Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 I flere uker nå har jeg slitt med hovne ben, legger, ansikt og fingre... og da snakker jeg om plagsomt hovent, veldig mye vann i hele kroppen! Jeg har gjort ALT! Ligget med bena høyt, unngått mye salt, drukket mye vann, drukket mindre vann, lett vanndrivende tabletter.... ingenting har hjulpet. Legen har tatt alt av prøver, lyttet på hjertet, sjekket nyrefuksjon, sjekket for blodpropper, men har ikke funnet noe som helst. På lørdag var jeg ILLE, og nesten like ille var jeg i går formiddag... ansiktet var så hovent at det føltes ut som om det ikke var sirkulasjon i det i det hele tatt. Jeg lette helt desperat etter noe som kunne hjelpe, og endte opp med å kaste i meg 2 antihistaminer. 4 timer senere var mye av ødemet borte, og da jeg våknet i morges kunne jeg for første gang på flere uker se "håklakulen" (jeg har aldri funnet ut hva ordet er på bokmål... den kulen på utsiden av ankelen, der leggen går over til fot), og var ikke hoven i det hele tatt i føttene og hendene... det sitter bare litt igjen i ansiktet. Det er altså tydelig at det dreier seg om en allergi.... men hva slags allergi kan utløse slike problemer? Jeg er allergisk mot bjørk, or, hassel, burot, husstøvmidd og hund, men ikke noe annet i følge allergitest foretatt tidligere i år. Er det noen som har noen gode forklaringer eller gode gjettinger på hva det er jeg har opplevd her? Jeg vil være veldig glad for alle tips jeg kan sjekke ut, for dette vil jeg ikke oppleve flere ganger.
Gjest here Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 høres jo veldig ut som allergi uten at jeg kan si nøyaktig hva? bruker du ikke allergimedisiner til vanlig? de siste årene har jo pollen vært så kraftig at selv ikke-allergikere har utviklet allergi. rart at ikke legen tester ut allergimedisin på deg til daglig når du hovner slik opp.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 høres jo veldig ut som allergi uten at jeg kan si nøyaktig hva? bruker du ikke allergimedisiner til vanlig? de siste årene har jo pollen vært så kraftig at selv ikke-allergikere har utviklet allergi. rart at ikke legen tester ut allergimedisin på deg til daglig når du hovner slik opp. Takk for svar. Jeg bruker allergimedisiner til vanlig siden det er luftveisplager jeg har. Men jeg har alltid brukt å ha en "pause" mellom bjørkepollenspredningen og burotpollenspredningen, derfor har jeg ikke tatt allergitabletter de siste ukene. I "pausen" er nesespray tilstrekkelig for å holde allergien i sjakk. Men når jeg hovner slik opp, er det jo ikke lenger snakk om luftveisallergi... det er en totalt fremmed reaksjon for meg. Kan man få slike reaksjoner på pollenallergi da? Den vanligste grunnen til at man blir hoven ved allergi, er vel lokal hevelse i munn/hals/svelg hvis man reagerer akutt på matvarer, evt sirkulasjonssvikt ved anafylaktisk sjokk...? Og dette er jo ikke noe slikt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå