Gå til innhold

Å vente på vårt Lille Mirakel

SøsterLiten

Anbefalte innlegg

Har ikke vært hos fastlegen vettu... og så er man automatisk satt opp til fødeplass der man har tilhørighet til faktsik, så SØF har jeg uansett... men som sagt... ikke lyst til å være der... men er stygt redd jeg må.

Tuller du??? Søker de så tidlig? Og Oslo som har så mange steder å ta av.. jøsses.

Man skal alltid ha med urinprøve på svangerskapskontroll ;) Så nå vet du det. Og man trenger heller ikke å ta Hb hver gang man er til kontroll... mange legekontor som tror dette og gjør denne praksisen, men er kun nødvending første gang og i uke 28... så sant man ikke har mistanke om ekstrem lav Hb da, men da har man vel gått i bakken før det :ler:

Fikk du ikke plastmappe med helsekortet? Det fikk jeg, trodde det var sånn standard jeg. Alle disse jentene jeg har hatt inne på lab'en til ktr. har alltid hatt masse papirer og plastmappe rundt. Fikk du bøker da? De er kjempe fine å lese i og man finner mye info der :nigo:

Det er når man har bikket over 12 uker at ting er tryggere ;) Men det er jo jammen meg ikke lenge til, en måned vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg søkte aldri om noen fødeplass når jeg ventet Vesla og ikke har jeg søkt om noe nå .. Kan ikke tenke meg at de kaster meg på dør hvis jeg dukker opp midt i en fødsel :klø: Men her er det ikke så mange steder å velge i heller da.. Kanskje det har noe å si ?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du??? Søker de så tidlig? Og Oslo som har så mange steder å ta av.. jøsses.

Man skal alltid ha med urinprøve på svangerskapskontroll ;) Så nå vet du det. Og man trenger heller ikke å ta Hb hver gang man er til kontroll... mange legekontor som tror dette og gjør denne praksisen, men er kun nødvending første gang og i uke 28... så sant man ikke har mistanke om ekstrem lav Hb da, men da har man vel gått i bakken før det :ler:

Fikk du ikke plastmappe med helsekortet? Det fikk jeg, trodde det var sånn standard jeg. Alle disse jentene jeg har hatt inne på lab'en til ktr. har alltid hatt masse papirer og plastmappe rundt. Fikk du bøker da? De er kjempe fine å lese i og man finner mye info der :nigo:

Ja det er helt sant, de søker så tidlig! Derfor jeg bestillte meg time hos legen nå.

Jeg fikk med meg urinprøve HVER gang når den ekstremt koselige sitrondama hos legen så uhyggelig vennlig informerte meg om det. Hvis det er så viktig så kan de jo bare si det når man bestiller time eller? Jeg har hentet med meg et par glass fra jobben nå så I'm covered.

Jeg fikk ikke plastmappe :snurt: jeg fikk ikke bøker heller så jeg måtte dra til mitt lokale helsesenter og spørre om de hadde noe. De hadde ikke den jeg helst ville ha, men jeg har en gammel verson fra 2007 som bestis E har gitt meg.

Uke 12 kom kom koooooom!! Jeg vil så gjerne gjerne slappe av litt mer! :)

Jeg søkte aldri om noen fødeplass når jeg ventet Vesla og ikke har jeg søkt om noe nå .. Kan ikke tenke meg at de kaster meg på dør hvis jeg dukker opp midt i en fødsel :klø: Men her er det ikke så mange steder å velge i heller da.. Kanskje det har noe å si ?

Anderledes i Oslo ja... Vi har flere steder, men det er allikevel ikke plass til alle alltid. En arbeidskamerat sin kone måtte føde i Bærum. De prøvde en "frekkis" ved å bare dra til RH, men da ble hun satt i ambulanse til Bærum gitt! hehe...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lese*

og

:pasha:

:strix: :strix: :strix:

Må jo kaste mer så det ikke blir brukt opp! :nigo:

Kom og få så masse du vil pusilus!! 2010!!! ;)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastmappe har eg heller ikkje fått. :sukk: Det høyrtest jo skikkelig praktisk ut. Eg fekk derimot ein C5-konvolutt til det første gravidhelsekortet mitt, så det har eg brukt på dei to andre også. Det fungerer, men skulle veldig gjerne heller hatt plastmappe. :Nikke:

Kva bok har du lånt av bestis? Eg trur eg er mest fornøyd med svangerskapsboka frå Sandvik (med "Til mor" og "Til far" utanpå). Om det er den du vil ha, skal det vera mulig å bestilla den direkte frå forlaget. Det er også ei bestillingsside på Babyverden, men den ser visst ikkje ut til å fungera, så då skal det gå an å kontakta forlaget direkte. Her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er den til mor og til far jeg ønsker også... men den var de så klart tomme for når jeg var hos jordmor.... fikk masse annet rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SøsterLiten :)

Hvordan går det med deg? Er formen fin?

Jeg fant litt info her som jeg vet du spurte om for noen dager siden. På barnimagen.no så står det:

Når det står uke 1, så betyr det at du er i din første uke. Du er ikke gravid ennå, men vil høyst sannsynlig bli det i slutten av uke 2. Babyen vil således ligge to uker etter deg. Derfor har vi lagt inn både mors og babyens graviditetsuke.

Dette med hvilken uke man er i er ikke lett. Men det er slik at når du feks får opp uke 14 her, i forhold til teminen din, så betyr det at du har 13 fullgåtte uker bak deg og er x antall dager inne i din 14. uke.

Så når man er litt over 6 uker på vei, så er man i uke 7 :)

Søking av fødeplass allerede høres jo helt sprøtt ut, men det er nok annerledes i Oslo enn på mindre steder ja. Jeg kjenner ei som har forklart hvordan det er i Stockholm: dersom det er fullt på et sykehus når man skal føde, så må man reise videre til neste sykehus, og er det fullt der også så må man reise videre igjen... Tenk at de kan gjøre sånt mens folk er igang med fødselen, og må stresse med å kjøre fra sykehus til sykehus i tillegg. Sånt har jeg aldri hørt om i Norge hvertfall.

Håper du får ei flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anderledes i Oslo ja... Vi har flere steder, men det er allikevel ikke plass til alle alltid. En arbeidskamerat sin kone måtte føde i Bærum. De prøvde en "frekkis" ved å bare dra til RH, men da ble hun satt i ambulanse til Bærum gitt! hehe...

:klemmer:

Hun ble det altså !! Jøss.. Da er jeg litt glad jeg bor i en mindre by :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Jenter!

Sorry at jeg er fraværende, men jeg er helt utslitt for tiden!

Var i kobenhavn for å feire en kompis i helgen og kommer meg liksom ikke etter det. Huff... Er ikke akkurat midtpunktet på festen lenger som dere skjønner meg... Sover og sover og sover--- :sove:

derfor er jeg ikke her inne så mye heller... :sjenert:

Jeg lover å komme sterkere tilbake når jeg har kommet meg litt..

Dreia: Ja, det er den jeg mener! Jeg har den fra 2007, men en del av permisjonsregler og litt sånn er jo anneledes nå så... Det er jo greit å vite sikkert liksom! :)

Skal komme meg inn på babyverden en av dagene og bestille.

:klem: takk for hjelpen! :kose:

Honning: Jeg har skjønt det nå. Skal ikke være lett hva? :fnise: Takk for svar :kose: Formen er ikke helt på topp, men jeg tar alt på strak arm bare det blir bebis av dette! :nigo: Hvordan er det med deg??

Devilina: Håper helgen din var super også!! :klem:

Jeg fikk forresten plass på RH! :nigo: Fikk svar igår :hoppe:

Vi er nå veldig fornøyde med valget vårt. :) Deilig å ha det i "boks" :jepp:

Og dere.... Jeg var på ul igår!!!!! Lille knøttet er blitt en reke og bank bank bank gjorde hjertet!! Nå er det bra sjanser har altså! :nigo:

Kanskje jeg kan begynne å slappe av litt?? nei... tror ikke det nei...

Håper dere alle har det bra! Lover å gå inn til dere alle snart!

Klemmer til dere alle skjønninger!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reka :hjerte: Så bra du fikk plass på RH!!!! Tenkte å høre med fastlegen min om hva han synes... om det er noe vits i å søke eller ikke... kan jo hende jeg har litt sjangs siden jeg liksom har blitt fulgt opp der fra starten av :) Men ikke noe krise om det ikke går. Hørte med kjære nå om hva han synes... han syntes det var langt.. da måtte jeg le og si... tror du en fødsel kommer på en to tre? Det er snakk om veer, rier og de kan vare flere timer... etc...

Typisk førstegangs fedre :ler:

Skjønner godt at du er trøttings, det hører med :strix:

Foresten.. er du over 8 uker nå? Er det ikke nå man kan begynne å kalle det foster? :klø: husker ikke om det var uke 8 eller 10.

Har foresten døpt mini for LilleReke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bankande hjerte. :rødme:

Og den trøttheten - ikkje akkurat ukjent. :fnise: Det hender eg fremdeles søv i 2-3 timar etter jobb utan å få meir problem enn vanlig med å sova på natta. Men heldigvis treng eg ikkje den middagskvilen kvar dag lenger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er du? :klø:

Ligger du bare rett ut og sover? :fnise:

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Det merkes at man blir litt trøttere for tida ja :kose:

Honning: Jeg har skjønt det nå. Skal ikke være lett hva? :fnise: Takk for svar :kose: Formen er ikke helt på topp, men jeg tar alt på strak arm bare det blir bebis av dette! :nigo: Hvordan er det med deg??

Det skal ikke være lett å finne utav sånne ting nei, måtte søke litt på det jeg også her ;)

Så lenge det blir bebis av det så gjør det ingenting å være litt dårlig nei. Helt enig :Nikke:

Selv har jeg ingenting å klage over så langt og formen er stort sett veldig fin. Er rundt disse tider kvalmen begynner hos mange, så jeg venter på at det skal komme til meg også ;)

Slapp av, sov mye og nyt dagene så godt du bare orker :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Innom å puster liv i boka ;)

Sammtidig som jeg ønsker deg og lillemann en flott helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...