Bringebærine Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Hei. Vi skal gifte oss på en strand , og jeg har begynt å se på kjoler. Har funnet en jeg liker, men spørsmålet er om jeg skal ha den med eller uten slep. Gruble gruble. Noen erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Så koselig! På de bildene jeg har sett har bruden hatt en litt enkel kjole uten slep. Jeg tror jeg også ville valgt en enkel en uten slep om jeg skulle giftet meg på en strand, og uten for mye glassperler og fiksfakserier. Færre detaljer som sanden kan sette seg fast i
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 Har du et bilde av kjolen du har sett på da? Eller kan du fortelle litt om den? Om du har lyst på slør er sikkert det fint, har du ikke lyst på slør er sikkert det også fint Man får bare finne ut hva man har lyst til selv. Jeg skal ha en "stor" kjole, med sateng, chiffong, slep og hele pakka, men dropper slør. Slør kan være fint både til enkle og til tunge kjoler, man må bare finne det rette sløret PS... Jeg personlig synes ikke det er fint at sløret er lengre enn kjolen...
HellCat Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 Tror det var slep på kjolen TS lurte på, ikke brudeslør.
Bringebærine Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2009 (endret) Takk for tilbakemeldinger. Kjolen er veldig enkel, med bare litt perler øverst. Er egentlig slep på den, men kan få sydd den uten. Alternativet er å få sydd på en knappeanordning, slik at jeg kan feste slepet opp bak, og så ha det nede under selve vielsen og til fotograferingen. Hadde egentlig tenkt å ha kjole uten slep, men den er utrolig fin med. Sukk. Slør skal jeg ikke ha. Endret 4. juli 2009 av Bringebærine
kaprifolen Skrevet 4. juli 2009 #6 Skrevet 4. juli 2009 Takk for tilbakemeldinger. Kjolen er veldig enkel, med bare litt perler øverst. Er egentlig slep på den, men kan få sydd den uten. Alternativet er å få sydd på en knappeanordning, slik at jeg kan feste sløret opp bak, og så ha det nede under selve vielsen og til fotograferingen. Hadde egentlig tenkt å ha kjole uten slep, men den er utrolig fin med. Sukk. Slør skal jeg ikke ha. (Til Hellcat) Er ikke så lett å svare riktig når det blir snakket om både slep og slør når det gjelder samme tingen!
Honesty Skrevet 4. juli 2009 #7 Skrevet 4. juli 2009 Skal du gifte deg på en strand i Norge eller i varmere strøk?
Noli Skrevet 4. juli 2009 #8 Skrevet 4. juli 2009 Ville ikke hatt slep. Slepet på min kjole ble veldig skittent selv uten å være i nærheten av en strand, så om jeg skulle giftet meg om igjen ville jeg ikke hatt slep.
Bringebærine Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2009 Skal du gifte deg på en strand i Norge eller i varmere strøk? Varmere strøk.
Honesty Skrevet 4. juli 2009 #10 Skrevet 4. juli 2009 Da ville jeg nok kuttet slepet. Vi giftet oss i 30 grader (++), utendørs, men ikke på en strand, og det var varmt og klamt, og ikke minst ble kjolen (fotsid, ikke egentlig slep, men stor omkrets) UFATTELIG skitten. Et annet tips jeg kan komme med, er å ha GODE sko. Mine føtter hovnet opp i varmen, og halvveis i fotoseansen tok jeg dem av meg. Men jeg hadde sandaler med 10 cm stiletthæler, som ikke er det mest komfortable i utgangspunktet, heller.
HellCat Skrevet 4. juli 2009 #11 Skrevet 4. juli 2009 (Til Hellcat) Er ikke så lett å svare riktig når det blir snakket om både slep og slør når det gjelder samme tingen! Såvidt jeg kan se nå nevner vel ikke TS slør i det hele tatt i startposten? men jeg kan selvsagt ta feil, varmen påvirker synet og så !
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #12 Skrevet 4. juli 2009 Såvidt jeg kan se nå nevner vel ikke TS slør i det hele tatt i startposten? men jeg kan selvsagt ta feil, varmen påvirker synet og så ! Unnskyld altså... Det var jeg som tok feil og trodde hun snakket om slør... Virkelig lei meg nå, håper jeg ikke har laget stor skade...
Bringebærine Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. juli 2009 Da ville jeg nok kuttet slepet. Vi giftet oss i 30 grader (++), utendørs, men ikke på en strand, og det var varmt og klamt, og ikke minst ble kjolen (fotsid, ikke egentlig slep, men stor omkrets) UFATTELIG skitten. Et annet tips jeg kan komme med, er å ha GODE sko. Mine føtter hovnet opp i varmen, og halvveis i fotoseansen tok jeg dem av meg. Men jeg hadde sandaler med 10 cm stiletthæler, som ikke er det mest komfortable i utgangspunktet, heller. Takk for tipset. Mulig jeg går for barføtt vielse om jeg får lagt opp kjolen litt. Tærne i sanden, solnedgang og i ferd med å bli viet til min elskede. :rødme:
Gjest Nanne70 Skrevet 6. juli 2009 #14 Skrevet 6. juli 2009 Jeg skal også gifte meg på en strand i varmere strøk, og jeg har bestilt en enkel brudekjole uten slep. Under selve vielsen går jeg nok for noen pene, flate sandaler, og så har jeg noen halvhøye noen til bruk under festen senere. Jeg kan jo alltids skifte tilbake til de flate skoene hvis det blir behov:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå