Gå til innhold

Solbrent?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har du smerter pga du er solbrent så smør på naturell yoghurt og la det tørke.

Absolutt den beste "medisin" mot solbrenthet her i huset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips! Noen andre som har gode erfaringer med denne metoden?

Gjest Gjest
Skrevet

Har prøvd det flere ganger. Lindrer akkurat når man smører det på (fordi det er kjølig) men etter det har det null effekt på meg iallefall. Men mange sier det funker.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd, men skal man ha flere fordeler enn at det bare er kjølende har jeg i grunnen mer tro på aloe vera enn yoghurt.

Skrevet

Ville også trodd at aloe vera var bedre en yoghurt. Og selvsagt mye mindre grisete. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg prøvde ut dette kjerringrådet nå i helgen og syns det var et helvete.

Yogurten stivner jo, å ikke løser den seg opp i vann heller såå jeg måtte SKRAPE den av med neglene ... AUU !!!!

Det som fikk meg igjennom helgen var, melkeblanding -- altså halvparten melk og halvparten vann dynket i et håndkle som jeg tullet rundt lårene.

Brukte også ibux og masse alo vera, drakk masse vann..

Har forresten hørt at man kan dele en sitron i 2, og smøre saften på solbrentheten... Noen som har prøvd det ???

Skrevet

Noterer: IKKE yoghurt på solbrent hud!

Skrevet

I vinter hadde jeg ligget litt for lenge i solarium og jeg hadde ingen fuktighetskrem igjen. Hva gjør man da? Nemlig, yoghurt ble tingen. Det var jo kjempegodt! Smørte på et tynt lag, det trakk seg rett inn i huden. Bare passet på å ikke ha på for mye, for da kjentes det ut som om det ble et litt stivt lag utenpå huden. Yoghurten hadde akkurat passe konsistens, og huden ble som fløyel etterpå. Skal nevnes at jeg brukte vaniljeyoghurt, så da lukta jeg plutselig skikkelig godt i tilegg! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...