Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest TS :)
Skrevet

Hei!

Våknet i dag morges med hoven leppe, og til min store fortvilelse var det igjen munnherpes. Ikke er det bare bare å komme seg til lege heller, for jeg står fortsatt på venteliste for fastlege her i byen. Han jeg egentlig står ført opp hos, er på andre siden av landet.

Derfor lurte jeg på om noen har noen gode råd og tips, som jeg ikke trenger reseptbelagte kremer for? Setter stor pris på alle tips! Har nettopp startet i ny jobb, og er ikke så veldig kult å stå foran kundene med en stor og blemmefylt leppe.

(Så gjennom andre tråder om munnherpes, men der var det stort sett bare om reseptbelagte kremer. Om jeg tar feil og det allerede finnes en slik tråd, så er det bare å linke til den og låse denne.)

Hilsen TS :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Te-tre olje (Tea tree oil) produkter fra body shop.

I norge får du kjøpt en blemish-stick, de selger desverre ikke den rene oljen lenger. Men det funker for min del ihvertfall.

Ellers har jeg bare reseptbelagte tips desverre

Gjest Grafica
Skrevet

Du får kjøpt Antix på apoteket som IKKE er reseptbelagt, du får også Compeed munnsårplaster som også funker knall. Antix fungerer fint på meg når jeg får herpesutbrudd hvertfall.

Skrevet
Du får kjøpt Antix på apoteket som IKKE er reseptbelagt, du får også Compeed munnsårplaster som også funker knall. Antix fungerer fint på meg når jeg får herpesutbrudd hvertfall.

funker Antix fort ? Jeg er alltid på utkikk etter mirakelkurer de få gangene jeg får herpesutbrudd

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Med Antix går det over i løpet av 3-5 dager hos meg hvertfall, mot en ukes tid uten. Om jeg begynner å smøre på med en gang jeg kjenner begynnende tegn så går det fortere. Som de sier på reklamen: "ha den alltid i veska" :)

Endret av Grafica
Skrevet

Jeg har også brukt antix.. Hvis jeg kjenner at jeg begynner å få munnsår, så smører jeg på og da bryter det ikke frem... Bruker det endel ganger i løpet av den dagen jeg merker at det begynner å komme...

Det er også en annen som fungerer bra på meg.. Prolip heter det... Bruker det på samme måte som antix..

Munnsårplasteret fungerer best hvis du får munnsåret midt på lippen og ikke i munnviken.. Da faller det bare av :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...