Gå til innhold

Fargen forsvinner med en gang-hva gjør jeg?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Da jeg endelig hadde klart å bli litt brun, gikk det en uke uten sol og så var jeg like hvit igjen... :x

Er det noe jeg kan gjøre for å beholde fargen (hvis jeg klarer å få den igjen?) Kremer el som gjør at den holder lenger kanskje? Tenker ikke på selvbrunere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg endelig hadde klart å bli litt brun' date=' gikk det en uke uten sol og så var jeg like hvit igjen... :x [/quote']

Åh... *misunnelig*

Skulle ønske det var meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du misunnelig på sier du? At jeg ble litt brun eller at jeg er like hvit igjen?:forvirra:

På at du ble fort blek igjen! Jeg forblir brun i evigheter, og jeg vil ikke bli brun en gang! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På at du ble fort blek igjen! Jeg forblir brun i evigheter, og jeg vil ikke bli brun en gang! :(

:kysse:

*sende lunacia en pakke med hvit ansiktsmaling* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg endelig hadde klart å bli litt brun' date=' gikk det[i'] en uke uten sol og så var jeg like hvit igjen... :x

Er det noe jeg kan gjøre for å beholde fargen (hvis jeg klarer å få den igjen?) Kremer el som gjør at den holder lenger kanskje? Tenker ikke på selvbrunere.

Først og fremst er det lurt å bruke hampvotten flittig - pass på at du smører deg godt med fuktighetskrem, det holder på fargen. Kan ikke komme med noe mer råd for jeg klarer stort sett å holde på fargen sjøl om jeg bare blir brun ca hvert skuddår...

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at man ikke holder på brunfargen, er at det tar ca 28 dager fra en hudcelle blir "født" til den dør. Men en uke syntes jeg var i korteste laget! Hvis du ikke har superceller da...?? :D Men hvis du vil beholde brunfargen din lengst mulig( og ikke soler deg regelmessig) , ville jeg kuttet ut hampvotten og skrubbing. Da skrubber du jo bort mye av de døde hudcellene, som kanskje var noen av de som ble brune forrige uke...

Skrubb mye FØR du skal sole deg (eks. før ferier...) og om du soler deg ofte kan du jo skrubbe regelmessig. OG bruk solkrem og mye bodylotion!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For å bevare fargen lengst mulig er det også viktig å ikke bråsole seg.

Soling over lang tid gir lengre brunfarge, mens mye soling over kort periode faller fortere av.

Sol deg i kortere perioder over tid, skaper en bedre grunnfarge og fargen vil holde mye lengre.

Husk også å smøre godt.

- Hvor lenge varer brunfargen?Den varer i ca. 2-4 uker etter siste solbad. Pga. den naturlige fornyelsen av huden, blir de ytterste hudcellene gradvis skiftet ut med nye. Etter ca. 28 dager vil huden ha fornyet seg helt. Ved hjelp av pleie med spesielle solkosmetikkprodukter, kan man bevare brunfargen lengre.

- Hvordan bevare brunfargen fra ferien?

Du kan bruke et solarium en til to ganger i uken. Noen minutter med sol er nok til å bevare din feriefarge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange gode seriøse råd i innleggene over her.

Et mer morsomt råd er: Flytt til California. Her er det in å være blek!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kysse:

*sende lunacia en pakke med hvit ansiktsmaling* :ler:

Trenger jeg vel ikke... Har da hvitt pudder. ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...