Gå til innhold

bil forsikring

ellen :)

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp ordnet med forsikring på nett, men forsikringen står på meg og bilen står registrert på samboeren min. har pratet med noen andre som sier att det ikke går. stemmer dette? att jeg ikke kan forsikre bilen når den ikke står på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Meticulous
Jeg har nettopp ordnet med forsikring på nett, men forsikringen står på meg og bilen står registrert på samboeren min. har pratet med noen andre som sier att det ikke går. stemmer dette? att jeg ikke kan forsikre bilen når den ikke står på meg?

Nei, det stemmer ikke.

Bilen trenger ikke å være registrert på samme person som står som forsikringstaker.

Det går helt fint å gjøre det slik dere har gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, det stemmer ikke.

Bilen trenger ikke å være registrert på samme person som står som forsikringstaker.

nei, det går ikke. jeg prøvde det samme. jeg eide bilen mens samboer hadde forsinkringen. da er ikke bilen forsikret. men det du kan gjøre er å sette din samboers navn på din forsikring, det gjorde jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stemmer ikke.

ok takk for svaret, blir litt forvirret av disse reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være samsvar mellom personnummer på bileier og forsikringstaker i meldingen som forsikringsselkspaet sender til Statens vegvesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være samsvar mellom personnummer på bileier og forsikringstaker i meldingen som forsikringsselkspaet sender til Statens vegvesen.

ok:) så jeg burde vell ringe dit til mandag jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Meticulous

Jeg har jobbet i forsikringsbransjen i mange år, og har iallfall sett en rekke tilfeller der forsikringstaker og eier ikke er samme person/firma.

Det finnes f.eks en rekke leasingselskaper som eier bilen, mens leaser står som forsikringstaker.

Det finnes også en rekke privatpersoner der en eier bilen, mens en annen, som f.eks kvalifiserer til særlig gunstige forsikringsordninger, står som forsikringstaker.

Ring og spør forsikringsselskapet ditt, så får du kjapt svar på dette.

Endret av Meticulous
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringserklæringen som sendes fra forsikringsselskapet til Statens vegvesen være på den personen som stor som (hoved)eier av kjøretøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...