Gå til innhold

plaskebasseng fra Biltema

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Cecilieuk_*
Skrevet

Hei,

Jeg har sett Biltema har et plaskebasseng (reklamert på forsiden på nettsidene deres) hvor det står Ø180 (regner med det er diameter?) og 1000 liter. Hva blir høyden tro?

Er det noen som har dette plaskebassenget, og vil det fungere for en voksen person eller to å få plass her? På verandaen min har jeg ca 180cmx180cm til rådighet, om jeg skal slippe å gå oppi bassenget på vei til verandabordet.

Vet noen også om det vil fungere å kjøpe til et manuelt vannfilter for å rense vannet? Ser de store bassengene har egne luker gjennom sideveggene for å feste filter i.

Jeg spør nå,- lørdag kveld, for kom hjem fra Toys R Us i dag med et basseng på 178cmx191cm, men litt usikker på om jeg skal blåse opp det eller vente til mandag med å kjøpe dette blå plaskebassenget.. Det jeg har kjøpt fra Toys R Us har bildet av søte fisker og blekkspruter på seg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper du har tenkt på at vann veier endel - tåler verandaen vekten, eller lander både du, verandaen og vannet hos naboen under?

Gjest Gjest_cecilieuk_*
Skrevet

Hei,

Jeg bor i terasseblokk hvor veranda er sammenhengende betong for ca 8 leiligheter bortover.

Tanken har slått meg, men bør jeg revurdere?

~cecilie

Jeg håper du har tenkt på at vann veier endel - tåler verandaen vekten, eller lander både du, verandaen og vannet hos naboen under?
Skrevet
Hei,

Jeg bor i terasseblokk hvor veranda er sammenhengende betong for ca 8 leiligheter bortover.

Tanken har slått meg, men bør jeg revurdere?

~cecilie

Det skal stå i papirene for bygningen hvor mye vekt verandaen tåler. Så se i papirene du fikk når du kjøpte, eller kontakt de som bygde huset.

• 2 uker senere...
Skrevet
Det skal stå i papirene for bygningen hvor mye vekt verandaen tåler. Så se i papirene du fikk når du kjøpte, eller kontakt de som bygde huset.

Nå som det er gråvær er ikke trangen like stor.. men tror uansett jeg skal droppe det. Hva skjer med leilighet til naboen under om det skulle gå hull på bassenget og 800liter vann renner ut...vil ikke ha noe erstatningskrav på meg.. Det er nylig gjort ekstensivt arbeid for å reparere verandaer i borettslaget pga lekkasje fra regn til naboer i etg'ene nedover..men men.. er denne "hvis?" som bekymrer meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...