vi snakker om her.

Det er jeg, dessverre, ikke så sikker på.

Skrevet (endret)

jeg kan men hånden på hjertet si at jeg aldri har kalt noen hore, hverken venninder eller prostituerte. Det er et så stygt ord at jeg ikke bruker det om noen.

En gang har en annen kvinne kalt meg hore. Hun brukte det som et generelt skjellsord i en situasjon hvor hun var sint på meg. Vennskapet fikk en kraftig knekk da.

Men hankjønn har kalt meg hore utrolig mange ganger. Grunnene har vært at jeg har avist dem, eller satt grenser på annen måte.

Også når jeg har gått på gaten i lett, men anstendig sommertøy har jeg fått dette ropt etter meg.

Jeg har også fått det slengt i fjeset som skjellsord av menn flere ganger, fordi de slipper opp for argumenter i en diskusjon.

At kvinnene i artikkelen blir kalt horer fordi de er mørke i huden, er ikke annet enn svært trist.

Endret av leirbål
Gjest Gjest_Lillemor_*
Skrevet

I den grad jeg er en "uskyldig jomfru" fordi jeg aldri har kalt noen en hore, ja så er jeg det! Og ikke har jeg stjålet en annen kvinnes mann heller, så ingen andre kvinner har hatt grunn til å kalle meg det. Så "prektig" er jeg... :roll:

Så igjen, du trenger ikke beklage på mine vegne.

Som sagt, de eneste som har kalt meg hore, er menn!

Og da enten fordi jeg har avvist dem, eller også uten annen grunn enn at jeg har gått forbi dem på gaten, ofte ikledd i en sommerkjole eller andre lette klær.

Beklager du til meg (og andre som opplever det samme) og ber og unnskylding på vegne alle menns vegne også, på samme måte som du beklager på vegne av alle kvinner til de kvinnene du viser til her ? Trodde ikke det, nei!

Jeg synes det er trist at disse kvinnene opplever en så respektløs behandling, det fortjener de absolutt ikke. Den eneste plassen jeg har hørt kvinner kalle andre kvinner en hore, er på tv, ikke i virkeligheten, og jeg synes det er så utrolig respektløst!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er veldig synd at kvinnene i artikkelen blir diskriminert. Men er ærlig talt ikke så overrasket. Det er typisk for veldig mange mennesker å generalisere. Etter å ha sett mange afrikanske horer i gatene over en lang periode, fester dette inntrykket seg hos en del forutinntatte mennesker. En svart, ung dame gir automatisk assosiasjonen hore oppi hodet deres. Det er jo selvsagt enkle mennesker som tenker slik. Dersom mange norske kvinner hadde blitt importert som horer til et afrikansk land, så tror jeg dessverre også andre norske damer ville blitt trakassert og kalt hore i dette landet. Synd, men sant.

Skrevet

Jeg har aldri noensinne kalt noen hore, og kommer nok ikke til å gjøre det heller, så lenge jeg er ved mine fulle fem. Hvorfor tror du at folk lyver og fremstiller seg selv som "prektige" når de bare fremviser helt alminnelig folkeskikk, Waco?

Skrevet

Pøbelsara, det er ikke jeg som har funnet på dette her. Det var en artikkel fra bergenske tidende hvor afrikanske kvinner forteller at de som er flinkest til å kalle afrikanske kvinner for horer og å diskriminere er andre kvinner.

Så er mitt spørsmål, hvorfor er dere sånn? Hva er det som gjør at særlig kvinner har forakt mot horer og andre kvinner som må selge seg selv? Jeg trodde at kvinner flest hadde en forståelse for andre kvinners vanskelige livssituasjon, men så viser det seg at norske kvinner heller utviser forakt og diskriminering mot afrikanske damer, - hvorfor er dere sånn liksom?

I stedet for å svare meg ærlig så mener dere at kvinner ikke kaller andre kvinner for horer, - altså at disse afrikanske damenene lyver når de sier de blir diskriminert av norske kvinner.

Skrevet
Den eneste plassen jeg har hørt kvinner kalle andre kvinner en hore, er på tv, ikke i virkeligheten, og jeg synes det er så utrolig respektløst!

Det er ikke bare på tv, det er i avisen! I nyhetene også. Greit nok at det ikke gjelder deg, med mindre du er svart neger som ofte blir utsatt for diskriminering, men her er det snakk om at hvite norske kvinner kaller negerdamene for horer.

La meg gjette, - du føler heller ikke at det er vært å beklage for våre nye negresser denne uvanen med å kalle dem horer? (bare fordi at det ikke gjelder akkurat deg personlig?) Klarer du ikke å beklage på andres vegne?

Kanskje det bare er menn som har den styrken til å unnskylde sine egne rekker når man merker at det er noe galt?

Gjest Gjest_Lillemor_*
Skrevet
Det er ikke bare på tv, det er i avisen! I nyhetene også. Greit nok at det ikke gjelder deg, med mindre du er svart neger som ofte blir utsatt for diskriminering, men her er det snakk om at hvite norske kvinner kaller negerdamene for horer.

La meg gjette, - du føler heller ikke at det er vært å beklage for våre nye negresser denne uvanen med å kalle dem horer? (bare fordi at det ikke gjelder akkurat deg personlig?) Klarer du ikke å beklage på andres vegne?

Kanskje det bare er menn som har den styrken til å unnskylde sine egne rekker når man merker at det er noe galt?

Jeg har gjentatte ganger skrevet at dette er respektløst, og at jeg synes det er trist at de har opplevd dette, så kom ikke her med slike påstander.

Det jeg reagerer på, er at du gir disse kvinnene en unnskyldning på vegne av alle norske kvinner, (det vil si inkludert meg) og dermed beskylder meg (og tusener av andre kvinner) for å gjøre noe jeg/vi ikke har gjort, og heller aldri kommer til å gjøre.

Jeg kan godt si til de kvinnene som har opplevd dette, "beklager at dere har opplevd dette, at dere har fått sjelsord kastet etter dere! Det er respektløst, og ingen fortjener å bli behandlet slik!"

Kanskje det er på tide at du innser at du formulerte deg klønete i åpningsinnlegget ditt, og også i tilsvaret du ga meg på mitt første innlegg, og begrenser deg til å beklage på vegne av de som faktisk har hetset disse kvinnene i stedet for å henge alle kvinner i Norge?

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet
Så er mitt spørsmål, hvorfor er dere sånn? Hva er det som gjør at særlig kvinner har forakt mot horer og andre kvinner som må selge seg selv? Jeg trodde at kvinner flest hadde en forståelse for andre kvinners vanskelige livssituasjon, men så viser det seg at norske kvinner heller utviser forakt og diskriminering mot afrikanske damer, - hvorfor er dere sånn liksom?

Nå gjaldt vel denne avisartikkelen kvinner som ikke er horer.

Grunnen til at enkelte kvinner trakasserer svarte kvinner er at de har problemer med seg selv. Antakelig et hore-madonna-kompleks, hvor de selv ønsker å være madonnaen, og er redd for å fremstå som hore. Derfor har de en tendens til å forakte den seksuelle og utfordrende siden av seg selv. De projiserer dette over på den svarte kvinnen, som de ser som symbolet på hore. Derfor hater de henne.

Det er min teori. La meg legge til at dette gjelder kun et fåtall kvinner. Men de er vel såpass aggressive at de blir godt lagt merke til.

Skrevet

Ja lina jeg trodde også det var noe sånt. Man forakter de man selv misunner. Nå var jo denne artikkelen basert på en hendelse på en bar hvor to svarte snakker med en mann, - og en norsk kvinner spør denne mannen hvorfor han snakker med to horer.

Det interessante tilfellet her gjenspeiler vel en allminnelig holdning iblant norske kvinner særlig når det gjelder kvinner som legger sin lyst på menn de selv synes er pirrende.

Hvis vi kunne diskutert denne atferden i stedet for å diskutere meg som privatperson eller å finne på nye argumenter slik som den forrige jeg prata med (tror det lillemamma eller noe sånt hun het) som mente at jeg hadde skrevet alle kvinner, selv om jeg kun har ment kvinner som har følt seg truffet...

Hvordan skal man besvare den slags retorikk da? Først og fremst måtte jeg motsvare og besvare spørsmål av argumenter hun har funnet opp? Altså fantasert i sitt eget hode?

Vi menn har det nok også på samme måte, det er ikke kult for en mann som jobber hele tiden og gjør all husarbeide for at dama skal sitte hjemme hos en kar fra uzbekistan og spille klespoker og fortelle om dusten hjemme som spanderte treliter hvitvin hun tok med seg.

Skrevet

Ordet hore har mistet sin betydning, syns jeg. Man bruker det om alt mulig om dagen, hvertfall unge mennesker. Hadde ikke tatt det så veldig seriøst om jeg fikk det slengt etter meg.

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Enkelte kvinner tåler ekstra dårlig å bli vraket til fordel for en kvinne de anser for å ha lavere status enn seg selv.

Skrevet

Rart at kvinner som har en så stor forskjærlighet mot tilfeldig ligg og samleier med fremmede samtidig utviser den aller største forakt mot horer?

Blir ikke ikke det litt selvmotsigende dersom vi tenker oss om litt?

Skrevet (endret)
Rart at kvinner som har en så stor forskjærlighet mot tilfeldig ligg og samleier med fremmede samtidig utviser den aller største forakt mot horer?

Blir ikke ikke det litt selvmotsigende dersom vi tenker oss om litt?

Like selvmotsigende som du selv kanskje er, Waco?

Hadde vært kjempe flott om du faktisk kunne ta opp noe uten å måtte vri om på alt man svarer og spørre spørsmål som er reflektert på en måte som om kvinner faller under en eller to stereotyper. Disse fantasifulle senarioene du (og brutal mann hvis jeg husker riktig) kommer med hvor den norske mannen alltid er offer for den fæle norske kvinnen som kun er ute etter penger og å ligge rundt er lite saklig og veldig fantasifulle, så å sammenligne "dere menn" med disse kvinnene som ble mobbet og diskriminert blir bare feil.

Jeg trodde man skulle snakke om mobbing, rasisme og si diskriminering i denne tråden jeg, men den gang ei. Menmen, litt underholdning og drama i hverdagen må man jo ha så jeg kaster meg inn i denne kunnskapsrike hvamankankalledet :lol:

"Vi menn har det nok også på samme måte, det er ikke kult for en mann som jobber hele tiden og gjør all husarbeide for at dama skal sitte hjemme hos en kar fra uzbekistan og spille klespoker og fortelle om dusten hjemme som spanderte treliter hvitvin hun tok med seg."

En senario som er ren oppspinn eller en virkelig hendelse som har traumatiser en mann for livet?

Stay tuned så kanskje vi finner ut!

Endret av Kiyo
Skrevet

Må forresten si at jeg er imponert over Waco's evne til å overse spørsmålene som er rettet mot han, som han ikke liker (?)

En egenskap som er mestret til perfeksjon :enig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...