ellen :) Skrevet 3. juli 2009 #1 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg har nettopp ordnet med forsikring på nett, men forsikringen står på meg og bilen står registrert på samboeren min. har pratet med noen andre som sier att det ikke går. stemmer dette? att jeg ikke kan forsikre bilen når den ikke står på meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meticulous Skrevet 3. juli 2009 #2 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg har nettopp ordnet med forsikring på nett, men forsikringen står på meg og bilen står registrert på samboeren min. har pratet med noen andre som sier att det ikke går. stemmer dette? att jeg ikke kan forsikre bilen når den ikke står på meg? Nei, det stemmer ikke. Bilen trenger ikke å være registrert på samme person som står som forsikringstaker. Det går helt fint å gjøre det slik dere har gjort det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #3 Del Skrevet 3. juli 2009 Nei, det stemmer ikke. Bilen trenger ikke å være registrert på samme person som står som forsikringstaker. Det går helt fint å gjøre det slik dere har gjort det nei, det går ikke. jeg prøvde det samme. jeg eide bilen mens samboer hadde forsinkringen. da er ikke bilen forsikret. men det du kan gjøre er å sette din samboers navn på din forsikring, det gjorde jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellen :) Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 3. juli 2009 Nei, det stemmer ikke. Bilen trenger ikke å være registrert på samme person som står som forsikringstaker. Det går helt fint å gjøre det slik dere har gjort det ok takk for svaret, blir litt forvirret av disse reglene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 4. juli 2009 #5 Del Skrevet 4. juli 2009 Det må være samsvar mellom personnummer på bileier og forsikringstaker i meldingen som forsikringsselkspaet sender til Statens vegvesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellen :) Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 4. juli 2009 Det må være samsvar mellom personnummer på bileier og forsikringstaker i meldingen som forsikringsselkspaet sender til Statens vegvesen. ok:) så jeg burde vell ringe dit til mandag jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meticulous Skrevet 4. juli 2009 #7 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Jeg har jobbet i forsikringsbransjen i mange år, og har iallfall sett en rekke tilfeller der forsikringstaker og eier ikke er samme person/firma. Det finnes f.eks en rekke leasingselskaper som eier bilen, mens leaser står som forsikringstaker. Det finnes også en rekke privatpersoner der en eier bilen, mens en annen, som f.eks kvalifiserer til særlig gunstige forsikringsordninger, står som forsikringstaker. Ring og spør forsikringsselskapet ditt, så får du kjapt svar på dette. Endret 4. juli 2009 av Meticulous Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konstabel Snabel Skrevet 4. juli 2009 #8 Del Skrevet 4. juli 2009 Forsikringserklæringen som sendes fra forsikringsselskapet til Statens vegvesen må være på den personen som stor som (hoved)eier av kjøretøyet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå