Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 6. juli 2009 #21 Skrevet 6. juli 2009 Supert med mange synspunkter. Jeg også føler det er litt frekt å spørre hvor mye, og at hun vil føle det ubehagelig å si det... Vi betaler jo en natt med overnatting på et nydelig sted, Thorskog slott med middag og frokost som en takk for at hun sitter barnevakt. Så vil vi gjerne at hun er med i vielsen uten at hun sitter barnevakt. Ville dere satt pris på det? Blir det feil siden hun ikke kan komme til middagen da hun sitter barnevakt? Lurer på om det er koselig gave og at vi betaler henne litt mindre enn om hun ikke har lyst til å være med? I vår vennegjeng som jeg har sagt flere ganger her inne, så hadde ikke vi betalt eller tatt oss betalt for dette. Det at hun får delta på fredagen og i vielsen er jo veldig hyggelig i seg selv. Men nå må jeg også legge til at jeg ikke ser det som "en gave" fra brudeparet at man inviterer til bryllupsfest eller til deler av festen. Det er jo dere som også ønsker å ha henne der ikke sant? Men selvsagt hyggelig at dere spanderer en ekstra natt på henne fredagen, så lenge hun også ser på det slik. Dvs. er hun samboer/gift? Blir mannen bedt med? Hun syntes det er greit å være med fredag, og ikke lørdag (føler seg ikke utenfor på en måte?). Hvor skal hun sitte barnevakt? Hvor gamle er barna? Så også noen som kommenterte om hvor god venninne hun faktisk var i.o.m. at hun ikke var invitert i selve bryllupet. Hallo! Man kan ha veldig mange gode venner selv om ikke alle faktisk blir bedt i bryllupet. Ting koster og noen ganger må man prioritere. Jeg hadde gitt henne et gavekort på SPA o.l. Penger er for meg helt uinteressesant, men folk er jo forskjellige. Hva med et gavekort og et ekstra hyggelig kort ved siden av hvor du skriver hvor mye dette betyr for dere?
Gjest pis Skrevet 6. juli 2009 #22 Skrevet 6. juli 2009 Supert med mange synspunkter. Jeg også føler det er litt frekt å spørre hvor mye, og at hun vil føle det ubehagelig å si det... Vi betaler jo en natt med overnatting på et nydelig sted, Thorskog slott med middag og frokost som en takk for at hun sitter barnevakt. Så vil vi gjerne at hun er med i vielsen uten at hun sitter barnevakt. Ville dere satt pris på det? Blir det feil siden hun ikke kan komme til middagen da hun sitter barnevakt? Lurer på om det er koselig gave og at vi betaler henne litt mindre enn om hun ikke har lyst til å være med? Den overnattingen og frokosten har liten verdi. Den får hun fordi dere ønsker og fordi det er praktisk for dere. Å være med på en vielse uten å være barnevakt? Hmm. Kom ned fra deres høye hest. Det er DERES bryllup og ikke hennes. Jeg vil da aldri føle meg spesielt beæret ved å overvære en vielse. Hadde jeg vært en venninne og blitt spurt om en sånn tjeneste så hadde jeg kanskje blitt fornærmet. Jeg er bra nok til det, men ikke ellers. Er det en bekjent eller en venn av en venn så stiller jeg gjerne opp. Det her har ingenting med om at jeg ikke stiller opp for venner. Ei jeg kjenner serverte i et bryllup. Hun fikk 1000 kr for kvelden. Dere bør betale mer for kveld og natt og morgen. Vi snakker her om 4 unger da.
krillan Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #23 Skrevet 6. juli 2009 Jeg vil absolutt betale henne ja. Det er mine to barn og mine forlover sine to barn. Jeg mener så absolutt ikke at hun ikke skal få betaling om hun kommer i vielsen. Det synes jeg hadde bare vert veldig hyggelig om hun vil være med på. Hun er en utrolig søt venninne som jeg synes er fantastisk med barn. Hun er en venninne som jeg setter pris på for det,selv om ikke har hatt tid til å være så mye sammen privat. Og jeg vil betale henne uansett, for det er litt av en jobb å passe fire barn. Det vet jeg selv.... Den første natten er på en måte betaling føler jeg også, som jeg blir glad for om hun vil være med på. Vi betaler ganske mye for et rom, middag,frokost og lunch fra fredag til lørdag da jeg vil at hun skal være med og kose seg og ikke sitte barnevakt da. Så vil jeg gjerne betale henne litt ekstra i tillegg, men jeg lurer på hvor mye. Men 1000 kr er greit?
The Kitten Skrevet 6. juli 2009 #24 Skrevet 6. juli 2009 Jeg vil absolutt betale henne ja. Det er mine to barn og mine forlover sine to barn. Jeg mener så absolutt ikke at hun ikke skal få betaling om hun kommer i vielsen. Det synes jeg hadde bare vert veldig hyggelig om hun vil være med på. Hun er en utrolig søt venninne som jeg synes er fantastisk med barn. Hun er en venninne som jeg setter pris på for det,selv om ikke har hatt tid til å være så mye sammen privat. Og jeg vil betale henne uansett, for det er litt av en jobb å passe fire barn. Det vet jeg selv.... Den første natten er på en måte betaling føler jeg også, som jeg blir glad for om hun vil være med på. Vi betaler ganske mye for et rom, middag,frokost og lunch fra fredag til lørdag da jeg vil at hun skal være med og kose seg og ikke sitte barnevakt da. Så vil jeg gjerne betale henne litt ekstra i tillegg, men jeg lurer på hvor mye. Men 1000 kr er greit? Jeg synes 1 000 kroner er passelig.
krillan Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #25 Skrevet 6. juli 2009 (endret) Jeg ville satt pris på å bli invitert i vielsen. Jeg synes ikke dere burde betale henne mindre om hun sier nei til å bli med i vielsen. Da blir hun jo på en måte straffet for det. Jeg synes 1 000 kr i lønn er rimelig. Det er faktisk ganske mye arbeid å passe fire barn så lenge. Hvis du ikke har lyst til å gi henne kontanter, kan du kjøpe et gavekort. Da har jeg uttalt meg feil, mener absolutt ikke at hun skal få mindre betalt fordi hun kommer i vielsen. Det er bare veldig hyggelig. Det har for meg ikke noe med betaling i det hele tatt. Det jeg mente var at hun får den første natten som en gave hvor hun koser seg med middag, med en del venner og familie, overnatting, frokost, lunch som vi betaler for henne som en del av gaven for at jun sitter barnevakt neste dag, og i tillegg betale henne for jobben hun gjør dagen etter... Endret 6. juli 2009 av krillan
The Kitten Skrevet 6. juli 2009 #26 Skrevet 6. juli 2009 Da har jeg uttalt meg feil, mener absolutt ikke at hun skal få mindre betalt fordi hun kommer i vielsen. Det er bare veldig hyggelig. Det har for meg ikke noe med betaling i det hele tatt. Det jeg mente var at hun får den første natten som en gave hvor hun koser seg med middag, med en del venner og familie, overnatting, frokost, lunch som vi betaler for henne som en del av gaven for at jun sitter barnevakt neste dag, og i tillegg betale henne for jobben hun gjør dagen etter... Nå skjønner jeg hva du mente. Jeg ville valgt å betale henne fremdeles.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #27 Skrevet 7. juli 2009 Et gavekort på rundt 600 - 1000,- ville jeg gitt. F.eks til spa eller billetter til en konsert/teater e.l. alt etter hva slags type person hun er. Rundt her er det ikke vanlig med betaling i form av penger til venner som hjelper til å sitte barnevakt, servere e.l. i bryllup. Men det er vanlig å gi en ting/gavekort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå