Jentepusen Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Jeg klarer ikke få toppen ren, åh gud jeg savner keramisk topp... men har ikke det her jeg leier Noen tips på hva jeg kan gjøre? Har prøvd mr muscle uten resultat, har fett flekker jeg ikke får av....
Gjest antigartner Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Prøv med salmiakkvann og jif skurekrem. Det bruker å ta knekken på det meste av flekker og "inngrodd" fett. Lykke til!
Titti72 Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Jiff skurekrem og en gryteskrubb. Gni hardt! Hvis det er det som er rundt stekeplaten, så varm platen litt, og vask med gruteskrubb og jiff. Går det ikke bort, bruk stålull og jiff forsiktig
fargegla82 Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Jiff skurekrem og en gryteskrubb. Gni hardt! Hvis det er det som er rundt stekeplaten, så varm platen litt, og vask med gruteskrubb og jiff. Går det ikke bort, bruk stålull og jiff forsiktig Det gir ikke riper asså? fønker fett med gryteskrubb når oppvaskekommen trenger en vask- blankt og fint",)
Titti72 Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Gnir du for hardt så kan det nok bli riper. Hvis o\platen er lunken så løsner det lettere. Jeg bruker gryteskrubb og Jiff i vasken for å få den fin.
Kamikatze Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Bland salmiakk med grønnsåpe, eller annet tjuktflytende, smør på, ta en tur eller middagshvil, og se om ikke det fastbrente blir litt bløtere og mer medgjørlig. Sitter det hardt i plata fortsatt, skru den på, hell på litt rent vann og skrap med steikespade/stålbørste. Den må være så varm at vannet koker med en gang, men ikke så varm at det "preller av". Stålbørste med treskaft er best. De er rimelige hos verktøyspusherne og de som selger gutteleketøy. :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå