Gå til innhold

Dorms, blandet eller hunkjønn?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kommer til å bo på hostel i august, og er usikker på om jeg kommer til å velge blandet eller rene hunkjønnsrom.

Dere som har mer erfaring, hva er fordelene og ulempene med de to alternativene?

Jeg reiser alene, og kommer jevnt over bedre overens med menn eller "tomboys". Men jeg antar at det er undervekt av svært feminine jenter på slike hostels?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg for min del liker best blandede omgivelser. Er jeg i jentemiljøer for lenge av gangen blir jeg helt gal av al drittsnakking, baksnakking og intriger. man kan jo være heldig med folket, men.. hadde nok valgt blandet selv

Skrevet

Jeg har sovet i begge deler flere ganger, og det er ikke store forskjellen.

Er du en sjenert type som ikke vil skifte i samme rom som gutter, bruke badet mens det står tre gutter i kø utenfor osv, så vile jeg ha valgt jente-dorm. Men om ikke du skulle være veldig nøye på sånne ting så har det ikke så mye å si. :)

Det som er viktigere å se på er antall senger på rommet. Er det 20 senger, vil det være mye bråk, folk som skrur av og på lys iløpet av natten, osv. Er det 3-4 senger vil det selvfølgelig bli mer rolig. Så om du sover lett, er dorms med færre senger å foretrekke.

Den eneste ubehagelige settingen med blandede dorms jeg har vært borte i var da jeg endte på rom med 3 rimelig lugubre gutter/menn, han ene var ikke helt til stede og snakket til folk som ikke var der, og de var rett og slett ikke helt gode noen av de. Det ble med den ene natta for å si det sånn... :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det er det jeg tenker litt på.

Nå er desverre det eneste hostellet jeg vurderer på det eneste stedet kun utstyrt med 14 manns rom, så stille blir det neppe. Minste er 6 mannsrom, men det er i en annen by. Men jeg sover godt, og det er en sikkerhet i å være flere med blandede rom når det kommer til slike situasjoner som Twink her beskriver. Skal mer til for å havne på rom med 5 tullinger enn 3.

Sjenert er jeg stort sett ikke, tror jeg. Vet faktisk ikke hvordan jeg er med totalt fremmede. Men uansett, snu seg mot veggen eller trekke dyna litt opp og jeg er i boks tenker jeg.

Heller mer og mer mot blandede rom, men helt avgjordt er det ikke ennå pga at jeg må uansett vente til ut i neste uke for å vite når jeg er hvor.

Gjest padawan
Skrevet (endret)

når jeg har vært ute å reist har jeg møtt enkelte jenter som har foretrukket å bo på jentedorms men disse er i klart mindretall. det hele koker ned til hvor sjenert du er oghvor godt du sover. den største sovesalen jeg har bodd på var det 24 stykker som bodde og jeg hadde ingen problemer med dette.

skal du bo på vandrehjem er det enkelte ting du bør gardere deg mot (blandt annet tyveri) men det er en litt annen sak.

Endret av padawan
Gjest Gjest
Skrevet

Foretrekker jentedorm for alenereiser. Det blir ikke sladder og intriger av vesentlig betydning, ingen drar på tur for å sitte på etasjesengen sin hele kvelden, og du skal vel bytte hostell ofte?

Har en gang opplevd å ikke tørre å gå og legge meg på sovesalen (ikke mange senger) uten følget mitt, pga redsel for å bli alene med en annen beboer som virket ekkel, og det er en kinkig situasjon hvis man ikke har reisefølge.

Skrevet

Jeg har store søvnproblemer, men de er lite påvirker av lyder og uro rundt meg egentlig. Sover jeg, så sover jeg. Har sovet mye på fly, buss ol uten problemer, og har dager jeg ikke får sove selv om alt er perfekt. Så med mindre noen spiller hardrock i nabosengen klokken 3 om natten går det seg nok til. (Og da hjelper det neppe å være i naborommet heller egentlig :ler: )

Tyveri er noe jeg uroer meg litt for ja. Pass, penger og andre papirer kommer jeg trolig til å sove med på kroppen, eventuelt oppbevare hos en venn i nabolaget. Datamaskinen blir hjemme, og vurderer kjøpe en billig minipc kun for nettbruk. Ser ut som det er oppbevaringsbokser på begge hostellene jeg har sett meg ut, så med litt flaks blir minien med meg hjem også.

Skulle tro det er mulig å bytte rom om situasjonen er helt ekstrem? Eventuelt holde meg våken/duppe av i fellesarealet til neste dag og så se an situasjonen da. Men på et 14 mannsrom klarer jeg ikke se for meg det som en reell risiko egentlig. Er litt mer usikker der det er kun 6 senger, men i det området er jeg mer fri med tanke på å bytte hostel, eventuelt høre om de har ledig dobbeltrom.

Alt i alt, flermannsrom er noe jeg håper kan være sosialt og ikke bare et sted jeg sover. Og til dags dato har jeg ennå ikke opplevd å være i en ren jentegruppe og føle jeg kommer inn i samtaler el. Ekstremt forutintatt av meg, men til nå er det slik det har vært (unntakene har vært et par "tomboys" og en m2f :ler: )

Jepp, jeg overtenker dette ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...