Gå til innhold

Kan man bli solbrent i skyggen?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt en parasoll til å ha ute i hagen. Kvaliteten er kanskje ikke den beste, for stoffet den er laget av er ganske tynt. Dette resulterer i at skyggen den gir ikke er den aller sterkeste skyggen kan man si.. Og denne parasollen skal jeg da bruke til min baby, så jeg er redd for at strålene kommer gjennom. Men er det mulig å bli solbrent/få stråling av solen i skyggen? For det er jo fremdeles skygge der, bare at den ikke er så sterk...?

Hvis det ER farlig å ligge under denne, kan jeg jo ikke la babyen ligge der, og må få byttet inn parasollen asap. Så hadde vært fint hvis noen vet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis skyggen ikke er så "sterk", må vel det bety at noen solstråler kommer gjennom. Da er sannsynligheten til stede for å bli solbrent etterhvert. Hvis du vil være sikker, bør du kanskje bytte den i en med tykkere stoff. Men det spørs jo hvor lenge du har tenkt at babyen skal ligge der. For korte opphold er den sikkert fin, men kanskje ikke for heldagsbruk? Vanskelig å si uten å ha sett parasollen.

Endret av Ninen
Skrevet

du kan jo legge fuktige hånkler over den da blir det kjøligere under og

Skrevet

Det er en parasoll fra Europris.. 149 kr..

Den er tenkt som heldagsbruk egentlig. De hadde ingen andre der. Håper de tar imot i den igjen da, og kan gi meg pengene tilbake slik at jeg får kjøpt en annen en annen plass.

du kan jo legge fuktige hånkler over den da blir det kjøligere under og

Ja, har tenkt tanken, men det er jo litt stress å skulle ha med seg håndklær overalt, da vi komme til å bruke samme parasoll på stranda, i parken, osv.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har akkurat kjøpt en parasoll til å ha ute i hagen. Kvaliteten er kanskje ikke den beste, for stoffet den er laget av er ganske tynt. Dette resulterer i at skyggen den gir ikke er den aller sterkeste skyggen kan man si.. Og denne parasollen skal jeg da bruke til min baby, så jeg er redd for at strålene kommer gjennom. Men er det mulig å bli solbrent/få stråling av solen i skyggen? For det er jo fremdeles skygge der, bare at den ikke er så sterk...?

Hvis det ER farlig å ligge under denne, kan jeg jo ikke la babyen ligge der, og må få byttet inn parasollen asap. Så hadde vært fint hvis noen vet :)

Det du må huske på er å ALLTID smøre babyen din med HØY solfaktor uansett type parasoll. Den vil aldri beskytte 100%, man kan faktisk bli solbrent når det er overskyet hvis skylaget ikke er for tykt.

Gjest Gjest
Skrevet

man legger ikke en baby slik til at man trenger parasoll for solen. Plasser babyen i skyggen, så kan du bruke parasollen også. Om kvaliten ikke er den beste, så vær obs på at den kan "lette" i vind og treffe babyen.

Ja, man kan bli brent i skyggen,men spørs jo hvilke hud du har,og hvor sterk strålingen er. babyer skal ikke utsettes for sol før de er to år.

Skrevet
Det du må huske på er å ALLTID smøre babyen din med HØY solfaktor uansett type parasoll. Den vil aldri beskytte 100%, man kan faktisk bli solbrent når det er overskyet hvis skylaget ikke er for tykt.

Barn under et år skal ikke smøres med solkrem

Skrevet

Jeg vet ingenting om det er farlig å la spedbarnet ligge der en stund. Det jeg vet er at det er mulig å bli solbrent i skyggen, men det tar lenger tid enn om man er i solen.

Skrevet

Hvorfor ikke?

Skrevet

Men det er jho bare ugjennomførbart da, velger heller en solkrem bergnet for små, uten kjemisk filter (?) For hvordan klarer du opphodle en 10-11 mnd gammel baby i skyggen hele sommeren? Skal man være inne da altså? Lekeplassen er nemlig ikke i skyggen. Ikke stranda heller. Vi lager skygge på veranden, men ungen er mobil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...