Gå til innhold

Sykle Norge på langs

Skywalker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Duhu? Du har ikke vurdert å blogge på engelsk i tillegg? Jeg har endel amerikanske bekjente som er nyskjerrige på deg, og norsk kunnskapene de har strekker seg ikke stort utover "FAEN!". :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Skulle til å spørre om du leser engelsk greit og så kom det en ny post her ;) Jeg kan vurdere å oversette for deg om du er interessert, men jeg føler meg ikke helt bekvem med det uten at du er i stand til å lese gjennom det for godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah. Mobilen bør være grei skuring.

Det finnes for laptoper også, men jeg mener katta her mente det var liten sjanse for at de virket il mitt bruk. Usikker på ditt dog.

Om jeg ikke husker feil veier de i underkant av 1 kg, selges i England og koster rundt 2000 NOK.

Kan se om jeg finner de igjen her i linkhaugen min :)

-H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes for laptoper også, men jeg mener katta her mente det var liten sjanse for at de virket il mitt bruk.
Du må bare se å "bumpe" tråden din, slik at jeg finner den igjen. Driver å fabulerer litt omkring ulike alternative energikilder, og hvilke som er medt kostnadseffektive til hva og når.

Solceller kan funke fint til Skywalking sommerstid. Men det skulle ikke forbause meg om sykkelen har innebygget dynamo i navet allerede. Da er det mye energi som går til spille der sommerstid. Har den det, vil det være meget interessant å høre hvilke pære løkta bruker (spenning i Volt (og Watt eller strømstyrke)). Og selvsagt hvaforslags datamaskin det gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Namme! Stekt brevdue ... er det det som kalles post mortem? :ler:

Skal undersøke litt. Ulempen med solceller er at de blir omfangsrike om de skal brukes til noe fornuftig. Men med et ladebehov for å fylle et PC-batteri sommerstid i løpet av to-tre døgn, med mulighet for nettstrøm en gang i blant, tror jeg skal funke greit. Kommer tilbake til det ved en seinere anledning. Vi glemmer dynamoen, for den gir bare ekstra "tyggemotstand".

Her blir det ingen ny sykkel uten navdynamo, men jeg tror flere og flere kommer med det originalt. - Kjørelys uten ekstramotstand, og dermed økt sikkerhet. Men nå seilte tankene sin egen retning.

Jeg har kjøpt en håndfull "kjipe" oransje refleksvester, sånne som poppet opp i alle butikkene til en tjuekroning i dagene før de ble påbudt i bil. Tenkte å sy de om til vesketrekk, slik at jeg fikk en større flate. Er så himmelropende stor forskjell på når jeg oppdager syklister, alt ettersom hva de har på. Og merker at jo større fluoriserende flate, jo større avstand innvilger bilister meg, når de passerer.

Snakkes ... her kom sola! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...