Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har vært noe overvektig de siste 4 - 5 årene, ca 10 kilo over idealvekt (etter svangerskap). Jeg har tenkt å ta skjeen fatt og kvitte meg med disse kiloene. Flesket ligger stort sett over hofter, lår og legger. Jeg føler at jeg har veldig tunge ben, om morgenen kan jeg kjenne meg helt nummen i den siden jeg har ligget på, kjennes som "dau-flesk". Dessuten er både legger og lår kraftige og omfangsrike, som overstappede pølser. Jeg har nok noe muskulatur inni flesket, og sikkert kraftig benbygning, men jeg mistenker at det er mye flesk og dårlig blodsirkulasjon som gir denne tyngdefølelsen. Jeg har litt åreknuter, men ikke så mye at det skulle bety noe i denne sammenheng, de vises knapt. Er det noe jeg kan gjøre for å få "levende bein" igjen. Jeg har selv tenkt på følgende: - kondisjonstrening, dvs rask gange eller jogging - dusj: skifte raskt mellom kaldt og varnt vann (au.....) - masssasje, men vet ikke hvor, hva slags type...? Noen som har råd til meg?
Gjest Gjest_mina_* Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har vært noe overvektig de siste 4 - 5 årene, ca 10 kilo over idealvekt (etter svangerskap). Jeg har tenkt å ta skjeen fatt og kvitte meg med disse kiloene. Flesket ligger stort sett over hofter, lår og legger. Jeg føler at jeg har veldig tunge ben, om morgenen kan jeg kjenne meg helt nummen i den siden jeg har ligget på, kjennes som "dau-flesk". Dessuten er både legger og lår kraftige og omfangsrike, som overstappede pølser. Jeg har nok noe muskulatur inni flesket, og sikkert kraftig benbygning, men jeg mistenker at det er mye flesk og dårlig blodsirkulasjon som gir denne tyngdefølelsen. Jeg har litt åreknuter, men ikke så mye at det skulle bety noe i denne sammenheng, de vises knapt. Er det noe jeg kan gjøre for å få "levende bein" igjen. Jeg har selv tenkt på følgende: - kondisjonstrening, dvs rask gange eller jogging - dusj: skifte raskt mellom kaldt og varnt vann (au.....) - masssasje, men vet ikke hvor, hva slags type...? Noen som har råd til meg? Så flott at du ønsker å gjøre noe! Et råd: ikke hopp på lettvinte løsninger, de er for gode til å være sann. Jeg råder deg til å få et sunt kosthold, og komme deg i aktivitet. Avhengig av hvor tung du er, start med lite belastende aktiviteter for rygg og knær. da tenker jeg som du selv sier rask gange. Jogging er ganske belastende, og kan øke sjangsen for belastningsskader, spesielt hvis du har endel kilo ekstra. å sykle er veldig bra og skånsomt, om du har råd anbefaler jeg å investere i en spinningsykkel du kan sykle på inne uannsett vær. Se på kostholdet ditt. Unngå potetgull, brus, kaker osv. Hvit sukker bør du også se om du kan redusere. erstatt gjerne hvitt sukker med brunt eller honning. få inn mest mulig frukt og grønnsaker. Prøv å tenke sunne alternativer hele tiden. Ikke sett deg for høye mål om gangen. Det ødelegger bare motivasjonen, og sjangsen er stor for at du ikke gidder i det hele tatt tilslutt da.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Så flott at du ønsker å gjøre noe! Et råd: ikke hopp på lettvinte løsninger, de er for gode til å være sann. Jeg råder deg til å få et sunt kosthold, og komme deg i aktivitet. Avhengig av hvor tung du er, start med lite belastende aktiviteter for rygg og knær. da tenker jeg som du selv sier rask gange. Jogging er ganske belastende, og kan øke sjangsen for belastningsskader, spesielt hvis du har endel kilo ekstra. å sykle er veldig bra og skånsomt, om du har råd anbefaler jeg å investere i en spinningsykkel du kan sykle på inne uannsett vær. Se på kostholdet ditt. Unngå potetgull, brus, kaker osv. Hvit sukker bør du også se om du kan redusere. erstatt gjerne hvitt sukker med brunt eller honning. få inn mest mulig frukt og grønnsaker. Prøv å tenke sunne alternativer hele tiden. Ikke sett deg for høye mål om gangen. Det ødelegger bare motivasjonen, og sjangsen er stor for at du ikke gidder i det hele tatt tilslutt da. TS Takk for svar Jeg er motivert til å komme i gang nå i ferien, med trening ihvertfall. Dette med massasje og slikt: mulig det er å kaste penger ut av vinduet? Det gir sikkert bedre resultater å komme i fysisk god form, har også tenkt å begynne med styrketrening for å øke forbrenningen. Men jakter litt etter en aktivitet som gir meg en følelse av lette ben...., er så lei av de tunge stokkene mine. Har tenkt på yoga, men vet ikke om jeg har tålmodighet til den type aktivitet. Skal prøve spinning, men har hørt av andre at det er mye bedre trening å gå raskt/jogge, fordi spinning er vektavlastende, i likhet med svømming. Men det skal jo være gøy også, og jogging er vel ikke noe å starte med for en utrent person, får laste ned litt treningsmusikk på ipoden og komme meg ut på raske gåturer! TS
Gjest KatzenThang Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 (endret) Takk for svar Jeg er motivert til å komme i gang nå i ferien, med trening ihvertfall. Dette med massasje og slikt: mulig det er å kaste penger ut av vinduet? Det gir sikkert bedre resultater å komme i fysisk god form, har også tenkt å begynne med styrketrening for å øke forbrenningen. TS Massasje er kjempe effektivt for å få opp blodsirkulasjonen stort sett i hele kroppen. En jeg kjenner fikk feks finere hud i ansiktet av å massere huden sin og få opp blodsirkulasjonen, som igjen førte til bedre oksygen og næring. Men du trenger ikke å ha flere utgifter for å massere bena, kjøp en massasjebok (let på nettet). Sørg for å ha bena helt avslappet og sirkuler med håndflatene 10min hver dag (det er stryking og sirkulasjon som gjør at blodsirkulasjonen får bedre tilgang, det er evt strømper på apoteket som er laget for å gi et spesielt trykk som øker blodgjennomstrømning og sirkulasjonen). Gjør også litt Knebøy, men det må du sørge for å gjøre riktig for deg. Søk på nettet. Lykketil! Endret 5. juli 2009 av KatzenThang
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Massasje er kjempe effektivt for å få opp blodsirkulasjonen stort sett i hele kroppen. En jeg kjenner fikk feks finere hud i ansiktet av å massere huden sin og få opp blodsirkulasjonen, som igjen førte til bedre oksygen og næring. Men du trenger ikke å ha flere utgifter for å massere bena, kjøp en massasjebok (let på nettet). Sørg for å ha bena helt avslappet og sirkuler med håndflatene 10min hver dag (det er stryking og sirkulasjon som gjør at blodsirkulasjonen får bedre tilgang, det er evt strømper på apoteket som er laget for å gi et spesielt trykk som øker blodgjennomstrømning og sirkulasjonen). Gjør også litt Knebøy, men det må du sørge for å gjøre riktig for deg. Søk på nettet. Lykketil! Takk, det skal jeg forsøke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå