Lalle Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Må jeg være det? Men, må bare si at jeg ikke er interisert. Holder meg langt unna facebook og mc donalds. Kanskje jeg er sær?
Titti72 Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Jeg skjønner ikke alt oppstyret med Facebook. Altså, jeg er der selv, men sjelden innom. Jeg syns KG er et bedre sted å bruke tiden min på, og venner ser jeg alle andre steder en på FB. Mange sier at du får kontakt med gamle venner..... Jaha. De kunne jeg ha kontaktet uansett, hvis jeg ønsket kontakt med dem. Sånn det er nå, så ligger de under venner, men jeg er ikke innom profilene deres for å holde meg oppdatert eller noe.
Gjest svanungen Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 Jeg skjønner ikke alt oppstyret med Facebook. Altså, jeg er der selv, men sjelden innom. Jeg syns KG er et bedre sted å bruke tiden min på, og venner ser jeg alle andre steder en på FB. Mange sier at du får kontakt med gamle venner..... Jaha. De kunne jeg ha kontaktet uansett, hvis jeg ønsket kontakt med dem. Sånn det er nå, så ligger de under venner, men jeg er ikke innom profilene deres for å holde meg oppdatert eller noe. Samme her. Er på Facebook, men særdeles lite aktiv. Og har flere ganger ønsket at jeg ikke hadde meldt meg inn i utgangspunktet. Men har erfart at det har blitt lagt ut bilder av meg der, som jeg (siden jeg er medlem) har kunnet be vedkommende fjerne. Stort sett hovedårsaken til at jeg er medlem i dag, for å kunne se hva som eventuelt skjer med meg og mitt... Har dukket opp en masse "venner" etterhvert, fra skoledagene etc. Men dette er jo folk jeg stort sett har mistet kontakten med, og gjerne av en årsak. Hvorfor ha noe mer kontakt nå, når ingen av oss er særlig hipp på det? Jeg har mine gode venner som jeg holder kontakten med, resten forsvinner i det blå uansett...
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Må jeg være det? Men, må bare si at jeg ikke er interisert. Holder meg langt unna facebook og mc donalds. Kanskje jeg er sær? Selvfølgelig må du ikke det. Men jeg synes generelt det er litt rart med folk som sier de ikke er interessert i, eller har noe i mot ting, som f.eks facebook uten å ha prøvd det og vet hva de snakker om. Har vært borti mangeeee som sier at "ånei, jeg skal prøve å holde meg unna det, og nei det er farlige greier", uten at de har vært der og faktisk sett. Jeg skjønner ikke hvorfor mange får for seg at de skal være anti. "jeg prøvde å holde meg så lenge som mulig unna, men nå måtte jg også på facebook", - hvorfor skal man prøve å holde deg unna i en samtid hvor store deler av det sosiale nettverket er via nett og man i mange miljøer går glipp av det meste av invitasjoner til ting og tang om man ikke er p nett. Hvor sunt og fint det er imidlertid en annen diskusjon.
Afaia Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 Jeg er heller ikke på facebook Føler meg ikke så sær heller...
suzie Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 Jeg opplever facebook som en av de viktigste informasjonskanalene om hva som skjer av sosiale tilstelninger, kosterter, teater osv. Der kommer invitasjonene, og all mulig informasjon ligger der. Det er MYE enklere å følge med enn før - og all kommuniksjon rundt denne typen arrangement ligger på fb. Og kommunikasjon gjennom facebook er mye enklere, for da slipper jeg å ha mailadressene tilgjengelig bestandig. (Jeg er særdeles lite flink til å lagre adresser i en adr-bok).
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #7 Skrevet 3. juli 2009 Jeg holdt meg lenge unna facebook. Synes det var noe tull, kunne ikke tenke meg å bruke tid på noe så dumt. Men i vår fant jeg plutselig ut at jeg ville se hva det var, for å henge bittelitt med i tiden. Jeg er glad jeg gjorde det. Jeg har funnet så mange gamle og nye kjente, jeg får mange invitasjoner til diverse arrangementer og premierer gjennom gruppene jeg er med i, og det er veldig lett å la være å bruke tid der. Det er snakk om 10 minutter i uka, maks, for min del. Føler meg nå litt teit som tok avstand fra det tidligere uten å ane hva det egentlig var. Jeg er ikke en person med kjempestor omgangskrets, og jeg hadde ikke så lyst til å fronte hvor få mennesker jeg er venn med. Det er ikke sånn det er, nå har jeg et passe antall mennesker på listen min og jeg synes det er kjempehyggelig å se disse fjesene med jevne mellomrom. Det er ofte sånn at det er gode grunner til at noe blir veldig populært, det fikk jeg erfare. Så nå har jeg bestemt meg for å være litt mer "med" på nye ting og tang. Sånn som facebook. :D
Zealuu Skrevet 3. juli 2009 #8 Skrevet 3. juli 2009 Facebook var kjekt under russetiden (... som nå er en del år siden - akk), for rask deling av bilder og informasjon til større grupper. Siden dengang har jeg stort sett sluttet å bruke det, uten at livskvaliteten min har falt nevneverdig.
mocci Skrevet 4. juli 2009 #9 Skrevet 4. juli 2009 Jeg er heller ikke på Facebook, av prinsipp En kollega av meg sa at nå er det faktisk UT å være på Facebook, føles ganske OK å være en av the INN crowd
Jade Skrevet 4. juli 2009 #10 Skrevet 4. juli 2009 Hvis jeg ikke hadde vært interessert i Facebook, hadde jeg ikke giddet å bruke energi på å lage en tråd om det, for å si det sånn...
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #11 Skrevet 4. juli 2009 Må jeg være det? Men, må bare si at jeg ikke er interisert. Holder meg langt unna facebook og mc donalds. Kanskje jeg er sær? Du hverken må, skal eller er nødt til å være på facebook. Jeg har ikke registrert meg der. Føler heller ikke det helt store behovet for å skulle det. Jeg føler meg heller ikke sær av den grunn.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #13 Skrevet 4. juli 2009 Må jeg være det? Men, må bare si at jeg ikke er interisert. Holder meg langt unna facebook og mc donalds. Kanskje jeg er sær? Da er vi flere som er sær. tipper om at ti år så er det mange som mimrer over facebook som noe idiotiske greier. Jeg får stadig mail om å bli med. det er fra folk jeg sjeldent har kontakt med. Om de vil ha kontakt med meg,så kan de ringe meg. Eller er det for å vise verden hvor mage "venner" de har? Jeg får mail fra folk som jeg ikke har kontakt med ellers, de sender om igjen og om igjen. Latterlig. Jeg er kke intr. i å vite hva andre foretar seg heller............ Ikke vil jeg legge ut bilder på nett. Dette er noe folk vil angre på senere.
Jade Skrevet 4. juli 2009 #14 Skrevet 4. juli 2009 (endret) Greitt nok at du ikke er interessert i hva andre gjør, og ikke ønsker kontakt med folk som mailer deg. Men går det ikke an å svare og fortelle det da? Da slutter de sikkert å maile deg, og lar deg være i fred. Det er for mange mye lettere å sende en mail enn å ringe til folk man ikke har snakket med på åresvis, men gjerne vil oppta kontakten med igjen. Hvorfor skal folk angre på at de legger ut bilder? Det fins andre type bilder enn fyllabilder og nakenbilder. Endret 4. juli 2009 av Jade
Gjest D-shol Skrevet 5. juli 2009 #16 Skrevet 5. juli 2009 Skjønner ikke helt sammenligningen mellom FB og McD, men... Nei, man må ikke være på FB. Jeg er det, men er kun venn med folk jeg faktisk er interressert i å ha kontakt med. Synes det er kos å få tilbake kontakten med folk jeg ellers ville miste kontakten med. Synes også det er greit å få kontakt med folk jeg skal på arrangementer på. Har imidlertid stor respekt for folk som klarer å la være, og synes ikke det er rart om folk ikke har det.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 5. juli 2009 #17 Skrevet 5. juli 2009 Må jeg være det? Men, må bare si at jeg ikke er interisert. Holder meg langt unna facebook og mc donalds. Kanskje jeg er sær? Jeg er heller ikke i Facebook. Likte ikke konseptet. Prøvde det først ut, samlet opp en del venner og var på vei, men så sa jeg det opp etter en måneds prøving. Det var ikke interessant nok. Nå ser jeg (fra en venn) at mange gjør seg ikke-søkbare og gjemmer seg mest mulig der. Akkurat som Twitter er det teknologiens muligheter som alle kaster seg på for å være "tilgjengelige" hele tiden. Men om noen virkelig ønsker kontakt kan de bruke sms, e-post, telefon eller avtale møter. jeg ønsker ikke å bruke tid på Twitter og Facebook. Prøvde ut My Space også, men nei. Ble lei etter noen dager.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #18 Skrevet 5. juli 2009 Jeg er på Facebook selv. Men jeg synes nettstedet for noen tar helt overhånd... Før en reunion på en skole jeg var elev ved, mottok jeg og de andre elevene invitasjon via Facebook. På reunionen manglet det endel elever, og jeg antok at de ikke hadde anledning til å komme akkurat den datoen. Men det viste seg faktisk at de som ikke var på Facebook ikke hadde fått invitasjon... Veldig tåpelig av skolens ledelse! Vet av noen som egentlig ikke har noen virkelige venner, men som har 400 venner på Facebook og prøver å fremstå som noe annet enn det de er. Og så er det jo ikke tvil om at mange bruker Facebook til å snoke og snike på folk de ikke engang liker. Kanskje de finner noe de kan sladre om liksom... Å sende venneforespørsel til noen man såvidt har sagt hei til på fest, eller som man aldri har snakket med men bare ser på butikken et par ganger i uka blir så feil. "Alt" for å ha så svær venneliste som mulig. Min egen liste ble fort lang den og, men det er fordi jeg ikke ville si nei til venneinvitasjoner jeg fikk av halvbekjente i Facebookstarten. Nå er jeg mer selektiv, og jeg har aldri lagt til noen jeg ikke er venn/bekjent med i virkeligheten.
The Kitten Skrevet 6. juli 2009 #19 Skrevet 6. juli 2009 Jeg er heller ikke på Facebook, av prinsipp En kollega av meg sa at nå er det faktisk UT å være på Facebook, føles ganske OK å være en av the INN crowd Hvilket prinsipp er det? :klø:
Tonka Skrevet 6. juli 2009 #20 Skrevet 6. juli 2009 Hvilket prinsipp er det? :klø: Det tenkte jeg også.... :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå